כאשר מגוון המוצרים בשוק הולך וגדל במהירות וללא הפסקה, חברות רבות מגלות כי עולם העסקים נהיה קשה יותר משנה לשנה. הקרב על הלקוחות הוא קשה במיוחד. לא משנה עד כמה המוצרים שלכם נפלאים ואיכותיים, הלקוחות יישארו בררנים וזהירים במיוחד ויעשו סקר שוק מקיף. לאור המצב הכלכלי הקשה באירופה, איש אינו יודע בוודאות מה יביא יום המחר. כל הלקוחות נוהגים בזהירות רבה עם כספם.
יתכן שגם אתם נוהגים בזהירות רבה עם משאבי העסק, אך חשוב שתדעו, תוכנת CRM היא ממש לא סוג של מותרות ,אלא טכנולוגיית חובה בכל עסק. אם מציאת לקוחות חדשים ושמירה עליהם היא חשובה לכם ואתם רוצים לשרוד בסביבה העסקית הקשה, הגיע הזמן לרכוש מערכת CRM ולסגל הרגלי עבודה חדישים יותר מאשר גיליונות אקסל ארוכים כנצח ורשומות בפנקס.
תוכנת CRM תסייע לכם למצוא לקוחות ולתקשר עימם בהמשך. חשוב לציין כי בעבר, לא מעט חברות נכשלו בהטמעת התוכנה. אך אין טעם למהר ולהאשים את התוכנה, כאשר הסיבות האמיתיות הן העדר זמן מספיק להדרכה וחוסר מוטיבציה לזרום עם השינוי. לכן, כאשר אתם מתקינים תוכנות CRM במשרדכם, חשוב מאוד שתפנו לעובדים זמן עבור תרגול התוכנה החדשה.
כשאנחנו אומרים "לפנות זמן", אנחנו באמת מתכוונים לכך. אם העובדים שלכם עמוסים מאוד במטלות, פנו אותם מכמה משימות, לפני שתוסיפו להם עוד משימה בלוח הזמנים העמוס שלהם. אל תכריחו אותם להישאר שעות נוספות במשרד כדי ללמוד את התוכנה. אל תכפו עליהם להגיע ביום שישי ולשבת עד שלוש אחר הצהריים. זכרו כי כדי שהתוכנה תצליח, העובדים צריכים לרצות להשתמש בה. אינכם יכולים לכפות זאת עליהם.
כל גישה כוחנית ובלתי מתחשבת רק תיצור אצל העובדים גישה של סלידה כלפיכם וכלפי מערכת קישרי לקוחות. כשהם יתרגלו להשתמש במערכת, בנוחות, אתם תתחילו לראות את היתרונות הגדולים שמציעה התוכנה.
היו סבלניים כלפי העובדים שלכם ונהגו בהתחשבות. אל תפגינו חוסר סובלנות וזעם, כאשר הקליטה שלהם איטית. בתוך פרק זמן מסוים, הם ישלטו בכלים ובפונקציות השונות של המערכת. אתם לא יודעים מהו פרק הזמן הנדרש, לכן שכחו מהצבת דדליינים מפחידים ומאיימים. תוכלו להתייעץ עם ספק ה-CRM ולקבל אומדן של זמן הסתגלות משוער.
כמובן, שחלק רב מלמידת תוכנת קישרי לקוחות הוא לא רק להתאמן על פונקציות בודדות, אלא גם להתוודע לפונקציות חדשות. אל תתקבעו על שתיים-שלוש פונקציות אלא נסו להרחיב את ידיעתכם וללמוד פונקציות נוספות.