האם זה הזמן לממש חלום ולהקים מיזם חדש?
האם האקלים העסקי הקיים היום בשוק הישראלי מאפשר לנו לנצל הזדמנות עסקית ולהקים את המיזם עליו חלמנו.
והתשובה עד כמה שתשמע הזויה היא כן, כן ובגדול, אני יודע כי האפשרויות שיש היום לפתיחה של מיזמים לא תחזור ויש מצבים שבהם הסיכון הופך לסיכוי. ובמה דברים אמורים:
העולם הצרכני עובר מהפכה אדירה בתחום הצרכנות, חברות שהשקיעו הון במיתוג וקירוב הלקוח אל המותג איבדו את המיתוג שלהם בן לילה והאמון של הצרכנים כלפיהם נעלם כלא היה. למעשה כול העסקים המותגיים עומדים היום בעמדת פתיחה שווה אם כול יזם חדש או יזם המקיים את עסקו שנים רבות אך לא הפך למותג בגלל השתלטות המותגים על המגזר הצרכני בישראל.
היום כאשר כול מנהלי המותגים מדברים על הצורך בקשר אישי עם הלקוח דרך הרשתות החברתיות או דרך אפליקציות בסמארטפונים זה אומר לנו כיזמים חדשים או יזמים קיימים שעדיין לא המריאו כי אותם הכלים שיש למותגים הגדולים נשארו גם הכלים של היזמים הקטנים או החדשים. שום יתרון לא קיים אצל המותג הגדול, אלה ההפך הוא הנכון, שמדד הצרכנים כול כך ירוד על המגזר העסקי דהינו "המותגים" ולמעשה יש שנאה לא גלויה כלפי המותג אשר לדעת הצרכן ה"מותג" עבד עליו, חייך לו במודעות הפרסום, וחלב את כספו עד תום. דבר ששבר קריטית את האמון בן הצרכן למותג.
לעומת זאת ישנם היום חברות עסקיות הפועלות בשוק, הפחות מוכרות, אבל עם מערך שיווק, ומוצר עומד בכול תחרות, ששופרות הפרסום שלו עד היום היו דלות ולא יכלו להשתוות להוצאות הפרסום של המותגים. כ-יועץ עסקי אני יכול להצביע היום על אפשרויות פרסום ברמה של עד 70% חסכון מהמחירון האמיתי של ספקיות הפרסום כמו עיתונות ארצית או עיתונות מקומית ותחנות הרדיו המקומיות שיכולות לעשות את עבודת הפרסום ה"מיתוגי" משולב ב-הר סל" עבור אותם חברות.
עוד כ-יועץ עסקי אני מכיר חברות בתחום הקריאטיב והפרסום שיפיקו קמפיין פרסום בשליש מהמחיר אותו היו לוקחים לא לפני הרבה זמן.
בשילוב של שני האלמנטים שהזכרתי אני כ-יועץ עסקי הייתי ממליץ ומלווה חברה קיימת בשוק במהלך הזה מתוך ידיעה ברורה שזה הזמן לפרוץ. זה הואקום שנוצר כרגע במגזר העסקי צרכני אותו יש למלא עם חברות ובניית מותגים חדשים.
לאדם, לבן האנוש, קשה לשכוח מי שפגע בו, והמציאות האחרונה בעולם הצרכנות מראה עד כמה נפגעו הלקוחות מההשתלחות של החברות כלפי הלקוחות בעיק בתחום המחירים ואין דוגמא יותר טובה מכך דהינו התחום הסלולרי.
גם ליזמות החדשה אני רואה מקום להרים ראש גבוהה, עכשיו ולא לחכות שדברים יקרו והם שוב יאחרו את הרכבת העסקית.
את הדברים האלה אני כותב לכם מהניסיון העסקי שלי כיזם עם עליות ומורדות עם תקופות עם הזדמנויות שפספוס שלהם לא היה מביא אותי לאן שאני נמצא היום עם היידע והניסיון
אני תקווה כי הדלקתי פנס אצל מורה הנבוכים שלכם האם לפרוץ או לשבת על הגדר. כ-יועץ עסקי אני מודע כי הזדמנויות טובות לא חוזרות, ואיש עסקים או יזם בנשמה יודע לנצל זאת.