הקלישאה הבאה נאמרה כבר אלפי פעמים ובכל זאת היא נכונה ואמיתית: "לקוחות הם הנכס החשוב ביותר לכל חברה ". לא משנה אם החברה אוחזת בחמישה לקוחות או בחמש אלפים לקוחות, עליה לספק ולהשביע את רצונו של כל לקוח ולקוח.
האמרה הזו תופסת במיוחד בתקופה הנוכחית, תקופה של מיתון מתגבר ותחרות עסקית צמודה וקשה. עסקים נאבקים בשיניים כדי לשרוד ולהחזיק את הראש מעל המים.
אתם בוודאי תוהים, מה תוכלו לעשות כדי לשמור על לקוחות מרוצים? ובכן, הדרך האפקטיבית והנוחה ביותר לשמור על שביעות רצונם של הלקוחות היא באמצעות CRM. תוכנה זו היא כלי רב עוצמה לניהול לקוחות. היא שינתה את ההווי העסקי של חברות רבות ומינפה את השירות באופן יוצא מן הכלל.
התנאי להצלחה של התוכנה
כדי שהתוכנה אכן תצליח בחברה שלכם ותשפר את השירות, צוות העובדים צריך לעדכן את מאגר הנתונים ולוודא כל הזמן שהוא רלוונטי. זוהי לדוגמה הסיבה, שכאשר אתם מתקשרים לשירות לקוחות של קופת חולים או בנק, נציג השירות מידי פעם בודק מהו מספר הפלאפון המעודכן שלכם ומהי כתובתכם. בנוסף, נציגי השירות מתעדים במערכת העדפות שונות של הלקוח, כמו בקשות אישיות וכל מידע אחר שיכול להוסיף לחווית השירות.
איך אפשר לנצל את מאגר הנתונים שמציעה התוכנה, בשביל לייעל את השיווק של החברה?
מאחר וכל העדפה של לקוח מתועדת במערכת CRM, אפשר בקלות לחלק את הלקוחות לפי צרכים ותחומי עניין. לכל קבוצת לקוחות נישלח ניוזלטר ייחודי, עם מבצעים ומאמרים המותאמים לה במיוחד.
מדוע לא לשלוח את אותו ניוזלטר לכל הלקוחות?
חברות ללא תוכנות CRM בדרך כלל שולחות ללקוחותיהם את אותם מבצעים. בכך הן רק מרגיזות את הלקוחות, שבכלל לא מעניין אותם לקבל מבצעים אודות מכשירי גינון/טיטולים/קוסמטיקה/מוצרים אחרים, שלא נוגעים להם. מערכת קישרי לקוחות תמנע מכם לבצע טעויות שיווקיות חמורות כאלו.
הכרת התודה על היחס האישי
ההתמקדות בצרכים האישיים של כל לקוח, במקום להסתכל עליו כחלק מגוש אחד עם אותם רצונות ואותן תשוקות, היא הקונספט שעומד מאחורי CRM. כאשר הלקוחות שלכם מרוצים מהשירות, מהיחס אישי ומהמבצעים הממוקדים שאתם מציעים להם, הם יגמלו לכם בהכרת תודה, ימליצו עליכם לחברים, יספרו עליכם בפייסבוק ועוד.
***
מוגש בחסות Reut One - החופש לבחור את הטוב והמתאים ביותר. Reut One הינה בית פתרונות בתחום מערכות CRM המתמחה ביישום, פיתוח והטמעת מערכות CRM.