חפש מאמרים:
שלום אורח
22.12.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מרכזיות יהלום בזק - איך בוחרים בפתרון המתאים ביותר לעסק?

מרכזיות יהלום מצויות עדיין בכמויות גדולות בעסקים רבים בישראל.

האם לתקן, לשדרג או להחליף את מרכזיות טלפוני יהלום?

איך בוחרים בפתרונות הטלפוניה החסכוניים והמתאימים ביותר למגזר העסקי?

מרכזיות יהלום - סקירה כללית

מרכזיות יהלום מדגמים שונים ששווקו בעבר ע"י בזק \ בזקכל במודל של שכירות או רכישה, אינן משווקות כבר זמן רב. המרכזיות מיושנות ואינן תומכות בטכנולוגיות חדשות לרבות חי"פ - חיוג ישיר פנימה. עסקים רבים, שרכשו בעבר מרכזיות יהלום, מחפשים פתרונות של תיקון מרכזיה או חלופות אחרות.

מרכזיות יהלום נמכרו \ הושכרו בעבר במגוון דגמים, החל מהדגם האנלוגי הקטן ביותר של 4 קווי חוץ ו- 8 שלוחות וכלה במרכזיות של 16 ועד 100 קווי חוץ. מחירי המרכזיות (יד שניה), שיש כיום בשוק נעים בין 750 ₪ ל- 2,500 ₪, תלוי בגודל המרכזיה. סביב המרכזיות נמכרו אין ספור טלפונים שולחניים זולים, שכונו בשם "עמדת טלפון חכמה". אלו, למעשה, טלפונים של LG, שהותאמו למרכזיית יהלום. כמובן, שהמילה "חכמה" אינה מתאימה יותר למציאות העכשווית של עולם הטלפוניה. מדובר במערכות טיפשות לחלוטין וחסרות כל תחכום, שאינן מתאימות לצרכים של העסקים והארגונים במאה ה- 21.

מדוע יש לנטוש את מרכזיות יהלום?

יש האוחזים באמרה המפורסמת: "אם זה עובד, אל תתקן את זה". ברור, שמדובר בשטות מוחלטת. העולם לא עצר מלכת במאה ה- 19 בטלפוניה האנלוגית. השוק השתנה, צרכי הלקוחות השתנו, המתחרים השתנו, הטכנולוגיות השתנו. עסק, שתקוע מאחור, לא יכול לצפות להצלחות עסקיות. שלא לדבר על הבזבוז המתמשך של כסף, שנשפך מידי חודש על מערכות ישנות וחסרות כל ערך. אין כל הגיון בהמשך הבזבוז, במיוחד בשוק תחרותי ודינמי, שבו אנו מצויים.

מהם החסרונות בהמשך השימוש במרכזיות יהלום?

א. מרכזיות יהלום, שנמצאות בתחזוקה של בזק בינלאומי, הן בשכירות חודשית. דהיינו: בעל המרכזיה משלם עליה מידי חודש שכירות חודשית בחשבון הטלפון. כך זה נמשך שנים רבות. בשנים שחלפו, בעלות המצטברת הזו של תשלום שכירות חודשית, היה ניתן להחליף למרכזיה חדשה כבר כמה פעמים.

ב. מדובר במרכזיה, שסיימה מזמן את חייה, ולכן כל תיקון מחייב שימוש בחלפים (לרבות שלוחות טלפוניות) ישנים, משומשים או משופצים, כי כבר אין חלפים מקוריים.

ג. אין במרכזיה כל תכונות מתקדמות, מה שנדרש היום בעסקים ובארגונים כדי לתת שירות פנימי או חיצוני. חיבור המרכזיה לעולמות הסלולר והאינטרנט הוא רק בגדר חלום.

ד. מדובר במרכזיה בעייתית מאוד, שנתפרו סביבה אין ספור של טלאים, אחד על גבי השני, כדי לאפשר חיבור שלה לדואר קולי וניתוב שיחות.

ה. אין מה לעשות עם מרכזיית יהלום ישנה בעת ההחלפה, או עם מרכזיה שהתקלקלה, אלא לגרוס אותה. דהיינו: אין כבר שוק למכירה שלה אפילו כ"יד שנייה". מדובר בגרוטאה חסרת כל ערך. היות ורוב המרכזיות שיש בשוק הן בשכירות, בהחלפה או בשדרוג יש להחזיר את המרכזיה הישנה לבזק. בזק פשוט גורסת את המרכזיה ומשליכה אותה לפח. גם לבזק בינלאומי אין מה לעשות עם המרכזיות הללו המוחזרות לה.

מה לעשות עם מרכזיית יהלום קיימת?

התשובה, שנובעת מהסעיף הקודם, די ברורה: להחליף. כששואלים: האם כדאי לתקן ולשדרג את המרכזיה או להחליף? כמובן  שהתשובה היא: להחליף. השאלה הגדולה הנשאלת כאן היא: לאיזו מערכת חדשה להחליף? כאן התשובה לא פשוטה. היא תלויה, קודם כל, בניתוח צרכי העסק.

הפתרונות החדשים (יחסית) המצויים בשוק מתחלקים לכמה קבוצות של פתרונות:

א. מרכזיות דיגיטליות Pure IP, שמותקנות פיזית בחצרי העסק. הפתרונות הם של הספקים המוכרים, חלקם ספקים של מרכזיות ארגוניות גדולות, שיש להם גם מרכזיות לעסקים קטנים: תדיראן טלקום, אוויה, סיסקו, פנסוניק, טלרד-קונג'י (וויזקום), LG, סימנס ועוד. המובילה בשוק זה היא תדיראן טלקום, בין היתר, עם פתרון ה- Wholesale (פתרונות תקשורת כוללים מנוהלים מרחוק עם ליסינג תפעולי) ואחריה מרכזיות פנסוניק ואוויה.

ב.  פתרונות IP-Centrex וטלפוניה מנוהלת. אלו פתרונות של "מיקור חוץ" לשירותי המרכזיה המותקנת אצל ספק התקשורת. כיום פתרונות אלו מסופקים בעיקר ע"י קבוצת בזק וחברות התקשורת הגדולות המתחרות בה (הוט, סלקום, פרטנר).

ג.  פתרונות בקוד פתוח בתקשורת (אסטריסק) במגוון תצורות (לרבות: עם או בלי מרכזיה פיזית בחצרי העסק, עם או בלי שירותי Centrex ו\או ענן). כמות הספקים בתחום זה די גדולה.

ד. פתרונות טלפון בענן. כמות הספקים מתחילה להיות כאן משמעותית. המובילות בפתרונות הטכנולוגיים בתחום זה הן: מיקרוסופט (עם מערכת Lync), אוויה, סיסקו, פנסוניק, Enghouse Interactive ועוד. אינטגרטורים מתחרים רבים נכנסו לתחום זה ובכללם: בזק, תדיראן טלקום, בינת, Voipli, טיקל רשתות, Triple C, TNN Telecom ועוד.

ה.  פתרונות VoB לעסקים קטנים מאוד (SoHo עד SMB) על רשת האינטרנט באמצעות מתאם טלפוניה (ATA) או נתב תקשורת טלפוניה קטן. מסופקים בעיקר ע"י חברות ה- ISP והספקים המתחרים בבזק דוגמת הוט, סלקום ופרטנר.

איך לבחור את הפתרון המתאים לעסק בהחלפת מרכזיות יהלום?

למי שמחפש פתרון מהיר, ללא כל בדיקות ומחקרי שוק מעמיקים, אנו ממליצים, ובמיוחד לעסקים קטנים עד בינוניים, לבחור את פתרון ה- IP Centrex. יחד עם זאת, אלו פתרונות ישנים יחסית עם יכולת שדרוג די קטנה. הכיוון המועדף היום בשוק העולמי הוא המעבר לענן.

מרכז הכובד בשירותים החדשים לעסקים מצוי במעבר לענן. דוגמה בולטת למעבר הזה בעולם הטלפוניה ניתן לראות בחברה אחת מובילה ומוכרת: תדיראן טלקום, שהייתה במשך עשרות שנים ספקית של מרכזיות פיזיות מסוג אחד בלבד (מרכזיות קורל), שהותקנו פיזית בחצרי הלקוחות. כיום היא "אינטגרטור כולל" של מגוון רחב של שירותי טלפון בענן. ההתקנות המשמעותיות של תדיראן טלקום בשוק מבוצעות כיום במערכות ענן דוגמת ה- Lync של מיקרוסופט, שירותי תקשורת אחודה של סיסקו, אוויה, אלקטל-לוסנט, שירותי Contact Center בענן של קומפוזיט, איזירן ו- Interactive Intelligent, תשתיות IP מבוססות סיסקו, אלקטל-לוסנט וג'וניפר ועוד. בנוסף, טריפל סי (Triple C), חברת מחשוב הענן בין המובילות בישראל, חתמה לאחרונה על הסכם חדש וייחודי לשיתוף פעולה עם חברת תדיראן טלקום, במסגרתו תשמש תדיראן טלקום כשותפת ענן של טריפל סי ויחד הן תצענה מגוון שירותי Unified Communication מבוססי טכנולוגיית ענן.

מגוון השירותים החדשים של תדיראן טלקום בשת"פ עם טריפל סי יוצע במודל תשלום לפי שימוש: IPaaS - IP as a Service, שמציע חיסכון ברכישה וניהול של חומרה, חיסכון בעדכון גרסאות ועוד. מודל זה מאפשר לארגונים, קטנים וגדולים כאחד, פלטפורמה נגישה ללא לוגיסטיקה מסורבלת וללא צורך בהשקעה כספית גדולה בתשתיות ובתחזוקה שוטפת של המערכת, תוך חיסכון ניכר בעלויות רישוי קבועות. השירות ניתן במחירים זולים, שקופים, ללא כל התחייבויות (ניתן להתנתק בלחיצת כפתור), במודל של One-Stop-Shop, וללא כל ""אותיות קטנות".

מרכזיות יהלום - חלופות מומלצות:

ההתלבטות של עסקים בינוניים עד גדולים לגבי בחירת פתרונות מרכזיה חדשים אינה יכולה להישאר בגדר של התלבטות תיאורטית בלבד. מומלץ, כבר כעת, להתנסות במעבר של העסק לשירותי ענן בתחום אחד לפחות. שני התחומים הראשונים לבחירה בהתנסות זו הם: 1) שלוחות טלפון מרוחקות (בסניפים מרוחקים או קטנים).

2) חיבורי שירותים עסקיים משולבי טאבלט וסמארטפון ברשתות הסלולר.

לגבי האפשרות הראשונה לחיבור שלוחות טלפון רחוקות: מחברים את השלוחות הטלפון המרוחקות בפתרון ענן, שמחובר ב-SIP Trunk למרכזיה הראשית בסניף המרכזי. פתרונות ענן לשלוחות טלפון מרוחקות קיימים בשוק ממגוון ספקים, הבולטים ביותר הם (כפי שכבר צוין): תדיראן טלקום וטריפל סי, אך יש עוד ספקים רבים טובים.

לגבי האפשרות השנייה: אפשר לקבוע, שיחידה מסוימת או קבוצת עובדים מסוימת בארגון תצטייד בטאבלטים \ סמארטפונים מסוג שיוגדר מראש, ותחל להשתמש בשירותי ענן ציבוריים (לרבות חופשיים) ליישומים מוגדרים ובעלי רמת סיכון נמוכה יחסית (נניח: דוא"ל עם לקוחות וגורמים חיצוניים, ניהול חשבונות והזמנות מול גורמים חיצונים, תמיכה חיצונית בלקוחות ושותפים, וכיו"ב). על כל מכשיר נייד תותקן תוכנת VoIP (עם (SIP כך שהיא תהיה למעשה שלוחה של המרכזיה. המכשירים הניידים יצורפו למרכזיה כשלוחות פנימיות לכל דבר והשיחות תהיינה על רשת האינטרנט הניידת. הפיקוח על המכשירים ייעשה באמצעות אחד מהכלים החינמיים (או בתשלום מזערי) שיש ברשת לתחום זה. אם הניסוי מצליח ויש רצון של העובדים להתרחב בתחום, גם בהיקף היישומים, שניתן לעבוד איתם בענן ובטאבלט \ סמארטפון, אזי ניתן לשקול להתנסות באחד הכלים העסקיים בתחום ה- MDM שיש בשוק. אפשר להתנסות בכמה פתרונות במקביל, לכל קבוצת עובדים לספק כלי אחר, ולהתרשם מהיעילות, קלות התפעול וההוצאות הכרוכות בשימוש בכלים הללו. החיסכון בהוצאות הוא מידי.

במגזין CIO פורסם מאמר מאיר עיניים שאומר בפשטות: אין צורך שעסק או ארגון יפתחו לעצמם אסטרטגיה של מעבר לענן עם כל מיני בדיקות מעמיקות של ROI. זה מיותר, יקר, ארוך וחסר כל טעם. פשוט צריך לעבור לענן וזהו. בלי כל אסטרטגיות גדולות, ניירות עמדה והשקעות מיותרות. צריך להתחיל בקטן, להתנסות וללמוד איך זה עובד, להפיק לקחים ולהשתפר, עם מבט רחב ומפוקח על המעבר המלא לענן, לאורך ציר זמן של שנה עד שנתיים. זה הכיוון והוא ברור ואינו דורש הוכחות מסובכות ויקרות.

מרכזיות יהלום - סכום המלצות

התגברות התחרות בין חברות התקשורת פתחה בפני הלקוחות העסקיים מגוון רחב של הזדמנויות לחסוך ולהפעיל שירותים חדשים לפי צרכיהם ולבחור במגוון רחב של פתרונות מרכזיה מלהיבים וזולים.

 

 



תגיות המאמר: בזק, יהלום, מרכזיות


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

VoIP-Expertsמדריך רכש מרכזיות טלפונים לעסקים, קבלו הצעות מחיר מספקי תקשורת בחינם!

החברה הוקמה ע"י מהנדסי תקשורת מומחים בעלי ניסיון מעל 20 שנה בשוק התקשרות במטרה לסייע לעסקים שאין באפשרותם להעסיק מומחים בתחומי התקשורת והמחשוב כעובדים שכירים בחברה, בהתייעלות ושדרוג מערכי התקשורת והמחשוב תוך חיסכון בהוצאות, ובכך לסייע בצמצום הוצאות מיותרות ולהביא לגדילה, צמיחה והשגת יעדי העסק שלכם.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מיכאל פנחס

מאת: מיכאל פנחסמחשבים וטכנולגיה - כללי30/09/131276 צפיות
התחרות בתחום הפס הרחב עם סיבים לכל פינה קורמת עור וגידים. המחירים ייפלו ודי בקרוב בצורה חדה ביותר. כיצד מנהלים צריכים לקבל החלטות בתוך המהפכה של הפס הרחב בישראל?

מאת: מיכאל פנחסעסקים קטנים ובינוניים30/09/131101 צפיות
התחרות בתחום מצלמות אבטחה IP יצרה שוק פרוע המבוסס על מחירים. אולם, בעלי עסקים מחפשים מערכת המבטיחה אמינות ויכולת גישה למצלמות בכל עת ומכל מכשיר קצה (לרבות סמארטפונים וטאבלטים). כיצד מנהלים צריכים לקבל החלטות בבחירת מערכת ושירותי מצלמות אבטחה IP לעסק?

מאת: מיכאל פנחסטלפונים סלולריים27/09/132351 צפיות
התחרות בעולם הסלולר לא פוסחת גם על המגזר החרדי. כיצד אנשי עסקים ומנהלים חרדים צריכים לקבל החלטות בבחירת שירותי סלולר "כשרים"?

מאת: מיכאל פנחסמחשבים וטכנולגיה - כללי27/09/131384 צפיות
עסקים רבים מחפשים דרכים להוזלת עלויות התקשורת שלהם, במיוחד בתחום המרכזיה העסקית. כיצד בוחרים את המרכזיה המתאימה לעסק וחוסכים בהוצאות התקשורת בגדול? האם מרכזיית MyPBX היא הפתרון המומלץ?

מאת: מיכאל פנחסטלפונים סלולריים09/09/131585 צפיות
המעבר ל- BYOD בתוספת עבודה מרחוק ובכל מקום, יוצרים לעסקים סעיפי הוצאה גדלה והולכת. כל מה שיש לבחון ולשקול בטרם נופלים ל"בור ההוצאות", שכרוך בשימוש במכשירים ניידים לצרכי העבודה.

מאת: מיכאל פנחסמחשבים וטכנולגיה - כללי09/09/131451 צפיות
טכנולוגיית זיהוי דיבור (Voice Recognition) מסייעת לעסקים להחליף את העובדים האנושיים במרכזיות ובמוקדי השירות במכונות אוטומטיות המקיימות קשר אינטראקטיבי עם הפונים. כיצד בוחרים את מערכת הזיהוי הדיבור לעסק וחוסכים בהוצאות התקשורת?

מאת: מיכאל פנחסטלפונים סלולריים09/09/131398 צפיות
עולם התקשורת העסקית הניידת נמצא בתזזית. עובדים ומנהלים בהיקפים גדלים והולכים מביאים מהבית טאבלטים וסמארטפונים, ומעוניינים להשתמש בהם גם בעבודה לצרכי העבודה וגם להשתמש ביישומים המצויים על המכשיר במהלך עבודתם (BYOD).

מאמרים נוספים בנושא עסקים קטנים ובינוניים

מאת: לילה בן הרוש עסקים קטנים ובינוניים12/07/211534 צפיות
דווקא ברגעי ההצלחה חייבים להמשיך ! פרסום , שיווק ויחסי ציבור הם אינם פעולות חד פעמיות שעושים רק שהעסק זקוק להחייאה ויש ביומן יותר ימים ריקים מאשר מלאים , הפעולות האלו הם חלק שוטף מניהול העסק ודווקא בתקופות שופעות וטובות יותר של העסק שיש תזרים כספים יותר נזיל , שם זה בדיוק הזמן שבו אפשר וצריך להמשיך לחזק את המותג או, את העסק בנוסף להתחדשות בלתי פוסקת.

מאת: בנימין קלינגרעסקים קטנים ובינוניים17/06/211339 צפיות
חשיבות ההתמחות המשפטית ויועץ מונציפאלי בכיר בתחום התכנון והבנייה תחום התכנון והבנייה הנו תחום תכנוני ומשפטי מורכב אשר עוסק במגוון נושאים, כגון קבלת היתרי בנייה, קבלת הקלות בנייה, קבלת אישור שימוש חריג, רישיון עסק,אישורי תכניות, שינוי ייעוד, טיפול בהתנגדויות, הפחתת / ביטול חיובים בהיטלי השבחה, הפקעות מקרקעין, תביעות פיצויים לפי סעיף 197 לחוק התכנון והבנייה, ייצוג בהליכים שננקטים בגין ביצוע עבירות בנייה, התמודדות עם צווי נריסה לפי החוק ועוד.

מאת: בנימין קלינגרעסקים קטנים ובינוניים01/06/211199 צפיות
תיקון 34 – רפורמת רישוי עסקים כבר כאן תיקון 34 לחוק רישוי עסקים – מה חדש? ב – 18/7/18 סיימה ועדת הפנים של הכנסת סדרת דיונים בהצעת החוק לרישוי דיפרנציאלי ואושר תיקון 34 לחוק רישוי עסקים בקריאה שניה ושלישית במליאה. תיקון 34 לחוק רישוי עסקים משמעותי ומחולל שינוי נרחב ומטרתו להקל על עסקים על ידי הפחתת הרגולציה והבירוקרטיה המוטלת על כתפיהם. הוא מכונה "רפורמה" וכדי לבדל אותה מרפורמות קודמות היא קרויה "רישוי עסקים דיפרנציאלי" .

מאת: בנימין קלינגרעסקים קטנים ובינוניים04/01/211369 צפיות
משרדנו סייע במחקר בסיוע להפחתת הנטל הבירוקרטי על בעלי העסקים. בקרוב עלויות הרישוי יקוצצו משמעותית. התיקון לתקנות רישוי עסקים יאפשר להתחיל לעבוד עם המסלולים המקוצרים. עסקים ברמת סיכון נמוכה יוכלו לקבל רישיון עסק על בסיס תצהיר, ללא תהליך האישורים המלא הקיים עד כה.

מאת: עוזי פלגעסקים קטנים ובינוניים03/05/201284 צפיות
בכל תהליך של פתוח עסקי או תכנון אסטרטגי ,מתבצע תהליך של ניתוח יכולות עסקיות, במטרה לזהות את נקודות החוזק והחולשה של העסק. באותה נשימה מתבצעת הערכה של ההזדמנויות העסקיות, והאיומים הנשקפים מסביבת התחרות הקרובה (מתחרים, לקוחות, ספקים תחליפים, חודרים חדשים) והסביבה הרחבה ( פוליטית, כלכלית, חברתית, רגולציה, טכנולוגית, שמירת הסביבה).

מאת: עוזי פלגעסקים קטנים ובינוניים05/04/201217 צפיות
כל בעל עסק ללא קשר לגודל העסק, חייב לבחון ולהעריך מנקודת ראות של "ועדת חקירה עצמית" איך הוא ועסקו חוו את האירוע הזה, ולהיזכר באירועים שליליים נוספים שחוו בעבר, בתהליך ניהול העסק שלהם, לקבל תובנות חדשות בניהול עסקי וליישמם בעסק שלהם.

מאת: עוזי פלגעסקים קטנים ובינוניים05/04/201065 צפיות
כל בעל עסק ללא קשר לגודל העסק, חייב לבחון ולהעריך מנקודת ראות של "ועדת חקירה עצמית" איך הוא ועסקו חוו את האירוע הזה, ולהיזכר באירועים שליליים נוספים שחוו בעבר, בתהליך ניהול העסק שלהם, לקבל תובנות חדשות בניהול עסקי וליישמם בעסק שלהם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica