האם לעסק שלכם יש אתר אינטרנט? במידה וכן - האם יש לכם גם בלוג, שבו אתם מעדכנים את הגולשים בחדשות ובעדכונים?
אתם בוודאי שואלים, מדוע צריכים בכלל בלוג. הרי מדובר במאמץ לא קטן, בהשקעת זמן וכאב ראש אחד גדול. לא מספיק שאתם צריכים לעדכן את עמוד הפייסבוק העסקי שלכם ואת האתר, עכשיו תצטרכו לעדכן גם את הבלוג. מדוע זה נחוץ? קראו ותבינו.
קידום אתרים בגוגל
הסיבה העיקרית לניהול בלוג היא למטרות קידום בגוגל. הבלוג מכיל תכנים עם מילות מפתח רלוונטיות. הוא מופיע בתוצאות החיפוש ומסייע לקידום האתר. אין ספק, כי ניהול בלוגים הוא אחד הכלים הרלוונטיים העומדים בידי כל חברת קידום אתרים בגוגל.
הבלוג גם מפנה גולשים לאתר שלכם, מה שאמר שהתנועה באתר שלכם תגדל ואתם תזכו לחשיפה רחבה יותר.
כדי שהמטרה אכן תושג והבלוג יצליח לקדם את האתר, חובה להקפיד על תכנים איכותיים. במידה ותדחפו לבלוג תוכן משעמם, מועתק, באיכות ירודה - לא רק שתשעממו את הגולשים, גם לא תשיגו קידום בגוגל. גוגל יכול למדוד את זמן השהייה של הגולשים בכל עמוד. במילים אחרות: אל תנסו לעבוד על גוגל. הוא יודע למדוד כתיבה איכותית.
אינטראקציה עם הגולשים
בלוג מציע יתרונות נוספים, מלבד קידום בגוגל. בדומה לניהול עמוד עסקי בפייסבוק, גם בבלוג אפשר לתקשר ישירות עם הגולשים. הם יכולים להשאיר לכם תגובות על הפוסטים שלכם, להודיע לכם מה הם חושבים וכו'. בנוסף, הם יכולים להגיב להודעות של גולשים אחרים. מכיוון שישראלים מאוד אוהבים להגיב ולהביע את דעתם, הם ישמחו על הבמה ה"חינמית", שתעניקו להם.
הבלוג מאפשר לכם לשמור על קשר עם הגולשים
הלקוחות שלכם יכולים להירשם לבלוג שלכם. באופן זה, בכל פעם שתפרסמו פוסט חדש, הם יקבלו הודעה ישירות למייל שלהם. אפשר לראות בבלוג סוג של מועדון לקוחות באימייל, אם כי הבלוג הוא פחות אגרסיבי ופרסומי והוא נכתב בנימה אישית ואוטנטית. הוא לא נתפס בעיני הגולשים כפרסומת מרגיזה, שחודרת לפרטיות. בנוסף, באמצעות הבלוג אפשר לפרסם עדכונים וחדשות במהירות ובקלות.
לסיכום, כדי להשיג קידום בגוגל ולשמור על עניין הגולשים, שמרו על כתיבה איכותית ומעניינת, כזו שתמשוך את הקוראים שלכם לשוב ולקרוא בבלוג. אל תחזרו ואל תמחזרו את עצמכם. היזהרו מכתיבה שיווקית ומרתיעה. זכרו - אנשים לא רוצים להרגיש שדוחפים להם מוצרים. נסו לספק להם מידע מועיל, מעניין ושימושי ולא ללכת סחור-סחור.