בחירת חברה חיצונית עבור ייעוץ שיווקי (כלומר- עריכת מיקור-חוץ במקום הסתמכות על מחלקת השיווק של החברה) מאפשר לחברה לשים דגש גדול יותר על פיתוח המוצרים ועל ההתנהלות השוטפת. חברות ייעוץ שיווקי רבות עוזרות לחברות שונות לשווק את המוצרים והשירותים שלהן מבלי להרחיב את צוות השיווק של החברה עצמה. לכן, לעיתים קרובות הן יכולות לספק לחברה את אותם שירותי ייעוץ שיווקי שתספק המחלה הביתית- אך במחיר מופחת. אם כן, מה עליכם לחפש כאשר אתם בוחרים חברת יעוץ שיווקי?
תחומי המומחיות
בררו במה מתמחה כל חברת יעוץ שיווקי שאתם בוחנים. ישנם תחומי שיווק רבים ומגוונים, וחשוב לדעת במה כל חברה מתמקדת. להלן תחומי ההתמחות העיקריים של חברות יעוץ שיווקי:
· שיווק במנועי החיפוש האינטרנטיים
· מיתוג
· מיצוב
· פיתוח וניהול שיווק רשתי
· אסטרטגיות שיווק ופיתוח תכניות שיווק
· אסטרטגיות שיווק לאינטרנט ופיתוח תכניות
· פיתוח קמפיין ומכירות
· הדרכה והוראה בנושא שיווק
עליכם להבין לאילו תחומי התמחות אתם זקוקים, ולמצוא חברת יעוץ שיווקי המתמחה בנושאים המתאימים.
ניסיון והשכלה
הכינו רשימה של תחומי הניסיון וההשכלה המקצועית אשר חשוב לכם למצוא בחברת ייעוץ שיווקי. בנושא ייעוץ שיווקי, כדאי לדעת שהשכלה היא נושא חשוב, אך לעיתים קרובות ניסיון מעשי בשטח יכול להתעלות על נושא ההשכלה המקצועית. בקשו לראות עבודות לדוגמה, המלצות, ומקרים דומים למקרה שלכם בהם עסקה החברה בעבר.
הישגים ראויים לציון
כאשר מחפשים חברת ייעוץ, חשוב לבדוק האם יש לה הישגים מיוחדים הראויים לציון. בקשו לראות עבודות שהחרה גאה בהן במיוחד, פרסים שהחברה זכתה בהן וכדומה.
המלצות מלקוחות
מומלץ לא לשכור חברת יעוץ מבלי ליצור קשר עם לקוחות קודמים שלה. אפשר להתרגש ממצגת מוצלחת או מנתונים מרשימים שמציגה חברת יעוץ שיווקי, אך האמת היא שההוכחה האמיתית להצלחתה מתגלמת במבחן התוצאה- בהישגים שהשיגה החברה במקרים קודמים. חברת יעוץ צריכה להיות מסוגלת לספק המלצות מלקוחות, ומומלץ לא להסתפק בקריאת ההמלצות- אלא להתקשר לכותביהן. זה יגזול רק כמה דקות מזמנכם, וזה ישתלם לכם בעתיד.
העריכו את העלויות
לפני שאתם חותמים על הסכם כלשהו וודאו שמבנה העלויות ברור לכם. האם הוא מבוסס על תשלומים עיקריים חודשיים, תשלום מקדמה, או תשלום לפי הישגים? הבינו היטב כיצד תגבה ממכם החברה את שכרה ולפי אילו תנאים.
קיימות חברות יעוץ שיווקי רבות מספור, ובעידן הרשת האלחוטית לא קשה למצוא אותן. לכן, יש באפשרותכם לערוך סקר מקיף ולבחור את החברה הטובה ביותר. בחרו חברת יעוץ שיווקי שאתם חשים בנוח עם הניסיון והמקצועיות שלה, ושאתם חשים שמבינה את מטרות השיווק שלכם. חברה טובה תקדיש לכם זמן כדי לשמוע את החזון שלכם לגבי המקום אליו אתם רוצים להגיע בעזרת שיווק נכון- לפני שהיא תציג לכם את מבנה העלויות. אם החברה נראית כממהרת לגרום לכם לחתום על החוזה מבלי לקחת את הזמן הדרוש להבנת העסק שלכם- מוטב שתמצאו חברה סבלנית יותר. חברת ייעוץ שיווקי צריכה להיות רגועה וקשובה, כדי שתוכל להעניק לכם ביטחון ולהכין עבורכם מערך שיווק מותאם אישית- שכן כל עסק זקוק לתכנית שיווק שונה.
*** מוגש בחסות אביב יועצים - חברת אביב יועצים מתמחה ביעוץ שיווקי, יעוץ ארגוני וקידום אתרים אורגני.