חפש מאמרים:
שלום אורח
08.11.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בתום פגרת הקיץ: הופעלו שירותי המסגרות הטיפוליות במרכז וראייטי ירושלים

שירותי המסגרות הטיפוליות/ תמיכתיות בילדים בעלי צרכים מיוחדים ובילדים רגילים, שבמרכז וראייטי ירושלים,  החלו בפעילות סדירה לאחר תום פגרת הקיץ בחודש אוגוסט.

  • מערך גני הילדים ובו 14 גנים: 6 גנים רגילים ו-8 גנים לילדים עם צרכים מיוחדים, חידש את פעילותו בראשית חודש ספטמבר, לאחר שפגרת הקיץ נוצלה לביצוע עבודות שיפוץ, תיקון ואחזקה. במסגרות השונות של גני הילדים בוראייטי ירושלים כ - 170 ילדים . הם משובצים, כל אחד על פי גילו וצרכיו המיוחדים, במסגרת הגן הייעודי המתאים, ובין השאר: גן לילדים עם עיכוב התפתחותי, גן לילדים עם לקויי שפה, גן לילדים עם לקויות ראייה, גן לילדים עם פיגור קל ושלשה גנים לילדים בעלי לקויות מורכבות [פיגור וראייה].
  • מרכזים להתפתחות הילד  "צמיחה" - שירותי המרכז הורחבו  [טיפולים פרא רפואיים - ריפוי בעיסוק, קלינאות תקשורתית, פיזיותרפיה וכן טיפולי אבחונים פסיכולוגיים התפתחותיים]. לכאן מגיעים כ- 250 ילדים לבדיקות רפואיות/נוירולוגיות/ התפתחותיות וקשיי תקשורת. השירותים  בנושא זה ניתנים לקופות החולים השונות.

שירותי המרכז כוללים גם עריכת אבחונים דידקטיים ופסיכו-דידקטיים. צוות של פסיכולוגים ומאבחנות דידקטיות מקבלים במהלך השנה כ-200 ילדים המגיעים מבתי ספר שונים בעיר. "צמיחה" הוא המרכז היחיד בירושלים בו נערכים אבחוני פיגור לילדים עבור משרד הרווחה.

מספר הילדים שהשתתפו בשיעורי הוראה מתקנת במסגרת מרכז הלמידה ב"צמיחה" גדל משמעותית. בחדשים האחרונים הוא מגיע לכ- 40 ילדים מידי חודש. הילדים המגיעים למרכז הלמידה מקבלים שיעורי הוראה מתקנת פעמיים בשבוע באופן פרטני, על-ידי מורות המתמחות בתחום החינוך המיוחד. המורות עובדות עם הילדים על הקנייה של הרגלי למידה ואסטרטגיות למידה מתוך התייחסות למוקדי הקושי והחוזק שלהם.

במסגרת מרכז הלמידה התקיימה השנה גם קבוצת מוכנות לכתה א' אותה הנחו מורה להוראה מתקנת ומרפאה בעיסוק שעבדו עם הילדים על הקניית הרגלים ומיומנויות הנדרשים להם לקראת הכניסה לכתה א'.

  • פרויקט תקשורת - תכנית טיפולית רב- מקצועית לילדים עם בעיות תקשורת. גם השנה תימשך התכנית של "צוות תקשורת" לילדים שאובחנו כבעלי הפרעה תקשורתית [PDD]. התכנית כוללת יום טיפולים מרוכז שבמסגרתו מקבל הילד מגוון של טיפולים פרא רפואיים, רפואיים ופסיכולוגיים בהשתתפות ההורים, על מנת לסייע בשיפור תפקודו ולאפשר להורים להמשיך את הטיפול עימו גם בבית. בנוסף, הצוות המטפל מגיע גם לגן בו משולבים הילדים במהלך ימי השבוע האחרים ונותן שם ייעוץ בנושא השילוב ויישום התכנית הטיפולית בגן. ההורים מקבלים גם ייעוץ והדרכה הכוללת שימוש בסרטי וידאו מהטיפולים ומשתתפים בקבוצת תמיכה ולמידה. לבקשת הורים "ותיקי התכנית" נפתחה קבוצת המשך בשעות אחה"צ ובה מקבלים הילדים טיפולים קבוצתיים בדגש על מיומנויות חברתיות. גם בתכנית זו פועל הצוות בשיתוף עם צוות הגן המשלב.

•       מרכז המשחקים הטכנולוגיים לילדים עם הצרכים המיוחדים [ממל"ה] שבמרכז וראייטי ירושלים, ממשיך לפעול במרץ גם השנה ולתת שירות לעשרות המשפחות והמסגרות, הפוקדות אותו מידי יום. השנה, משפחות אשר יגיעו לפעילות קבועה  אחת לשבוע, יוכלו לזכות בחונך אשר ילווה אותם לאורך התקופה בה הם באים.  כמו כן, השנה ניתן יהיה לערוך בממל"ה ימי הולדת לילדים עם הצרכים המיוחדים ולעשות פעילויות גיבוש כיתתיות. ממל"ה, היא מרכז מתקני משחק טכנולוגיים שפותחו על ידי עמותת מילב"ת לשימושם של ילדים, מגיל שלש ומעלה, עם קשיים התפתחותיים, מוטוריים וקוגנטיבים שונים. המיוחד במתקנים הללו שהם מתאימים גם לילדים עם צרכים מיוחדים וגם לילדים רגילים ולכן הוחלט במרכז וראייטי לפתוח את המשחקייה לכל ילדי המשפחה. הפעילות במשחקייה היא חופשית וללא כל תשלום אך רצוי לתאם מראש עם צוות המרכז.

שעות הפעילות במשחקייה הן בימים א'-ה' מהבוקר עד 19:00  בערב, ובתיאום מראש. טל'  5391906 - 02  או בדוא"ל  var6@variety.org.il

  • חדר הסנוזלן - חדר טיפול חדשני המבוסס על מתן גירויים רב חושיים בצורה מבוקרת, על פי צרכי המטופל בשילוב עם גישה טיפולית. שיטת הטיפול החדשנית בחדר הסנוזלן מותאמת לילדים בעלי ליקויים בויסות חושי, ליקויי תקשורת (אוטיזם), ילדים בעלי פיגור שכלי, היפראקטיביות או לחילופין פאסיביות יתר, קשיי קשב וריכוז ועוד. המטפל מתאים את קצב הטיפול ואופיו לצרכי הילד המטופל. מטרת הטיפול היא למצוא עבור המטופל את המידה הנכונה של איזון בין רגיעה ופעילות במסגרת סביבה מוגנת ובטוחה. גישה זו מעודדת את הילד לקחת חלק פעיל  במהלך הטיפול, ליזום פעילויות ולהביע את עצמו בחופשיות ובנינוחות.
  • מועדוניות - חוגי העשרה - המועדונית נותנות מענה לפעילות פנאי והעשרה. הן פועלות בשעות אחר הצהריים והערב ומיועדות לילדים עם צרכים מיוחדים, מגילאי גן ועד חטיבת הביניים, המגיעים למרכז וראייטי ירושלים בקבוצות אורגאניות ממסגרות חינוכיות וטיפוליות יומיות. הילדים מגיעים למרכז פעם או פעמיים בשבוע, בהסעה מאורגנת מטעמו ובלוויית איש צוות מהמסגרת היומית. במהלך הפעילות הם מקבלים ארוחה חמה ונהנים ממגוון רחב של חוגים: זהירות בדרכים, מוסיקה, מחשבים, מטבח לימודי, עבודה בעץ (נגרות), תנועה, קרמיקה, דרמה, אומנות, אומנויות לחימה, עיצוב, חד אופן וציור.

שירותי המועדוניות יופעלו בהדרגה לאחר סיכום נתוני ההיערכות התקציבית הנערכים עתה במרכז וראייטי ירושלים. זאת במגמה להתאים את פריסת השירותים לזמינות המימון הדרוש להפעלתם ברמה הנדרשת.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת חדשות מרכז וראייטי ירושלים

התכנית הייתה כעוגן בחיינו כהורים, היא עזרה לנו בהתמודדות היומיומית עם האתגרים והרגשנו מספיק מחוזקים לעסוק באפיקים אחרים, כמו עבודה. שמחנו לבוא כל שבוע ל"חבראייטי" " (כך הילד קרא ל" וראייטי").

מאת: חדשות מרכז וראייטי ירושליםגני ילדים24/01/112011 צפיות
ביום הראשון לפתיחת הרישום למערך גני הילדים של מרכז וראייטי ירושלים התמלאה מכסת הרישום לחמישה מבין ששת הגנים לילדים בעלי התפתחות תקינה הפועלים במקום. קדימות ניתנה למשפחות ממשיכות. . נותרו עדיין מספר מקומות לגן השישי בקטגוריה זו, גן הטרום חובה/חובה הפועל בשיתוף עם משרד החינוךץ בנוסף, מפעיל המרכז חמישה גנים לילדים עם צרכים מיוחדים המופנים ע"י ועדות השמה מקצועיות לאחר אבחון.

מאת: חדשות מרכז וראייטי ירושליםליקויי למידה20/09/101288 צפיות
נבנו מחדש ארבעה גני ילדים; נמשכת פעילות האבחון והטיפול לילדים בעלי לקויות וצרכים מיוחדים במרכז "צמיחה"; מספר התלמידים הפונים למרכז הלמידה ב"צמיחה - גדל; חדר הסנוזלן – במתכונת מחודשת; המשחקייה נפתחת גם למטרות טיפוליות; פעילות מגוונת במועדוניות; מנכ"ל וראייטי ירושלים: "התרומות מסייעות לגידול במספר הילדים המטופלים במרכז ומשתתפים בפעילויותיו."

מאת: חדשות מרכז וראייטי ירושליםחינוך ילדים31/08/101277 צפיות
ילדי מועדונית האוטיסטים סיימו את הפעילות בקייטנת המועדונית הנערכת כבר לתחילת שנת הפעילות החדשה. מועדונית האוטיסטים פועלת כל ימות השנה, גם בחופשות מוסדות החינוך .

מאת: חדשות מרכז וראייטי ירושליםחינוך ילדים31/08/101298 צפיות
פתיחת שנת הפעילות של מערך גני " מרכז וראייטי ירושלים" תצוין השנה באירוע מיוחד, חגיגת יצירה של ממש לילדי הגנים. האירוע יתקיים בגן הארכיאולוגי שליד קניון ירושלים [מלחה] ביום חמישי ה-2.9.2010 בין השעות 17:00-19:00.

מאת: חדשות מרכז וראייטי ירושליםליקויי למידה11/08/101218 צפיות
בימים אלה הסתיימה לה קייטנת הקיץ של מרכז וראייטי ירושלים והפעם "קייטנת ילדי הטבע". השנה, נכללו בקייטנה שלוש אוכלוסיות עיקריות: ילדים לקויי ראייה, ילדים מכיתות מקדמות וילדים בסיכון .

מאת: חדשות מרכז וראייטי ירושליםליקויי למידה28/06/101422 צפיות
אירועים מיוחדים לקראת סיום שנת הפעילות התקיימו בימים אלה, במועדוניות ההעשרה ובגני הילדים במרכז "וראייטי" ירושלים.

מאמרים נוספים בנושא ליקויי למידה

מאת: vodplaceליקויי למידה22/03/173728 צפיות
על אבחון קשב וריכוז ומה צריך לעשות כשילד מראה סימנים

מאת: vodplaceליקויי למידה26/05/161924 צפיות
סיפור אישי של רווית ע. על הילד ועל אבחון דידקטי

מאת: לירון תמםליקויי למידה27/12/152231 צפיות
מדוע אבחון פסיכודידקטי נחוץ כל כך? מאמר זה מבקש לענות על כל השאלות בנושא, אתם מוזמנים להיכנס ולקרוא

מאת: Droxitליקויי למידה14/10/152526 צפיות
בישראל, על פי חוק חינוך חובה, נכנס כל ילד למסגרת חינוכית החל מגיל חמש. בתחילה זהו גן - כבר שם נדרש כל ילד לגלות כישורי למידה, התארגנות והסתגלות. בכיתות הנמוכות בבית הספר לומד הילד כי הדרישות ממנו הופכות מורכבות יותר.

מאת: ציפי כץליקויי למידה02/11/144081 צפיות
ללקויות למידה יש השלכות תפקודיות. אולם עיקר התסמינים השליליים נובע דווקא מהשלכות משניות של התופעות, שבסיסן בתסכולים הנובעים מהפער בין ציפיות הסביבה לבין ההתנהגויות של בעלי הלקויות. המאמר מסביר את מהות הפער וגורמיו, ונוגע באפשרויות הטיפול היעיל, שיסייע להתגבר על הקשיים ולמצות את הפוטנציאל הטמון בכל אחד.

מאת: אורי כהןליקויי למידה01/09/143622 צפיות
רבים מתלמידי ישראל כמו גם תלמידים בעולם כולו סובלים מקשיי למידה, קשיים שיכולים להופיע ממספר סיבות וביניהם לקויות למידה שונות. בעבר, ילד שלא היה מצליח להדביק את בני כיתתו בחומר הלימוד היה נשאר בצד ללא טיפול מתאים מה שהיה גורם לו להרגיש דחוי, להורדת הביטחון העצמי שלו, מה שהיה יוצר כדור שלג ובסופו של דבר גם בהמשך חייו הוא היה מרגיש שאינו מספיק אנטלגנטי כבני גילו והדימוי העצמי שלו היה נמוך מאוד. היום על ידי אבחון ליקויי למידה ניתן בשלב מוקדם לזהות את הבעיה ולהתמודד איתה.

מאת: אורי כהןליקויי למידה29/06/144235 צפיות
אבחון TOVA הוא נכון להיום חלק בלתי נפרד מכל מערך אבחונים הבודקים את לקויות הלמידה, מכיוון שהוא נועד לבדוק האם הנבחן סובל מהפרעות קשב וריכוז והאם טיפול תרופתי יכול לשפר את המצב. הסיבה לכך היא שבלא מעט מקרים נמצא כי אבחון לקויות למידה שאינו מתמקד באספקט הנוירולוגי שבוחן את יכולות הקשב והריכוז, לא תמיד מסוגל להצביע בצורה מדויקת על הסיבה לקשיים בלימודים. למעשה, מבדקי טובה עצמם יכולים בלא מעט מקרים לספק את התשובות לשאלה מה גורם לקשיים בלימודים וזה בתורו יכול לקצר את התהליך וגם להוזיל אותו בצורה...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica