חלקיה העיקריים של תיבת הילוכים הידרה-מאטית הם מצמד הידראולי ושלוש מערכות פלנטאריות, שהקדמית והאמצעית משמשות להילוכים לפנים, והאחורית להילוך לאחור. לכל אחת משתי המערכות הקדמיות בלם-חישוק, המופעל על ידי מתקן "סארוו" ומצמד דסקיות הידראולי. את פעולת שני המתקנים האלה מווסתת מערכת בקרה הידראולית, באמצעות וסת ושתי משאבות שמן. המצמד ההידראולי נמצא בין המנוע ובין המערכת הפלנטארית הקדמית.
התנועה מועברת מן המנוע אל המכסה של המצמד ההידראולי, וממנו, ישירות אל התבעת החיצונית של המערכת הפלנטארית הקידמית. ממנה מועבר הכוח ישירות, תוך האטת התנועה, באמצעות הכלוב של המערכת – בחזרה אל הגלגל המניע של המצמד ההידראולי. סיבוביו של הגלגל המניע נמסרים, באמצעות השמן, אל הגלגל המונע של המצמד, וממנו, בדרך מכאנית אל הגלגל המרכזי של המערכת הפלנטארית האמצעית. יוצא איפה, כי התנועה מועברת מן המנוע אל המערכות הפלנטאריות בחלקה בדרך מכאנית ובחלקה בדרך הידראולית.
מתקן "סארוו" הוא, בעיקר, בוכנה הידראולית כפולת פעולה, המופעלת לסירוגין על ידי קפיץ ועל ידי לחץ שמן המועבר אליה מאחת ממשאבות השמן. מתקן "סאוורו" מפעיל את חישוק הבלם של המערכת הפלנטארית לשם עצירת אחד מחלקיה, מצמד הדסקיות המופעל גם הוא באחת ממשאבות השמן, משמש לקישורם יחד של שני חלקים במערכת הפלנטארית לפי צורך העברת התנועה.
לשם הבנת פעולתם של תיבות הילוכים הידרו-מאטיות, נדרש תאום בפעולתם של שתי מערכות פלנטאריות קדמיות המאפשר שילוב של ארבעה הילוכים לפנים בשילוב עם מצמד הידראולי.
המערכת הפלנטארית הנמצאת בתוך תיבות הילוכים, הנמצאת בסמוך למצמד הידראולי היא הראשונה וזו שאחריה היא השנייה. המערכת הראשונה פועלת בצורה הבאה: המנוע מפעיל את הטבעת החיצונית, הגלגל המרכזי עצור, והתנועה מועברת מן הכלוב לגלגל המניע של המצמד ההידראולי. המהירות מן המנוע אל גל המוצא של המערכת הראשונה מואטת.
המערכת הפלנטארית השנייה הנמצאת בתוך תיבות הילוכים, פועלת בצורה הבאה: התנועה באה מן המערכת הראשונה אל הגלגל המרכזי, את הטבעת החיצונית עוצר חישוק הבלם, והתנועה מועברת על ידי הכלוב אל גל המוצא. האטת המהירות שבמערכת זו גדולה משבמערכת הפלנטארית הראשונה.