כיצד הנהלה כושלת מסוגלת להרוס תוכנה מוצלחת
אין ספק, כי מערכת CRM הפכה את עולם העסקים על פיו ושידרגה אותו. לרוע המזל, לא מעט עסקים מגלים, כי ההשקעה והמאמץ בתוכנה, אינם משתלמים בסופו של דבר. הבשורות הטובות, הן שכאשר יודעים מהן המהמורות העומדות בדרך - אפשר לדלג עליהן. לעיתים רבות, המהמורות האלה נגרמות בגללכם, המנהלים. מדוע?בואו נסביר:
בלבול - למנהלי החברה, הבכירים והזוטרים - יש השקפות שונות אודות CRM והמטרות שלה. חוסר האחידות בדעות גורמת לבלבול ואי אפשר לחתור למטרה ספציפית.
היעדר אסטרטגיה - עסקים רבים רוכשים את התוכנה, אך שוכחים להצטייד באסטרטגיה מתאימה. כיצד התוכנה אמורה להתמזג עם חזון החברה? מה עתיד להשתנות, בזכות התוכנה? איך תהיה ההרגשה? איך יראו חיי היומיום? רק לאחר שהחזון תואר במוחשיות רבה, אפשר להמשיך.
אמונה, כי CRM תפתור את כל בעיות החברה - כאשר מנהלי החברה פועלים בשיטות גרועות, חסרות סדר, גם התוכנה עצמה לא תוכל להשליט סדר בבלגן.
התנגדות לתוכנה - כאשר ההנהלה הבכירה מתנגדת לשינוי או מתעלמת מהתוכנה, הפרויקט צפוי לכישלון. ההנהלה הבכירה צריכה להפיץ את הבשורה. שום מנהל זוטר לא יוכל לעשות זאת ולהניע את השינוי בכוחות עצמו, כאשר יש "מקל בגלגלים".
ההנהלה בוחרת ב-CRM, אשר אינה מעניקה פתרון מלא לכל צרכי החברה. הנה רשימה, של מה ש-CRM טובה צריכה להציע לכם: כלים אנליטיים, הנהלת חשבונות, הצעות מחיר, ניהול קמפיינים, ניהול לידים ועוד. לא פחות מכך.
היעדר רצון להשתפר - לעיתים, לאחר ההתקנה, כאשר תוכנת CRM רצה, מתברר כי יש צורך בשינויים רבים. דברים אינם מתרחשים כמתוכנן. יש צורך בגמישות. לעיתים, ההנהלה אינה רוצה להשקיע עוד זמן וכסף, בשיפור המערכת. חבל, מכיוון שתיקונים אלו יעשו הבדל עצום מבחינת נוחות ומהירות העבודה.
ההנהלה לא טורחת לשכנע את אנשי המכירות להשתמש בתוכנה - אנשי מכירות שמסרבים להשתמש בתוכנה, היא בעיה נפוצה. לעיתים, ההנהלה תצטרך לאלץ את אנשי המכירות להשתמש בתוכנה. איך? פשוט מאוד. אמרו להם כי הדרך היחידה להשיג את הלידים מהאתר, מהטלפון ומהפקס, היא להתחבר למערכת על בסיס יומיומי.
היעדר תקשורת והסבר מספק - מנהלים רבים אינם טורחים להסביר לעובדיהם, על היתרונות העצום של תוכנות CRM. כיצד היא תיטיב עם שגרת העבודה על העובדים, תקל עליהם, תסייע להם במטלות השוטפת ותחסוך להם זמן. הם רק מראים לעובדים כיצד לפתוח את התוכנה או איך לגשת אליה דרך אינטרנט ומעבירים להם סיסמאות.
זה מצער מאוד, שאלו אשר "נבחרו להעביר את הלפיד", פשוט רוצים לסיים עם השלב של הצגת התוכנה מהר ככל האפשר. כדי ש-CRM אכן תצליח, נסו להקדיש די והותר זמן להצגתה באופן מכובד, אפילו שזה בא על חשבון זמן עסקים ועבודה. חשבו על הטווח הארוך, לא על הקצר.
מוגש בחסות זברה CRM - מערכת הזברה הינה מערכת CRM המסופקת על גבי תשתית האינטרנט ומאפשרת למשתמשיה גישה ועבודה מכל עמדה המחוברת לרשת האינטרנט.