לפני שבועיים או שלושה התחיל גוגל ישראל לתת תוצאות חיפוש מעט שונות. חיפוש מקומי (המשלב תחום עיסוק ועיר באותה שאילתא), מציג מעכשיו תוצאות גם מתוך גוגל מפות (או בשמו הנוסף – גוגל מקומות / Places).
אומנם זה עדיין לא תקף לכל שאילתא מקומית, אלא יותר בתחומים מבוקשים כגון בתי אוכל, הסעות ועוד; אבל לאט לאט נתחיל לראות יותר תוצאות מתוך גוגל מפות, יחד עם התוצאות האורגניות בהן אנו מורגלים כיום. הדבר אומר שעסק שלא יימצא בתוצאות המפות עלול להידחק לגמרי מתוצאות החיפוש, בלי קשר לשאלה האם יש לו קידום אורגני בגוגל.
אגב - גם חיפוש של כתובת מלאה מוביל למפה בראש התוצאות, דבר שעד לפני כמה שבועות כלל לא היה קיים בגוגל ישראל (יש לזכור שגוגל מפות / מקומות עובד בגוגל.קום כבר לא מעט זמן, ובישראל השינויים מגיעים יותר מאוחר).
אז מה עושים?
מעבר לעובדה שגוגל מקומות מתחרה ישירות בכל אתרי האינדקס והמפות, זו הזדמנות מצוינת לעסקים קטנים ובינוניים, לקבל את דריסת הרגל הנחוצה להם באינטרנט. אומנם גוגל אוסף מידע בצורה עצמאית, ויוצר דף "מקומות" לכל עסק שהוא מכיר; אבל עדיפות תינתן לדפי עסק שנפתחו על ידי העסק עצמו, כולל אימות.
איך עושים את זה? הנה חמישה צעדים פשוטים:
1. נכנסים לגוגל מקומות לעסקים ונרשמים לשירות (אם כבר יש לכם חשבון גוגל תוכלו להירשם איתו; רק זיכרו שהחשבון הזה יזוהה מעתה והלאה עם העסק).
2. ממלאים כמה שיותר פרטים: שם העסק, כתובת מדויקת, מספר טלפון ראשי, פקס, דואר אלקטרוני, כתובת אתר אינטרנט, קטגוריות הפעילות של העסק, שעות פעילות, תמונות, סרטי וידיאו וכל מה שיש לכם להוסיף. בסוף התהליך תתבקשו לאמת את הפרופיל בטלפון (הודעה אוטומטית מגוגל), או באמצעות SMS או במשלוח גלויה בדואר (דבר שלוקח בין שבועיים לשלושה).
3. יש לוודא ששם העסק, הכתובת ופרטי ההתקשרות הם אלו שמופיעים גם באתרי אינדקס אחרים (דוגמת דפי זהב, בזק 144 ואחרים). הקורלציה בין כל האזכורים הללו באתרים אחרים, מסייעת לקבלת דירוג טוב עבור דף העסק ב"מקומות".
4. כדאי שיהיו לכם לפחות 5 חוות דעת בדף העסק ב"מקומות"; ככל שיש יותר ביקורות כך תקבלו דירוג טוב יותר (אבל אל תנסו לזייף כי זה עלול לעלות לכם ביוקר). הפיצו בקרב חברים ובני משפחה את הקישור לפרופיל העסק שלכם ב"מקומות", כדי שאחרים יוכלו לכתוב את דעתם על העסק שלכם.
5. אל תתנו לפרופיל ב"מקומות" להישאר סטטי ולדעוך. הכניסו איזו תמונה מדי פעם, עדכנו סטטוס פה ושם (כמו בפייסבוק) ושמרו על הפרופיל חי ורענן.
יש לזכור שהעצות שלהלן הן רק בגדר עצות. אין פה משום כל הבטחה שתקבלו דירוגים טובים, אבל אין זה אומר שצריך לוותר על נוכחות עסקית בגוגל מקומות. זה רק יוסיף לעסק ולהעצמת הנוכחות הווירטואלית שלו באינטרנט.