BANKAT- לקנות נדלן בחכמה
רכישת נדל,ן אינה הליך של רכישה מעכשיו לעכשיו. הוא מצריך בדיקות רבות ומצליבות אצל מקורות שונים, והתלבטויות לא מעטות בדבר הצורך בשיפוץ. תהא המטרה אשר תהא ברכישת הנדל"ן הזה – בין אם רכישה לשם השכרה והשקעה או לצורכי מגורים, עדיין הליך רכישת הדירה יהיה אותו תהליך, ובמרבית הסיכויים גם כשישנה תמיכה כלכלית מצד ההורים או קרובים אחרים עדיין הסכום במשכנתא שתידרש מכפיל פי עשרות מונים את הסכום ההתחלתי שמשולם, וההתחייבות תהיה לאורך שנים ארוכות ורבות. ממש כפי שבוחרים את הדירה עצמה, יש לברור בקפידה את המשכנתא שאיתה מתחתנים לאורך עשרות שנים.
ייעוץ כלכלי לענייני משכנתא
ייעוץ משכנתא בא להראות היכן ניתן להשיג את המטרות הפיננסיות ברכישת הדירה ככל שזה מדובר בהלוואה יעודית לרכישה. יועץ משכנתאות יכול למנוע הוצאות מיותרות בהלוואה ארוכת הטווח הזו, וכן בביטוח למשכנתא. היועץ יסביר ללווים מה המשמעות בלקיחת המשכנתא – ובכך יסביר אילו סוגי ריבית יש ומה משמעותם בטבלת התשלומים.
גופים שונים שמעניקים משכנתא
ישנם כיום גופים נוספים מהבנק שיעניקו הלוואה בסכומי כסף גבוהים כמו משכנתא – כשריבוי הגופים פועל לטובת הלקוח שמצד אחד יכול לשלוט יותר ברמת ההוצאות העתידית שלו, אולם מצד שני יכול "ללכת לאיבוד" עם שלל ה"כפתורים" שניתן ללחוץ עליהם בנושא המשכנתא. ישנם הבנקים הישירים של הלקוחות, בנקי משכנתאות, חברות ביטוח, משרד הבינוי והשיכון, בנקים מסחריים ועוד.
לעשות פריסת תשלומים על פי יכולת כלכלית
אתם יכולים לדעת אולי מה יקרה מבחינה מקצועית בטווח השנים הקרובות, אולם קשה לצפות מה תהינה היכולות הכלכליות לאחור 10 שנים למשל. היועץ לענייני משכנתא יעניק פתרון סובייקטיבי ומותאם למימון הראשוני המתאים ביותר לפי המצב הכלכלי הקיים ותוכניות פיננסיות לעתיד.
t-? l:?? ?? so-hansi-font-family:Calibri'>לימודים החלטה גורלית לחיים, האומנם?
האם למרות האמור בהקדמה בחירת התחום, או המקצוע ללימודים זו החלטה גורלית שעתידנו תלוי רק בה? ובכן המציאות מלמדת שלא. לתופעה זו כמה סיבות עיקריות:
סיבה הראשונה – גיל, הרוב הגדול של הסטודנטים במדינת ישראל בחורים את המקצוע ללימודים בתחילת שנות העשרים של חייהם. בגיל זה האישיות וההבנה של הסטודנטים הצעירים לגבי כישורים ויכולותיהם עדיין לא מעוצבים ברמה מספקת ולכן אין סיבה שלהחלטה בגיל צעיר תהיה השפעה מוחלטת על כל החיים. מי שחש שהבחירה שהוא עשה בגיל עשרים לא נכון בתחילת שנות השלושים יכול בקלות לבחור לעצמו נתיב לימודים אחר נכון לו הרבה יותר במקום או תוך כדי העבודה ופיתוח הקרירה העכשווית.
סיבה שנייה – חוסר עניין, עניין סיפוק ואפשרות להתפרנס בצורה מכובדת מקרירה הם פרמטרים דינאמיים ולכן לא נכון לדבוק בבחירה לא נכונה רק בגלל שבחרנו בה. החיים הם מבחן מתמשך והזדמנות מתמדת למחשבה שנייה, ולכן מי שחש במהלך הדרך כי ישנה בחירה אחרת נכונה יותר עבור רצוי שישנה תחום ויפנה ללימודים בתחום או מסגרת אחרת.
סיבה שלישית – ריבוי אפשרויות, פשוטו כמשמעו אנו חיים בעידן דינאמי ומשתנה האפשרויות הן כמעט בלתי מוגבלות בניגוד למה שהיה נהוג בעבר קל היום ללמוד תואר נוסף או תחום נוסף . מוסדות הלימוד מעודדים את התופעה (גם בגיל מאוחר), מקומות העבודה שמחים ומברכים על התופעה וגם החברה מקבלת ומעריכה יותר מתמיד את בניה המשכילים יותר והמגוונים יותר.
סיבה רביעית – ריבוי אפשרויות, בעולם הגלובלי המודרני והמתירני מאפשרת אין סוף אפשרויות וגם בכול הקשור ללימודים אנשים אינם חוששים להחליף מקצוע כל כמה שנים ולהתנסות ולנסות את מזלם בתחומים רבים ובסגנונות שונים התחושה היא שהכול פתוח ובהישג יד בכול גיל ולכול מעמד.
סיכום
התובנה הברורה מהבנת ארבעת הסיבות היא כי ההחלטה באשר לתחום לימודים היא חשובה היא בונה ומעצבת יש לה אפקט ישיר על החיים איכותם ורמתם אך היא אינה אחת ויחידה לא מדובר בהזדמנות אחת אלה בהזדמנות אמיתית לחקור וללמוד תחום שלתלמיד זיקת אמת עליו ואם הבחירה הראשונה לא הייתה מושלמת נכון ולא בושה לבצע בחירה נוספת.