בתור איש יחסי ציבור הרבה מאוד פעמים אני ראה מהלכים מאוד שבלוניים של חברות כאלו ואחרות שרוצות לגייס עובדים ולקוחות. הסיבה שאני שם את שניהם יחד, כי זה לא באמת משנה אם אתה צריך לקוחות חדשים או עובדים חדשים, כי שניהם זה בעצם אותו דבר- כדי להביא את שניהם, צריך ליצור משהו יצירתי.
אז כפי שציינתי זה הרבה יותר מסובך למצוא מהלך מקורי כל שהוא בתחום הזה, ממה שנדמה לכם אולי. אז כל פעם שאני ראה מהלך כזה, אני חייב לשים אליו לב ולציין אותו בפיייסבוק שלי, עכשיו שגם ראיתי שיש אפשרות לעלות כתבה כל שהיא באתר ג'ובמסטר, זה בכלל מדהים.
איך חושב אדם שמחפש עבודה?
למעשה אין הבדל בין מה שחושב אדם המחפש עבודה לבין לקוח פוטנציאלי של החברה שמעוניין לרכוש תמיד ממותג. למה אנחנו מעוניינים לעבוד במותג או לרכוש ממותג? הסיבה היא נורא פשוטה לעבוד בחברה מוכרת כמו המזרונאים בדוגמה הזו זה הרבה יותר "נוצץ" מאשר לעבוד בסתם חברה של מוצרים כל שהם, ככה זה בחיים כולנו אוהבים להיות קשורים למה שנוצץ.
אז מה עשו המזרונאים?
המזרונאים יצאו כבר בחג הפסח בקמפיין די מדליק של מכירת מזרן חדש וגם כאן הם הצליחו להראות די הרבה יצירתיות. הם לקחו רופא מומחה מבית חולים ממשלתי, וולפסון ויחד איתו יצרו מזרן שמטרתו להיות חוד החנית במאבק בבעיות גב. מגניב לא? תמיד מדברים על מזרנים כאלו ואחרים בהקשר של בריאות ואישור של רופא כזה או אחר לאיכויות המזרן, אז כאן הם הביאו רופא מומחה ( דוקטור קזנסקי ) כדי שייצר מזרן בדיוק כזה. אהבתי מאוד. בתור קמפיין פרסומי, זה דבר מדליק מאוד.
אז איך מגייסים עובדים?
כמובן שברירת המחדל היא תמיד פרסום מודעות דרושים כמו אלו שאתם רואים באתר כאן, אבל העניין הוא לעשות מעבר. המזרונאים שיחקו אותה והביאו את דוקטור קזנסקי כדי שהוא עצמו יצור פרסומת הומוריסטית ומצחיקה שקוראת לאנשים עם בעיות גב לבוא ולעבוד ברשת המזרונאים. ההנחה היא שהם גם יזכו למקום עבודה איכותי וגם ילמדו להתגבר על הבעיות הבריאותיות שלהם. סך הכול: 9 על הכוונה, 8 על היצירתיות. הרבה יותר מהממוצע.