חילופי קישורים
עולם האינטרט הוא עולם ומלואו. חיים שלמים מתנהלים ברשת, אינטריגות, קשרים וסיבוכים- ממש כמו בחיים שמחוץ לרשת. על מנת להסתדר בתוך העולם הסבוך הזה יש להכיר אותו על בוריו ולדעת כיצד יש לפעול בכל סיטואציה.
היום לכל עסק, חברה, מפלגה יש את אתר האינטרנט שלה. תהליך בניית אתרים הוא מאד חשוב וקריטי, אך בזה לא תמה העבודה. יש להפוך את האתר למוביל בתחומו, להביא אותו למיקומים גבוהים במנועי החיפוש. על מנת לעשות קידום אתרים מוצלח ויעיל יש מספר דרכים. אחת מהדרכים הללו זה חילופי קישורים.
מה זה בדיוק חילופי קישורים?
החלפת לינקים עם אתרים אחרים, קישורים המקשרים מאתר לאתר.
ככל שמספר הקישורים המפנים אל האתר שלכם יהיה גבוה יותר זה יכול לשפר את מיקומו בתצאות החיפוש במנועי החיפוש השונים- וזו היא כל מטרת קידום האתרים מלכתחילה.
מובן שככל שניתן יהיה למצוא לינק לאתר שלכם ממספר גדול יותר של מקומות ברשת זה הוא פרסום באינטרנט. תיהיה חשיפה חדשה לאתרכם של מבקרים חדשים, לקוחות פוטנציאלים.
על ה PageRankשמעתם? זה הוא מדד שגוגל מביא לאתרים השונים, המציין את "רמתם" של האתרים בעייני גוגל. המדד הזה יכול לעלות במידה וישנם אתרים בעלי PageRank גבוה המפנים ומקושרים לאתר שלך.
אחד הסוגים של חילופי קישורים הינו קישור דו צדדי- פשוטו כמשמעו. בתמורה לקישור שאתם תמקמו באתרכם, האתר הנגדי ימקם קישור לאתרכם. במקרה כמו זה יש להיזהר- מנועי החיפוש יכולים לגלות את הקישור הדו צדדי- וזה אף יכול להוריד את ה PageRank. חשוב מאד להקפיד כי חילופי הקישורים יעשו עם אתרים רלוונטים לנושא האתר המקודם, להחליף קישורים עם אתרים בעלי מדד גבוה. מה שכן ניתן לעשות זה קישור דו צדדי לבלוגים שאתם תבנו. קישור חד צדדי- משמע יש קישור ללא תמורת קישור אחר- זה יחשב בעיני מנועי החיפוש לאיכותי יותר, מחשיבה פשוטה- שאם אין פה "תן וקח" סביר להניח שהלינק המפנה לאתר באמת מפנה לאתר איכותי בעל תוכן טוב.
יש להזהר בהחלפת קישורים עם אתרים העוסקים בנושאים לא ראויים, אתרים שיש להם תוכן משוכפל- ושאר הכללים הרלוונטים של אתרי האינטרנט.
אז תמצאו את הפרטנרים הנכונים לחילופי הקישורים ותתחילו לקדם את אתרכם!