חפש מאמרים:
שלום אורח
22.11.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תוכן שיווקי והפן הפסיכולוגי

מאת: איציק עומריניהול תוכן01/08/20121131 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

תוכן שיווקי והפן הפסיכולוגי

 

אין אחד מאיתנו שלא כתב סוג של קמפיין פרסומי, כזה שחשבנו שיכול להיות מצוין ונכשל בצורה קולוסאלית ? מדוע זה קורה?. שכתבת את זה במקור זה נשמע מאוד משכנע, כללת הרבה הטבות ואפילו הבטחת כסף חזרה אם הלקוחות לא יהיו מרוצים מהמוצר, הרגשת לגמרי שאתה בכיוון הנכון אז למה הלקוחות הצביעו ברגלים ?.

האמת שהסיבה היא די פשוטה ואתה ממש לא אשם, בעוד שיכול להיות שמוצר אחד גורם לך למספיק מוטיבציה והתרגשות על מנת לפתוח את הארנק, יש אנשים עם אישיות שונה שדווקא לא מצביעים ברגלים למוצר הספציפי ומגיבים בצורה שונה לפקטורים שונים. אם אתה יודע את הפקטורים ואת האמוציות שמניעים את הלקוחות הפוטנציאלים שלך אתה מחזיק במפתח להצלחה בתחום הקופירייטינג.

אם נצלול לרגע לפן הפסיכולוגי ישנם מספר שמות לאפיוני אישיות שונים או סוגי התנהגויות שונות. השיטה הפופולארית (מבחינתי השיטה אחריה הכי קל לעקוב) ממתגת את האישיות השונה עם תיאורים נקודתיים (דומיננטיות, השפעה, יציבות וכיוצא באלה). אין לכם באמת צורך לזכור את שם השיטה שהצגתי חשוב יותר להכיר את מה שהיא מייצגת. ברגע שתפענח את האישיות של הלקוחות העתידים שלך תוכל לכתוב טקסט שירגש וייתן מוטיבציה כול פעם מחדש.

הבה נסתכל בפרוטרוט בשיטה הזו ותראו את האלמנטים המרכיבים אותה:

דומיננטיות

סוגי התנהגות דומיננטית מתארים בדרך כלל את התכונות הבאות:

  1. אגו בשמים
  2. פותר-בעיות
  3. אוהב אתגרים
  4. חותר בצורה אגרסיבית לתוצאות
  5. חיובי
  6. אוהב כוח ומרות
  7. מקבל מוטיבציה מתשובות ישירות

השפעה

סוגי ההשפעה מתארים את התכונות הבאות

  1. אגרסיבי מבחינה חברת וורבלית
  2. אופטימי
  3. יכול לראות את התמונה הגדולה
  4. איש של אנשים
  5. מקבלים החלטות מהר
  6. מקבל מוטיבציה משבחים ומחוות

יציבות

התכונות הבאות נופלות לקטגוריה של התנהגות יציבה ובדרך מתוארים בצורה הבאה:

  1. נאמנים לאנשים שיודעים להקשיב
  2. סבלנים
  3. אוהבים בטחון
  4. רוצים לראות הטבות
  5. מכווני פעילות משפחתית

ממלאי הדרישות

האלמנט האחרון מארבעת סוגי ההתנהגויות , האנשים הללו מחזיקים בתכונות הללו:

1.חושבים יותר מדי

2. סטנדרטים גבוהים

3.ממושמעים

4.מדויקים

5. מקבלים מוטיבציה מהדרך הישרה והנכונה על מנת לבצע דברים

כמו שאתם רואים, הרמזים הפשוטים פותחים דלתות חדשות שמשפרים את האפקטיביות של קופירייטרים. מכול מה שכתוב למעלה אתה בטוח מקבלים כמה רעיונות טובים על איך להתאים את התוכן הממוקד לקהל היעד שלך. לדוגמה שאתה כותב לאנשים שמתנהגים בצורה דומיננטית אתה רוצה להיות מאוד ממוקד, להתמקד בעסק עצמו ולהראות ללקוח הפוטנציאלי שלך מה יגרום לו להשיג את התוצאות הרצויות ולהציע לו מצב שבו הוא רק ירוויח.

אנשים שיותר ניתנים להשפעה יירצו יותר זמן על מנת לעשות שיחה חברתית, משמע שיחות קפה, לעשות כיף , להציע רעיונות יצירתיים, לאנשים אלה אתה צריך לתת אפשרות להגיב מהר ולתת להם שבחים ומחוות על מנת שהם יעשו את ההחלטה הטובה. הקטגוריה של האנשים היציבים מקיפה את רוב האוכלוסייה, מעל 40% מהישראלים נופלים לקטגוריה הזו. אל הקהילה הזו צריכים לגשת בצורה שונה, בצורה לוגית שמציגים להם את המוצר או השרות, הם צריכים זמן לחשוב לפני שהם מבצעים את הקניה, הם רוצים לראות איך הפתרון יכול לתת להם את המיטב והם צריכים את הרגשת הביטחון שהם קונים את המוצר.

זה מסביר מדוע רוב הקופירייטרים ימליצו לך לכתוב עותק ארוך מלא בהטבות והצעות. למרות שזה באמת עובד על 40% מהאוכלוסייה , לשאר ה-60% יש בעיה עם הגישה הזו. זו הסיבה מדוע אני ממשיך להטיף על כך שאתה צריך להכיר את קהל היעד שלך. לדוגמה אם אתה משווק לקבוצה של מנכ"לים (שקרוב לוודאי נמצאים בקטגוריה הדומיננטית) אתה לא יכול לכתוב הרבה תוכן...הם פשוט לא יקראו אותו, מכיוון שהם מחפשים את השורה התחתונה ויש סיכוי שהם ירצו יותר מידע בהמשך אם הם יחשבו שזה הכרחי. אם יש לך הרבה אינפורמציה אתה תצטרך לפרוט את זה לרובדיים שמתאימיםלקבוצה "הדומיננטית".

בסופו של דבר הכול מתנקז למטרה של לתת ללקוח בדיוק את מה שהוא רוצה, אפילו בטכניקה של הרעיונות שלך. אם לא תעשה זאת את תאבד את המכירה – פשוט ולעניין. לדוגמה אספר לכם על איש נדלן שנהגתי לעבוד איתו.למכר שלי היו קריטריונים ספציפיים לעיצוב הפנים והחוץ של הבית שחיפש.במקום שהוא יקבע כול יום שני פגישה עם המתווך לראות עוד דירה חדשה הוא העדיף לקבל את הכתובות ולראות את העיצוב החיצוני בזמן שלו, אם העיצוב החיצוני לא היה לטעמו לא היה לו צורך לראות את הפנים.

המתווך אמר לו , "מר ישראלי זו פשוט לא הדרך שבה אני מוכר נדלן", לכך מכרי ענה "זה באמת חבל ...זו בדיוק הצורה בה אני קונה נדלן", המתווך לא נתן לו את מה שהוא רצה אז הוא הפסיד את המכירה. אני מעודד אתכםללמוד כמה שיותר על קהל היעד שלכם, מה הם אוהבים, מה הם לא אוהבים, התכונות שלהם והתנהגות שלהם, ברגע שתעשו זאת תוכלו לכתוב תוכן שיווקי חדור מוטיבציה שייצור את החשק לקנות את המוצר שלך.


 

חברת Creative Brilliance  היא הקול המודרני והיצירתי בכתיבת תוכן לאתרי אינטרנט ומומחית בקידום ושיווק אתרי אינטרנט, אתה נמצא רק קליק אחד מהצלחה מובטחת של העסק שלך אז אל תהסס...זה החלון להצלחה שלך

http://creativebrilliance.co.il/

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
חברת Creative Brilliance היא הקול הצעיר הבועט והחדשני בפרסום שיווק וקידום אתרים ממותג, החברה פרי חזונו של המייסד איציק עומרי שמה לה לנכון לקחת את כול נושא קידום האתרים ולשים אותו בספרה אחרת לגמרי עם מקצועיות אין קיץ עם נופך מעט שונה ועם יצירתיות שמתכתבת עם הטרנדים של עולם הפרסום יחד עם רצון הלקוח…החיפושים שלכם הסתיימו באופן רשמי כי חזון התוכן היצירתי שיזניק את העסק שלכם קדימה נמצא ממש
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת איציק עומרי

מאת: איציק עומריקידום אתרים06/03/13976 צפיות
ה נראה כמו שאלה מצחיקה אבל מסתבר שהיא נשאלת מספר לא מבוטל של פעמים. “היכן לעזאזל צריך למקם את העותק הפרסומי שלך בדף האתר" השאלה הזו חוזרת הרבה פעמים מכיוון שישנם מספר פיסות מידע, שמועות ומיתוסים לגבי הטמעת טקסט שאתה כותב עותק פרסומי.

מאת: איציק עומריקופירייטינג23/01/138320 צפיות
הססמאות שלי מרגישות שחוקות, אני מטיף ב-5 השנים האחרונות את ההכרח בהכרת קהל היעד שלך, אני עומד מאחורי המשפט שלי “אתה לא יכול לכתוב בצורה אפקטיבית למישהו שאתה לא מכיר". אבל יום אחד קרה משהו שטיפה גרם לי לחשוב אבל בסופו של דבר רק חיזק את הדבקות שלי ברעיון. חבר שלי החליט שהוא חייב להבין מה עומד מאחורי ההטפה שלי ואתגר אותי, “אני כותב קופירייטינג לחברות מחשבים" הוא אמר,”כולם צריכים ויכולים להשתמש במחשב, איך יכול להיות שלמוצר שהוא די בסיסי ובלי אפיונים מיוחדים יכול להיות קהל יעד שונה ?”. ידידי אמרתי ל

מאת: איציק עומריקופירייטינג07/01/138493 צפיות
זה בטוח אחת מהעצות הקופירייטינג הכי טובות שאי פעם קיבלתי, ?אם יש באפשרותך התחל פיסקה בעותק שלך עם משפטים שיתפסו את הקוראים חזק ויכניסו אותם פנימה" מדוע ? מכיוון שהמשפט שבא לאחר הכותרת הוא מה שמושך את רוב הקוראים. בדרך כלל אחרי הנקודה הזו הקוראים/הלקוחות מדלגים לסעיף הבא אלא אם כן הם מרגישים חובה לקרוא עד הסוף.

מאת: איציק עומריקופירייטינג04/12/128095 צפיות
לא משנה אם אתה מודע לכך או לא יש משהו שמייחד את העסק שלך מכול השאר, הדבר החכם הוא לגלות ולפענח אותו ופה בעצם טמונה הבעייה. הרבה מאוד בעלי עסקים ומנכל"ים אינם מבינים כיצד לבנות את הצעת המכירה הייחודית (USP). ישנם קריטריונים מיוחדים לשקול על מנת שהתוכן שלך או המסר יעבור ללקוחות הפוטנציאלים שלךבצורה ברורה ומוצלחת. הנה מספר כלים פשוטים שיעזרו לך:

מאת: איציק עומריקופירייטינג05/11/121339 צפיות
אני חייב להגיד שזה ממש מרתיח אותי לפעמים שקופירייטרים שכותבים SEO מקבלים שם רע תודות לחוסר תשומת לב. איך זה קורה ? מכיוון שיותר מדי אנשים טוענים שהם יודעים מה עושים אבל במציאות הם פשוט דוחפים מילות מפתח בלי התייחסות לזרימה של הטקסט. עותק שנשמע מכני ונוקשה הוא סימן לכתיבה חובבנית. כאשר אתה כותב עותק של SEO, אתה צריך לקחת את הזמן למצוא ולהבין מה אפקטיבי ומה לא. ישנם 2 טעויות נפוצות שכמעט כול קופירייטר חובבן שמתעסק בכתיבה למנועי חיפוש עושה. הנה 2 הטעויות:

מאת: איציק עומריקידום אתרים24/10/121190 צפיות
בכול שנותיי כקופירייטר SEO מעולם לא ידעתי שלגוגל יש פקטור אמון משלו שמקושר לדפי האתר ולעותק המצוי שם. אבל בכול זאת טור שפורסם לא מזמן בניוזלטר של גוגל הסביר בצורה מעולה מה באמת גוגל מחפשת בצורת התוכן שאתה מפרסם. אלו הם שיטות שיישמתי אותם במשך שנים וזה יכול לעזור לקופירייטינג שלך להיות מקור מהימן בשביל גוגל ובעל פוטנציאל להעלות אותך בדירוג.

מאת: איציק עומרישיווק באינטרנט16/10/121152 צפיות
זה לא מתסכל ? כל מה שרצית היה שולחן מחשב חדש אבל אתה לא מצליח לקבל החלטה שנוח לך איתה. זה לא אמור להיות כול כך קשה. מה בעצם עוצר בעדך ? כנראה שמה שעוצר בעדך הוא חוסר מידע. הנה משהו שכול בעל אתר אינטרנט צריך לדעת. כאשר מגיעים גולשים לאתר שלך הם מחפשים סיבה לקנות ממך. חושבים שזה מובן מאליו ? את נכונה לכם הפתעה! אני נתקל בשיטוטי היום יומיים באלפי אתרים שמביאים לך את כול הדברים והתכנים חוץ מהסיבה מדוע כדי לקנות אצלם, להירשם או להקליק. זה טעות פטאלית בכול עסק אבל זה בעיקר פוגע בחברות שעובדות רק באי

מאמרים נוספים בנושא ניהול תוכן

מאת: mikzoanניהול תוכן13/04/183913 צפיות
לוכד עכברים בתל אביב - הכי זולים בעיר 053-7102038- מדביר ברישיון

מאת: mikzoanניהול תוכן12/04/182966 צפיות
לוכד עכברים במודיעין - הכי זולים בעיר 0537102038- מדביר ברישיון

מאת: שלום כהןניהול תוכן25/11/172981 צפיות
בעולם הדיגיטל שאינו מפסיק להתחדש, כל בעלי העסקים ואתרי האינטרנט - בין אם אלה הם אתרי מכירות ובין אם אתרי תדמית שנועדו ליצור לידים להמשך יצירת קשר, חייבים להמציא את עצמם בכל יום ויום מחדש, כדי לשמור על רלוונטיות ויתרון אל מול המתחרים.

מאת: דויד מנשהניהול תוכן18/09/143343 צפיות
שני מרכיבים חשובים בקידום אתרים, שלא רבים נוטים להתייחס אליהם במלוא החשיבות הראויה להם הם שני אלמנטים בכתובת האתר, URL, שהגולשים מקלידים בדפדפן : שם הדומיין והסיומת. במאמר זה נתייחס לשני מרכיבים אלה ונעמוד על חשיבותם.

מאת: עודד בלקיןניהול תוכן12/07/144237 צפיות
הביובית מבצעת: *פתיחת סתימות בתל אביב *שאיבות בורות ביוב בתל אביב *שאיבת בורות שומן בתל אביב *שאיבת בורות דלק בתל אביב בעבודות אלו מבצעים פעולה הדומה לשאיבת ואקום בעוצמה גבוהה מאוד. הביובית היא הכלי הטוב ביותר לביצוע עבודות אלו. לעיתים,כשיש סתימה בצנרת הביתית,הדיירים יכולים "לעשות זאת בעצמם"ולפתוח אותה בקלות. אך לעיתים הסתימה לא נפתחת בקלות - משום שמערכת הביוב בחצר או ברחוב - נסתמת. במצב כזה,נדרשים אמצעים גדולים ומשוכללים יותר כדי לפתוח את הסתימה וחייבים להזמין אנשי מקצוע מומחים בנושא שישימו קץ

מאת: דויד מנשהניהול תוכן22/04/146143 צפיות
אחד הגורמים שמשפיעים על האופן שבו גוגל מדרגת את האתר שלכם, (ה"רנקינג") שלו, הוא עד כמה התכנים של האתר עדכניים. מדוע חשוב כל כך לעדכן את האתר לעיתים מזומנות ככל האפשר, במה לעדכן אותו - ולא פחות מכך מה לא לעשות מבחינת העידכון.

מאת: גוגלל אנלייזרניהול תוכן02/02/148495 צפיות
במאמר דעה אישי זה אציג לכם את דעתי, מדוע אין הבדל מהותי בין לשדוד חנות לשימוש בתוכן וסירוב לתשלום.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica