אומנם האינטרנט בישראל נמצא רק במקום השלישי מבחינת תקציבי פרסום (אחרי הטלוויזיה והעיתונים), אבל הפרסום באינטרנט מגלגל כ-560 מיליון שקלים בשנה (כ-15% מעוגת הפרסום בכללותה, נכון לסוף 2011).
מדוע לפרסם באינטרנט מלכתחילה?
הנה שלוש סיבות עיקריות:
תוצאות מדידות ומדויקות יותר בהשוואה למדיות מסורתיות יותר.
מחירים שפויים בהשוואה למדיות המסורתיות (לפי קליק, לפי חשיפה ועוד).
אנשים מבלים באינטרנט יותר זמן מאשר צופים בטלוויזיה או קוראים עיתונים.
המונח פרסום באינטרנט או שיווק באינטרנט, משמעו כל האמצעים הכשרים לפרסום של מוצרים ו/או שירותים. להלן כמה מהדרכים העיקריות לפרסום ולשיווק מקוונים:
רכישת שטחי פרסום באתרי תוכן ומדיה (Media Buying, או פרסום בבאנרים כפי שהוא נקרא לעתים).
שימוש ברשתות פרסום המפיצות את התוכן הפרסומי-שיווקי באתרים שותפים (כגון גוגל, advertising.com, מרלין ושאר אפשרויות).
פרסום בתוצאות חיפוש – הן קידום אתרים אורגני (SEO) והן קישורים ממומנים בתשלום (SEM).
פרסום במדיה חברתית (SMM) – בעיקר בפייסבוק, עם מערכת הפרסום הגדולה והיעילה ביותר בקרב הרשתות החברתיות. כמו כן ניתן להקים דפי עסק בחינם במרבית הרשתות החברתיות.
פרסום בווידיאו – אחת מצורות הפרסום שתופסות תאוצה גדולה בשנים האחרונות. בארה"ב נצפו 9.5 מיליארד פרסומות וידיאו באפריל 2012 בלבד (מקור: comscore); שיא שכמותו לא היה בעבר. קלות התפעול, בה כל אחד יכול לייצר סרטון שיווקי של כמה דקות ולהעלות אותו לרשת, מאפשרת להגדיל את החשיפה ולייצר לינק-בייטס מעולים.
שיווק באימייל – גולשים הנרשמים מרצונם לאתרים המעניינים אותם, יוצרים קהל לקוחות המקבל תכנים שיווקיים ישירות למייל האישי. זהו שוק לקוחות שמייצר הכנסות לא מבוטלות, עבור מנהלי אתרים שיודעים כיצד להשתמש בכך לצורכי שיווק.
דרכים נוספות – מכירת לידים, חסויות ועוד.
עסקים קטנים ובינוניים בארה"ב, העידו בשנת 2011 שהגיעו אליהם הכי הרבה לקוחות באמצעות קידום האתר במנועי חיפוש. אין ספק שזו צורת הפרסום האינטרנטית הנפוצה והיעילה ביותר בשנים האחרונות. אולם חשוב לזכור שיש עוד אפשרויות, ומי שיכול לשלב ולגוון – כדאי ורצוי שיעשה זאת.
כשזה נוגע לאתרים עסקיים, אסור לסמוך אך ורק על גורם אחד ויחיד שיביא לנו פרסום ו/או לקוחות. צריך לדעת לפזר את אפיקי השיווק והפרסום על פני שטח גדול כמה שיותר, בהתאם לתקציב העומד לרשותנו, מה שאנו מציעים וקהלי היעד אליהם אנו מכוונים.