מזל טוב! לאחר ששלחתם קורות חיים, הוזמנתם לראיון עבודה. מכאן נראה שהדרך למשרה קלה.
להלן כמה טיפים אשר יעזרו לך לעבור את ראיון העבודה בהצלחה:
קודם כל, יש לוודא שאתם יודעים כיצד להגיע למקום הראיון ולתכנן את משך זמן ההגעה.
רצוי ללמוד על החברה אליה, במה היא עוסקת, שמות של מתחרים בתחום.
בנוסף, רצוי להתכונן אל ראיון עבודה ולשאלות אופייניות החוזרות על עצמן בראיונות עבודה
כגון:
מנה תכונה שתסייע לך בביצוע התפקיד - התמקדות בתכונות חיוביות רלוונטיות כגון: יכולת עבודת צוות, עמידה בריבוי משימות, חשיבה חיובית.
ציין תכונה שלילית שהיית רוצה לשפר - זו שאלה לא פשוטה, יש לבחור תכונה שניתנת לשיפור ואינה קריטית למילוי התפקיד ולציין דרכים בהן אתם מתמודדים איתה.
יש להקפיד להגיע לפחות רבע שעה לפני הראיון ולכבות את מכשיר הפלאפון לפני הכניסה לראיון.
כניסה לראיון: לא ללעוס מסטיק.בכניסה לראיון הושט יד רק אם המזמין הושיט יד ראשונה. אין להיכנס לחדר הראיון ללא הזמנה ברורה מצד המראיין.יש לשבת על הכיסא רק לאחר שהמראיין התיישב.
במהלך הראיון:
תן למראיין להוביל את הראיון. אל תנסה להשתלט על הראיון. ענה על השאלות שנשאלת ואל תנסה לעקוף אותן. התייחס למראיין ולשאלותיו בעניין.
הימנע מלעסוק במחשבות על המראיין. כשאתה מרוכז בו, אתה מעצים את כוחו ומחליש את כוחך. היה אתה עצמך. אל תנסה לשחק מי שאינך, המראיינים ברובם הם פסיכולוגים או אנשי מקצוע מנוסים בקליטת עובדים, והם ישימו לב לכך.
הקפד לדבר באופן ברור ושוטף ובקול בטוח ושדר נינוחות ונועם. השתמש באוצר מילים עשיר. אין לשאול את המראיין שאלות אישיות כלשהן.
אם נתקפת חרדה: שכיחה פתאומית, זיעה, דפיקות לב מואצות או חיוורון עצור את השיחה וספר שאתה מתרגש. סביר להניח שהבחינו בכך, והכנות תמצא חן בעיניהם.
עוד כמה טיפים הכרחיים:
1. צורת לבוש
לא נכון: לבוש מרושל, חשוף, כפכפים, חולצות טי שירט עם הדפסים לא נאותים.
נכון: להתלבש בהתאם לסביבת העבודה, לבוש מכובד, חולצות פולו, חולצות חלקות, נעלים סגורות
2. שפת דיבור
לא נכון: שימוש בסלנג, פטפטנות יתר או שתיקות ארוכות.
נכון: שימוש נכון בשפה, הקפדה על זכר ונקבה, שימוש נכון בזמנים, דיבור במידה.
3. שפת גוף: שפת הגוף שלנו מעבירה מסרים שבראיון עבודה חשוב .
לא נכון: התנהגות המשדרת לחץ וחוסר נוחות כגון: התעסקות עם עצמים תוך כדי ראיון (נגיעה בפלאפון, עטים), שילוב ידיים, תזוזה בחוסר שקט, ישיבה ברגלים פשוקות משדרת תחושה של חוסר נימוס.
נכון: יש לשדר תחושה של נוחות, עניין וביטחון. ניתן לעשות זאת ע"י ישיבה זקופה על הכיסא, הישרת מבט אל המראיין, ציון הקשבה ע"י הנהון, רצוי לפרוש ידיים כלפי מעלה וניתן גם להניחן על הברכיים.
4. עיקר וטפל
לא נכון: דברנות יתר אשר תקשה על המראיין להבחין בפרטים החשובים והגזמה בפרטים שאף תשדר שחצנות.
נכון: התמקדות בנושאים הרלוונטיים לתפקיד, ליכולות המשמעותיות לביצוע התפקיד או להשתלבות בחברה.
להכנה טלפונית לראיון עבודה לחץ כאן