חפש מאמרים:
שלום אורח
24.11.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כיצד תהפוך רעיון לעסק מצליח?

מאת: חדוה יוסףניהול12/06/20121000 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

רבים מאיתנו יודעים ומרגישים שיש להם רעיון מנצח או ידע רב אשר יכול להוות בסיס לעסק עצמאי מצליח ופורה. עסק שיביא רווחה כלכלית וגם יגשים את הפוטנציאל האישיותי. שניים במחיר אחד.

הרעיון קורם עור וגידים וקיימת תחושה ברורה שחייבים להגשים זאת ולא להשאיר את הרעיון בגדר פנטזיה בלבד. אז רגע לפני אתם משנסים מותניים ומתחילים לפעול, או מנגד, מחליטים לקבור את הרעיון במגרה, אני מציעה התבוננות נוספת במספר נקודות אשר יכולים לעזור לכם להחליט האם אתם בצד הנכון של המפה העסקית. הפניה במאמר היא בלשון זכר אך מופנית לשני המינים.

אז מהו הכלל הראשון שצריך לבדוק?

הכלל הראשון הוא צורך. בדוק האם הרעיון עליו אתה חושב אמור לענות על צורך מסוים בקרב הציבור, האם יש קהל שזקוק למוצר שאתה מתכוון למכור? הרי לולא קהל זה אין טעם להתקדם מנקודה זו. איך נדע שהרעיון עונה על צורך? ראשית, להיות אובייקטיבי ככל האפשר ולראות שאכן זוהה צורך ללא מענה. אפשרות נוספת היא ע"י עריכת סקר טלפוני או פשוט לשאול חברים ומשפחה כדי שהם יחוו את דעתם על הנושא.

אז מהם הכללים הבאים שאליהם צריך להתייחס?

כלל שני – תשוקה. רצוי שהרעיון יתקשר אליך בצורה שהולמת את מי שאתה ואת הרצונות החבויים שלך. רצוי שתהיה ביוזם הרצון העז לביצוע כבר בתחילת הדרך ולא רק לאחר שרואים את הרווחים. אותה תשוקה תסייע לבעל העסק להתגבר על המכשולים בעתיד ולא להיכנע להם, לבצע את הרעיון בהתלהבות ולא רק לחשוב על התמורה שהוא יכול לקבל בגינה. אם המניע היחידי הוא הכסף ולא העשייה הרי שקיים חשש לא לצלוח תקופות לא פשוטות במהלך חיי העסק.

כלל שלישי – הון ראשוני. התחלת עסק מחייבת גיוס הון ראשוני, גיוס כזה אשר יהווה את הבסיס לתזרים המזומנים של העסק שלך. לרוב, הסכום הראשוני הוא הכסף של היזם אבל לא בהכרח. ישנם אנשים רבים אשר מחפשים פרויקטים או עסקים ששווה להשקיע בהם ולכן כיזם עליך לחפש אנשים אלו ולשכנע אותם להשקיע במיזם שלך. היכן מוצאים אותם? לרוב דרך רואי חשבון אשר יכולים לסייע בגיוס הון עבור מיזמים חדשים או דרך קרנות הון- סיכון במידה ומדובר במיזם שדורש השקעה רצינית.

כלל רביעי – מציאת הרגע המושלם. רגעים מושלמים נמצאים בעיקר באגדות וכדאי לא לחכות לרגע שכזה כדי להחליט להקים את העסק. אפשר לטעון בכל נקודת זמן כי התנאים החיצוניים עדיין לא הבשילו וכי המצב הכלכלי בחוץ "קשה" ו"שזה לא הזמן". ובכל זאת, איך נדע מתי להתחיל? התשובה מכילה מספר אפשרויות כמו: אם אין בעבודתך הנוכחית התלהבות ורצון לקום בבוקר ולהגיע לשם, ונקצין זאת – יש אפילו סלידה מלהגיע, זהו סממן מובהק לשינוי אפשרי. אם  אפשרויות הקידום מוגבלות אבל אתה מעוניין להתקדם בקצב מהיר יותר אזי זהו גם סימן נוסף לשינוי. אחת התשובות שקיבלתי לשאלה: מתי להתחיל הייתה: "עכשיו! התחילי לעשות!". עשייה מניעה גלגלים ואלה הופכים את הרגע ההתחלתי למושלם.

כלל חמישי – שחיה נגד הזרם! כאשר מתחילים עסק עצמאי יש לצפות כי לפחות בהתחלה רובם, אם לא כולם, יגידו שאתה טועה, שחבל על הכסף, ויתעניינו כיצד תסתדר עד אשר תתחיל להרוויח (אם בכלל...). מאידך, שחיה נגד הזרם היא זו שעושה את ההבדל בין אנשים שמאמינים לרעיונותיהם ומיישמים אותם לבין אנשים שנכנעים ללחץ ובוחרים לא להגשים את הפנטזיה והחלום. אם הרעיון שבידך הוא רעיון טוב ואתה מאמין בו קח בחשבון את תגובת הקהל הצוננת ודע שהיא חלק מהתהליך אך לא תישאר שם לאורך זמן.

כלל שישי – קדימויות. נשאלת השאלה כאשר אנו מנהלים עסק עצמאי: מי קודם למי, מי בא לפני מי, אני או העסק? כל עסק בתחילת דרכו דורש "תשומת לב" רבה ולכן אין אלו הזמנים שבהם אפשר להתפנק ולדרוש הנחות, אלו בהחלט יגיעו בשלב מאוחר יותר. בשלב ההתחלתי כדאי לדרוש יותר מעצמך ולהתמיד בטיפוחו גם אם זה על חשבון הזמן הפרטי שלך. המצב די דומה להורות לילד קטן אשר בשלב ההתחלתי דורש תשומת לב רבה ועל ההורה לספק לו צורך זה ורק אחר כך לדאוג לעצמו.

ומה לגבי שיווק?

זהו הכלל השביעי - שיווק שיווק שיווק! אלו הן חלק ממילות הקסם להצלחה. בשביל להצליח צריך לשווק את העסק, וכמה שיותר כך טוב יותר. ראשית, כדאי לספר לכמה שיותר אנשים מה אתה עושה ומהו המיזם שלך. מי זה כולם? חברים, משפחה, עמיתים לעבודה הקודמת, שכנים, קולגות, אנשים חדשים שאתה פוגש, אתר אינטרנט, באנרים באינטרנט, פייסבוק, מעגלים עסקיים ועוד. השיווק הוא קריטי וחשוב להצלחת העסק. עסק ללא שיווק יגווע בסופו של דבר וחבל.

כיצד אפשר להתכונן מראש?

כאן נכנס הכלל השמיני והוא הכנת תוכנית עסקית. מומלץ ורצוי להכין תוכנית עסקית מפורטת אשר תהווה את המתווה לדרכך. לרוב אנשים בתחילת הדרך פוסחים על שלב זה כיוון שעדיין אין סדר וארגון, הדברים נוצרים ומתגבשים וקיימת תחושה שאין צורך בתוכנית כזו. זה לא מדויק. תוכנית מסודרת תסייע בהצבת היעדים הריאליים לתוכנית וגם תסייע בדרכים השונות להגשמת יעדים אלו, תציב תקציב להוצאות ולהכנסות ותשמור על מסגרת תקציבית טובה. אם אין בידך את הידע להכנת תוכנית עסקית אזי מומלץ להיוועץ עם יועץ עסקי בתחום.

למה נצפה יותר מהכל?

ובכן זהו כלל תשיעי – צפה למשברים. צריך לקחת בחשבון שמשברים הם חלק אינטגראלי מהתהליך והם יגיעו. המילה "משבר" בסינית היא בעלת שתי משמעויות: מחד, סכנה, ומאידך  הזדמנות. יש אפשרות לבחור להסתכל על משבר כעל כישלון או סכנה קיומית אך המצליחנים הגדולים עד היום בחרו להסתכל על משבר כעל הזדמנות. איזו מן הזדמנות זו? זו ההזדמנות להסתכל על הדברים קצת אחרת ואולי אף לשפר את העמדה שבה אתם נמצאים למשהו טוב יותר. להזיז דברים תקועים ומפריעים ולקדם דברים שזזים ועובדים.

לסיכום, רעיון עסקי לא חייב להישאר בגדר פנטזיה בלבד אלא אפשר להגשימו. תשוקה אדירה לעשייה, לרעיון, יחד עם התמדה ורצון עצום להצליח יביאו אותך בסופו של דבר להצלחת המיזם. בהצלחה.

כותבת המאמר:

חדוה יוסף יעוץ לעסקים משפחתיים

נייד 054-9039990

אתר www.fbusiness-consulting.co.il

בלוג hedvayosef.blogspot.com

E-mail:hedvajosef@gmail.com

חונכת מטעם מט"י

 



תגיות המאמר: שיווק, הצלחה, עסק, עצמאי, רעיון


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

חדוה

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת חדוה יוסף

מאת: חדוה יוסףעסקים - כללי06/07/14975 צפיות
אם יש משהו מרגיז ומתסכל יותר מכל הוא הצורך לקחת הלוואות אחרי שבכל התקופה עבדנו קשה, התאמצנו, מכרנו, אבל תכלס בשטח, בשורת הרווח והפסד, אין מזומנים וצריך לקחת הלוואה.

מאת: חדוה יוסףעסקים משפחתיים14/04/131845 צפיות
אנשים צעירים שואלים את עצמם האם להצטרף לעסק המשפחתי שבבעלות המשפחה או לבחור במקום עבודה אחר. העסק מציע בטחון כלכלי ופריבילגיות מחד אבל באותה מידה יכול לבלבל את זהותם, את הגדרת מקומם, לגבי מי שהם ומה שהם רוצים לעשות. במאמר זה אדון בנקודות מבט בנושא.

מאת: חדוה יוסףעסקים משפחתיים14/04/131825 צפיות
בעל עסק משפחתי ירצה להעביר את העסק שייסד ועמל להצלחתו לבני הדור הבא במשפחה, אך המציאות מוכיחה כי לא תמיד זהו הצעד הנבון לעשות. עסק משפחתי נתפס לרוב כמקור לגיבוש משפחתי וכמקור פרנסה לכל בני המשפחה אך במצבים מסוימים שווה לשקול את מכירתו.

מאת: חדוה יוסףעסקים משפחתיים14/04/131886 צפיות
מייסד של עסק משפחתי צריך להיות מודע למאפייני אישיותו, כדי להפחית את החיכוך עם דור ההמשך ולטובת הצלחת העסק. במאמר זה אציג את טיפוסי המייסדים האופיינים וכיצד אלו "תורמים" להעברת העסק לדור הבא.

מאת: חדוה יוסףעסקים משפחתיים11/04/131927 צפיות
פער הדורות בעסקים בכלל ובעסקים משפחתיים בפרט מקשה על העבודה המשותפת ולעיתים מאיים לסוגרו. אז כיצד מגשרים על הפערים ומצליחים לעבוד יחד.

מאת: חדוה יוסףעסקים משפחתיים11/04/131698 צפיות
עסק משפחתי מכיל בחובו שני אלמנטים חשובים בחייו של כל אדם: משפחה ופרנסה. לפני שמקימים עסק שכזה יחד כדאי לקחת בחשבון מספר שיקוליים הכרחיים לפני הביצוע.

מאת: חדוה יוסףניהול11/04/131382 צפיות
האם כל עסק צריך יועץ עסקי. לדעתי לא. אך בכל זאת ישנם מצבים בהם כדאי להכניס יועץ לעסק לפני שיהיה מאוחר מדי. השאלה – מתי כדאי לעשות זאת?

מאמרים נוספים בנושא ניהול

מאת: עוזי פלגניהול17/05/201626 צפיות
ארגון עסקי בכל גודל, נדרש לבצע שינויים והתאמות במהלך חיו העסקיים. תדירות השינויים וגודלם נגזרים ממטרת השינויים, שאת רובן ניתן לסווג כצורך: בפתוח עסקי, שיפור וייעול תהליכים עסקיים קיימים, התאמות לתנאי התחרות בשוק ועוד. במאמר הנוכחי אתייחס לשני חוקים מתחום הפיזיקה של אייזיק ניוטון, ונבצע דרכם אנלוגיות בתחום הניהול העסקי ונזהה "זיקה בין פיזיקה וניהול עסקי", אך לפני כן נגדיר מספר מושגים מתחום הפיזיקה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201802 צפיות
תוצר ניהולי הוא התוצאה המתקבלת מפעילות ניהולית. תוצר ניהולי המשיג את מטרתו הוא תוצר אפקטיבי ולהיפך, תוצר ניהולי אשר יוצר תוצאה בעייתית, ההופכת בעצמה לבעיה ואף יוצרת בעיות נוספות, הוא "וירוס ניהולי" ברמות חומרה שונות, ובתור שכזה יש לטפל בו למניעת נזק חמור למערכת. "ווירוס ניהולי" לא נוצר בכוונה תחילה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201757 צפיות
הנעת עובדי הארגון העסקי במטרה להשגת בצועים עסקיים משופרים, צריכה להיות אחת המטרות המרכזיות בכל אסטרטגיה ניהולית עסקית, ההשקעה בפתוח עובדי החברה היא אחת ההשקעות החשובות והמשתלמות ביותר לכל ארגון עסקי. לא מספיק שעובדי החברה יהיו משכילים, מיומנים ומנוסים, חשוב שכל הכישורים והתכונות שצוינו, יבואו לידי ביטוי באופן חופשי ושוטף בהתנהלות העובד הבודד והארגון.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201536 צפיות
במאמר זה רוכזו תובנות המתייחסות לסיטואציות שונות בתחומי הניהול. הנושאים מוצגים באופן מטפורי לעיתים באופן אירוני או אבסורדי באנלוגיה לתהליכי הניהול העסקי הנדרשים. בחרתי בדרך זו להציג ולהסביר תהליכים ואירועים בניהול עסקי שקשה היה להסבירם או להבינם, בעקר לחסרי ניסיון ניהולי עסקי.

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201438 צפיות
"השער האסטרטגי", הוא השער שדרכו אמורים להיכנס לעסק, תוצרים של החלטות אסטרטגיות כבדות משקל לעתידו של העסק. משמע נדרש שיקול דעת מעמיק לגבי כל מה שנדרש לעבור דרכו. נדרש סוג סינון צפוף שימנע כניסה של מזיקים

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201303 צפיות
עסק הוא מפעל חיים והוא קרוב לליבנו, מאידך בעסק צריך לטפל לא דרך הלב. נדרשת דרך, כלים ותהליכי ניהול מסודרים ושיטתיים. אף אחד מאתנו איננו מושלם ואיננו צריך לדעת הכול. גם אם אנחנו יודעים, קשה לנו לטפל בנושאים הקשורים בנו רגשית, מאחר ואיננו אובייקטיבים כלפי עצמינו וכלפי הקרובים לנו.

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201220 צפיות
הדברים הנכונים לעסק הם לא תמיד ובהכרח: הדברים שהמנהל אוהב לעשות, או יודע לעשות, או רוצה לעשות, או יכול לעשות. הדברים הנכונים לעסק הם הדברים הנדרשים והקריטיים לעסק. בלעדיהם העסק יישחק, יתקע או יקרוס.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica