עולם האינטרנט והמסחר האלקטרוני הולך ותופס נפח פעילות. כיום, כמעט כל עסק, קטן כגדול, מעוניינים להשתלב באינטרנט ולהציג את העסק באופן ראוי. לרוב נהוג לפנות אל חברת בניית אתרים ולשכור את שירותיה. חיפוש באינטרנט מראה כי יש חברות רבות הפועלות בתחום ומציעות בניית אתרים ולכן קשה לבחור איזה חברה היא מקצועית ואיך לבחור בחברה מקצועית ואמינה. חשוב לערוך סקר שוק מקיף, בדיוק כפי שעושים בכל תחום, ורק לאחר השוואה בין ההצעות, השוואת מחירים, התרשמות מעבודות והתרשמות מצוות עובדי החברה יש לבחור בחברה שתבנה את האתר עבור העסק. אין למהר ולהחליט על חברת בניית אתרים, בניית האתר מהווה את כרטיס הביקור של העסק ולכן חשוב לבחור בחברה מקצועית ולהפעיל שיקול דעת מקצועי ואחראי.
לבדוק מקצועיות
לאחר סינון ראשוני והשוואת מחירים יש לבדוק האם חברת בניית אתרים היא בעלת ניסיון בשוק וכי יש ברשותה את הידע והכלים של בניית אתר מקצועי. כדאי לבקש לראות אתרים שהחברה בנתה ואף לשוחח באופן אישי עם לקוחות החברה כדי לשמוע חוות דעת. לאחר בדיקה זו כדאי להיפגש עם נציג החברה ולקבל רושם כללי. לאחר ההחלטה מיהי החברה שתבנה את האתר יש לקבל מסמך אפיון האתר. מסמך זה חשוב ובו מועלים צרכי הלקוח ורעיונות של החברה המבצעת. חברה מקצועית תערוך מחקר שוק בו תלמד את העסק, תחום פעילותו, מתחרים ומגמות בענף בו הלקוח נמצא. ככל שהחברה תשקיע יותר מאמצים בלמידת השוק כך תגבר הצלחת האתר והתאמתו לצרכי הלקוח.
השוואת מחירים
כאשר באים לבחור חברת בניית אתרים חשוב לערוך השוואת מחירים. אין למהר ולבחור חברה בניית אתרים רק על סמך המחיר מכיוון שמחיר זול מדי צריך לעורר תהיות לגבי מקצועיות החברה. לאחר סיום סקר המחירים יש לבחון את ההצעות לעומק ולהבין מה כוללת ההצעה. כדאי להיפגש עם נציג החברה ולקבל הסבר והתחייבות על המפרט הטכני הכולל עיצוב וכתיבת תוכן ולבדוק האם החברה מספקת גם קידום אתרים. יש להיזהר מהצעות מחיר הכתובות באופן כללי ואין בהן פירוט מכיוון שהדבר עלול להביא למחלוקות ולאי הבנות. ברוב המקרים לקוחות אינם מבינים בתחום בניית אתרים ולכן חשוב כי הצעה תהיה מפורטת וניתנת להבנה.