אתר אינטרנט יפה ומעוצב הוא המפתח להצלחה בכל תהליך שיווק באינטרנט, האתר הוא למעשה החנות בה מציג בעל העסק מוצרים ושירותים לגולשים. ישנם אתרים שמיועדים לאיסוף וקבלת מידע בלבד וישנם אתרים שמהווים חנויות וירטואליות לכל דבר. הקמת אתר לעסק נהוג לבצע בעזרת חברת בניית אתרים, ניתן יהיה להזמין עבודות בנייה בטווחים משתנים של מחירים בהתאם להיקף העבודה ותעריפי החברה.
כל תהליך בניית אתרים יש להשלים בעזרת הזנת תוכן איכותי ומקורי אל האתר. עולם האינטרנט הוא ממלכת התוכן, רוב התקשורת בין הגולש ובעלי האתרים מתבצעת בעזרת מאמרים קריאה וכתיבה. הצלחת האתר תושפע בצורה משמעותית מכמות התוכן האיכותי שיועלה לאתר, מנועי החיפוש מעניקים עדיפות בתוצאות החיפוש לבעלי אתרים שמכילים כמות גדולה של מידע עדכני.
ארבעה שלבים של בניית אתרים
הכניסה הראשונה אל התחום היא השלב בו בעל העסק מתחיל להרהר ברעיון, לבחון אתרים מתחרים ולגבש בראשו את הרעיון והמבנה המבוקש. בשלב השני פונה בעל העסק לשם ייעוץ עסקי אל חברת בניית אתרים ומתחיל לגשש ולהכיר את השפה המקצועית והאפשרויות הרובות שטמונות בפעילות ברשת האינטרנט. בשוק הישראלי אפשר למצוא שורה ארוכה של חברות ואנשי מקצוע עצמאיים שמציעים שירותי בנייה , קידום וייעוץ שיווקי.
את החברה המתאימה ביותר לביצוע העבודה בוחרים בהתאם להצעת המחיר שהתקבלה, הצגת עבודות קודמות והתרשמות אישית של בעל העסק. לאחר קבלת ההחלטה ושכירת שירותי החברה אפשר יהיה להיכנס אל השלב השלישי ולהתחיל בעבודות הבניית בפועל. את בניית האתר מבצעות רוב החברות בעזרת תבניות ומערכות מוכנות לניהול תוכן. השימוש בתבניות יוצר שילוב מנצח של אתרים מעוצבים ויפים עם מערכת תוכן ידידותית שבעל העסק יוכל לעדכן ולתפעל בעצמו.
השלב הרביעי בתהליך הוא השלב בו משיקים את האתר המוכן אל הרשת, רוכשים דומיין מתאים ושירותי אחסון ומתחילים בתכנית קידום האתר. עבודת בניית אתרים טובה הופכת את תהליך הקידום לפשוטה יותר, מנועי החיפוש מזהים במהרה אתרים איכותיים ומעניקים להם עדיפות וקידום מהיר בתוצאות החיפוש. פעולות בסיסיות של קידום ועדכון תכנים חדשים באתר יש לבצע באופן שוטף במסגרת פעילויות תחזוקה בסיסיות ושגרתיות.