טקסטים וגרפיקה מהווים בערך 80 אחוז מהאתר (ברוב האתרים) לכן אין להקל ראש כשאנו מחליטים על הגרפיקה והתוכן שאנחנו מתכוננים לשים באתר של העסק שלנו. ישנם חברות רבות או בעלי עסקים קטנים שפונים לחברות בניית אתרים ומנסים למצוא מבצעים ומחירים חסרי תקדים, שיהיו נמוכים ככל שאפשר. עלינו להבין שאתר אינטרנט עם תמונות זולות ותכנים זולים עלולים לגרום לכישלון של האתר.
אל תחפשו את הזול ביותר למען האתר של העסק שלכם, חשוב מאוד להגדיר תקציב לפני בניית אתר.
אם אתם מגלים לאחר שלקחתם בחשבון את כל ההוצאות שכלולות בבניית אתר ותחזוקת אתר שהתקציב שלכם נמוך או יכול להשיג לכם אתר שהוא זול במיוחד, עדיף להשעות את הפרוייקט לתקופה אחרת חבל שהתקציב שלכם יירד לטמיון .
אם כישורי הכתיבה שלכם טובים במיוחד ואתם יודעים איך לכתוב בשפה מקצועית ללא שגיאות אולי כדאי שאתם תהיו אחראים על התוכן של האתר שלכם וכך גם תוכלו לחסוך בהוצאות של האתר. כתיבת תוכן מקצועית זה לא עניין פשוט ואין להמעיט בערכו. כתיבת תכנים על ידי כותב מנוסה יכולה לעלות הרבה כסף,מאמר שבין 300 ל 400 מילים שנכתב במיוחד לאתר שלכם יכול להגיע בימים אלה לעלות של 250 ₪ למאמר. תיקחו בחשבון שרק כתיבת 10 מאמרים לאתר שלכם כבר יכולה להגיע למחיר של 2500 ₪.
ידוע שמנועי החיפוש נותנים משמעות מאוד גדולה לתכנים של כל אתר אינטרנט. אבל אל תטעו לרגע את טיב התוכן שלכם בעצם ישפוט הגולש הפשוט שיכנס אל האתר. מנועי החיפוש יודעים להבחין היום בתוכן טוב שנכתב למען הגולשים ולא למען מנועי החיפוש עצמם.
עיצוב אתרים חשיבות הגרפיקה באתר שלכם
אל תגרמו לאתר שלכם להראות כמו פרסומת אחת גדולה. היום הגולשים מזהים פרסומות ותהיו בטוחים שהם לא אוהבים ש"דוחפים" להם פרסומות בכל מקום אפשרי. מאוד חשוב בתהליך של בניית אתרים שהאתר לא יראה אתר שרק מנסה למכור ולדחוף משהו לגולשים, אתרים שנראים כמו פרסומת אחת גדולה ננטשים בדרך כלל בתוך מספר שניות מהרגע שהגולש נכנס לאתר.
הקפידו על גרפיקה פשוטה אך לא פשוטה מדיי, אל תסבכו את הדברים יותר מדיי מבחינה גרפית הקפידו על גרפיקה שלא תבייש אותכם כחברה ובכל זאת שהגולש ירגיש בנוח באתר ולא יצטרך לחשוב יותר מדיי ויסתבך בגלל גרפיקה מורכבת. יש אתרים שממש נראים כמו יצירת אומנות אבל הם בכלל לא קלים להבנה ואפילו יצירת קשר דרך אתר כזה הופכת להיות מסורבלת. אתרים כאלה לרוב מוצאים את עצמם ללא גולשים לאחר תקופה מסויימת. כמה פעמים קורה שגולש רוצה לעשות פעולה פשוטה באתר אינטרנט ולא מצליח, עד שהגולש מתייאש יוצא מהאתר וסביר להניח שהוא גם לא יחזור. לכן מאוד חשוב לשמור על הדברים פשוטים וקלים לתפעול.