קידום אתרים הינו תחום נפוץ מאד בשנים האחרונות. מפרסמים רבים הבינו את הכוח האדיר אשר טמון בפרסום באינטרנט. האלמנט שקסם ביותר עבורם הוא שבאמצעות קידום אתרים באינטרנט ניתן לפרסם בצורה ממוקדת מטרה, כלומר הפרסום מופנה אך ורק ללקוחות אשר מחפשים בעלי מקצוע בתחומם, בניגוד לפרסום בעיתונות מודפסת, למשל, אשר בה מרבית הפרסום מופנה כלפי אנשים אשר אינם קשורים למסע הפרסום.
במאמר זה ברצוני להסביר על שתי דרכי קידום האתרים, וכן לערוך השוואה ביניהם.
קידום אורגני
הינו תחום העוסק בשיפור דירוגם של אתרים במנועי החיפוש. מקדמי האתרים, פועלים ע"פ האלגוריתמים של מנועי החיפוש על מנת לגרום לכך שמנועי החיפוש, יסרקו את האתר המקודם בצורה מרבית. מנועי החיפוש אינם זוכים לכל תקבול מצד מקדמי האתרים.
אולם מנועי החיפוש, נהנים בצורה אחרת מהעניין, והיא שתוצאות החיפוש אשר יתקבלו אצלם יהיו רלוונטיות יותר למטרות החיפוש, ורק אתרים בעלי חומר רב יקודמו. דבר זה גורם לפופולאריות של מנועי החיפוש, וכתוצאה מכך למחיר שאותו הם יכולים לגבות עבור מודעת פרסום באתרם.
קידום ממומן
היא שיטת פרסום, המבוססת על מכרזים, שבה הלקוח משלם למנוע החיפוש עבור כל הקשה(קליק) על מודעת הפרסום שלו. שיטה זו מכונה גם PPC(Pay Per Click).
היתרונות ב-PPC
1. פרסום ממוקד מטרה, כלומר הפרסום מכוון רק ללקוח אשר מתעניין לגבי השרות שאותו אנו מציעים או המוצר שאותו אנו מוכרים.
2. פרסום זול משמעותית מפרסום בעיתונות או במדיה אחרת.
3. אפשרות לפרסום בתקציבים מוגבלים מאד.
החסרונות בPPC
1. עלויות פרסום יקרות משמעותית לטווח הארוך מקידום אתרים אורגני.
2. אינו משדרג את תדמית העסק.
היתרונות בקידום אתרים אורגני
1. פרסום ארוך טווח.
2. יוצר תדמית עסקית גבוהה לעסק המקודם.
3. חשיפה עצומה לכלל הגולשים.
החסרונות בקידום אתרים אורגני
1. אין אפשרויות פרסום, אם התקציב זעום.
2. הפרסום אינו מיידי.
3. אין ודאות בנוגע להצלחת הקמפיין, מפני שאף אדם לא קנה את העמוד הראשון בגוגל.