המחשב האלקטרוני השתלב כיום כמעט בכל שטח משטחי החיים המודרניים. החברות המייצרות מחשבים, מחפשות שטחים חדשים בהם אפשר לנצל את יכולתו הבלתי רגילה של המחשב. אחד השטחים הללו הוא כלי הרכב: מכוניות, טרקטורים, קלנועיות, משאיות וכולי . זה שנים מספר משמש, אמנם המחשב בכלי רכב לצרכי ניווט, התראה על תקלות, נהיגה מבוקרת ואיסוף ואחסון נתונים, אך לא מכבר נתבשרנו כי חושבים לנצל את המחשב גם בתפקיד נהג. אחת התכונות החשובות ביותר של הנהג היא האפשרות לדלות ממוחו מתוך אלפי הנתונים .הידועים לו את אלו הדרושים לו לנהיגה וקביעת האבחנה במצב הדרך, כשכל נסיעה היא אחרת וכל מקרה לגופו. סגולה זו אפשר גם להקנות למחשב, בגלל זכרונו העצום והודות ליכולתו לרכז נתונים, להשוותם לנתונים המאוחסנים בזיכרונו ולהוציא מסקנה סופית בדוקה ומדויקת.
למחשב יש גם תכונה נוספת: הוא יכול להפעיל מכונות או מכשירים בצורה מדויקת בשלושה מימדים, ממש כפי שאתם, למשל, מניעים את ידיכם. אלא שהוא עושה זאת מהר יותר ובמידת דיוק רבה יותר.
כך יכול המחשב לשלב יחדיו את מוחו של הנהג המאבחן למשל את מצב הדרך עם ידיו המניעות את ההגה. התוצאה מכוניות עם נהגים אוטומטיים חכמים יותר וערניים יותר, כמו כן, מניעה ופתרון בעיות מוקדם יותר, מדויק ומהיר יותר.
לדוגמה: בתוך גירים אוטומטיים במכונית חדישה נמצאים חיישנים רגישים, במטרה לאתר מקומות פגומים ובעיות בגיר כגון: חוסר בשמן גיר, חום גבוהה מדי, חיכוך המכללים, עצירה פתאומית של הרכב ועוד תקלות רבות ומשונות העלולות להופיע בתוך גירים אוטומטיים ברכב.
כמו כן, המחשב בתוך גירים אוטומטיים יכול לחסוך הרבה כסף וזמן, תארו לכם שלא היה מחשב בגיר ולא הייתם מקבלים התראה על חוסר שמן, הגיר ברכב היה נהרס הייתם צריכים לשלם על גיר חדש, במקום רק על שמן.