העולם העסקי משתנה וישנם חוקים חדשים. אין מנוס מלהשתמש בכל מה שהטכנולוגיה מציעה לנו, כדי להקדים את המתחרים.
רכישת מערכת CRM חשובה לכל חברה. חברה שמבינה את חשיבות המכירות והשירות, תדע להעריך את חשיבותה העצומה של התוכנה בחיי היומיום וגם בטווח הארוך.
למרבה הצער, חברות אשר מעוניינות בתוכנה הפופולארית הזו, עשויות לשגות בבחירת התוכנה הנכונה, התקנתה והשימוש בה. במאמר זה נפרט אודות כמה מהבעיות ונציע כיצד להימנע מהן.
אם אתם מתעניינים ברכישת CRM, עומדים לרכוש אחת או רוצים לשדרג את המערכת הקיימת במשרדכם, חשוב שתימנעו מכמה החלטות שגויות:
רכישת תוכנת CRM בגלל האפשרויות שהיא מציעה - מדובר בהחלטה לא ממש חכמה. לא משנה אילו פונקציות התוכנה מציעה - אם היא לא מתאימה לעסק שלכם, היא פשוט לא תצליח למנף את המכירות. רבים מתפתים לרכוש תוכנות CRM מורכבות עתירות פונקציות, בזמן שלצרכיהם יתאים מודל פשוט יותר.
רכישת מערכת קישרי לקוחות אשר אינה מותאמת לנייד - העולם משתנה, אנשי המכירות משתמשים במכשירי הסלולר כחלק בלתי נפרד משגרת יום עבודתם. המערכת שלכם חייבת להיות מותאמת לסלולארי. למרות זאת, יש היום המון חברות אשר משתמשות במערכות שאינן מתקשרות עם המכשירים הניידים. לכן, לפני שאתם ממהרים לרכוש תוכנה - וודאו כי היא מתאימה לסלולארי. בדקו אם מדובר בתוספת תשלום - האם מדובר בתוכנה נפרדת שתייקר לכם את העלויות, מפני שהיא מצריכה קנייה, רכישה, התקנה ותחזוק חודשי.
לנסות יותר מידי, בשלב מוקדם מידי - תוכנת קשרי לקוחות מצריכה תהליך איטי, צעד אחר צעד. ההתקנה וההטמעה המושלמת של התוכנה, היא זו שמתבצעת בטבעיות ובהדרגה, עד שהיא משתלבת לחלוטין בעסק. אל תתפתו לרדות בעובדים ולהציב דדליינים לכל הפרויקטים המתבצעים במערכת קישרי לקוחות חדשה. גישה זו רק תעכב אתכם, תלחיץ את העובדים ותקלקל את המטרות שהצבתם לנגד עיניכם בהתחלה.
בחירת מערכת שאינה נוחה לעובדים - ישנן חברות מתעלמות מנוחיות העובדים שלהם והדבר מוביל ישירות לכישלון ההתקנה. הן ממהרות להאשים את ספק CRM שמכר להם את התוכנה ובזבז להם זמן וכסף. אך למעשה, האשמה היא בחברות עצמן. חברות אלו פשוט נוטות לשכוח, כי בסופו של דבר, העובד ה"קטן והזוטר" הוא זה שצריך לעבוד במערכת מידי יום. אף אחד לא רוצה לעבוד על מערכת מסובכת, מורכבת, מתישה ומלאה בבאגים.
לכן, למדו מהטעויות שחברות עשו לפניכם. חשבו על העובדים שלכם ובחרו תוכנה נוחה וקלה לשימוש. הנוחות של המערכת צריכה לעמוד בראש סדר העדיפויות שלכם.