תוכנת CRM זוכה לפופולאריות רבה, לא מעט בשל טכנולוגיית הענן החדישה, המתקדמת והנוחה. אך למעשה, עדיין יש עסקים רבים, שאינם מבינים כי הם זקוקים לתוכנת CRM. מדובר בתופעה שכיחה למדי.
מה העסקים האלה מפספסים? מה הם מפסידים? כדי לענות על תשובה זו, עלינו להביט מקרוב על תהליכים שונים בחברה. לשם כך, נשווה בין חברה אשר משתמשת בתוכנה, לבין חברה שלא.
חברה שמשתמשת ב-CRM:
אין צורך לרכוש רישיונות עבור כמה תוכנות. אין צורך לשלם עבור חידוש הרישיון בכל שנה - עסקים שרוכשים CRM, נאלצים לרכוש רק רישיון אחד, ולא רישיונות עבור תוכנות רבות.
בתוכנה אפשר לתעד מידע אודות לקוחות, שנגיש לכל העובדים ומכל מחשב. זאת, בניגוד לתוכנת קישרי לקוחות פשוטה, שמותקנת בדרך כלל רק על המחשבים של העובדים במחלקת הנהלת חשבונות. בנוסף, מחלקות שונות יכולות לחלוק ולשתף מסמכים שונים.
התוכנה מסייעת לשיווק ממוקד - עסקים רבים נעזרים בכלים אנליטיים של תוכנות CRM, כדי להבין וללמוד אודות קהל היעד שלהם, מבחינת מיקום גיאוגרפי, גיל, הכנסה ועוד. הם יכולים לשווק ישירות לקהל היעד שלהם, מה שבסופו של דבר, מניב הרבה יותר מכירות.
תוכנת CRM מציעה ניהול אפקטיבי ויעיל במיוחד של לו"ז ומעקב אחרי עובדים - בכך, היא מגבירה את הפרודוקטיביות של העובדים. ניתן לעקוב אחר ההשלמה של משימות דרך מערכת CRM, מבלי להפריע ולהטריד את העובדים כל הזמן. לדוגמה, מנהל הפרויקט לא צריך לגשת בכל פעם ו"לנג'ס" לעובד: "נו, מה קורה עם הפרוייקט? סיימת כבר?"
ניתן לשנות את התוכנה ולהתאימה באופן אישי לעסק. לעובדים קל ונוח להשתמש בתוכנה.
ומה לגבי עסקים, שנמנעים משימוש בתוכנה?
בזבוז זמן וכסף - הם מבזבזים זמן בשימוש בכמה תוכנות, במקום להשתמש בתוכנה אחת. עליהם לשלם עבור כל תוכנה.
ההיסטוריה של השיחות עם הלקוח אינה מתועדת. הדבר גורם לתסכול רב בנושא של תקשורת עם הלקוחות, כאשר עליהם להסביר את עצמם מחדש, לנציג שאין לו שום מושג מהשיחות הקודמות.
שיווק מעורפל ללא שום כיוון, בזבוז משאבים על קמפיינים שאינם מכוונים לקהל יעד מוגדר. לא ידוע אם הקמפיינים משיגים את מטרתם.
בלגן - מסמכים שונים מפוזרים על מחשבים שונים ברחבי המשרד, מה שהופך את החיפוש אחר מסמך מסוים למתיש ומרגיז. בנוסף, מטלות ומשימות מוקלדות לתוך יומנים ולעיתים, אנשי המכירות שוכחים להסתכל בהם. לעובדים אין מושג מה הם אמורים לעשות ומתי. אין אפשרות לעקוב אחר ההספקים של העובדים באופן יעיל והם יכולים לבלות את כל זמנם בגלישת אינטרנט, פייסבוק וכו'.
מוגש בחסות זברה CRM - מערכת הזברה הינה מערכת CRM המסופקת על גבי תשתית האינטרנט ומאפשרת למשתמשיה גישה ועבודה מכל עמדה המחוברת לרשת האינטרנט.