אחת הבעיות הגדולות ביותר שנוצרות בעולם השיווק, יכולה לקרות בעיקר בתחומים בהם יש בעיה אמיתית כל שהיא לעשות פעולות שיווקיות על מנת ליצור לעצמך פרסום ושם. במקרים מיוחדים, חוקים או תקנות של גופים ממונים על אכיפת החוק יוצרים מצב משפטי או מצב משפטי חלקי שבו לא ניתן לעסוק בפעילות פרסום.
דוגמה אחת בולטת היא עורך דין פלילי, אמנם יש עוד הרבה מאוד דוגמאות, אבל אני אבחר להשתמש בדוגמה הזו דווקא על מנת לדבר על תחום שבו אני מבין פחות או יותר. כמובן שישנם עוד גורמים רבים מעבר לעולמם של עורכי הדין, למשל כל מה שקשור לתחום ההשקעות ובמיוחד תעודות סל.
בית השקעות שעוסק בתחום תעודות סל, מנוע לחלוטין ממצב שבו הוא יכול לפרסם חומר שיווקי כל שהוא אודות הפעילות שלו, או בכלל לעסוק במערכת שמטרתה להדגיש את היתרונות הגלומים בבית ההשקעות הספציפי או יתרונותיו- כאשר המטרה מאחורי המהלך היא פשוט מאוד למנוע מצב שבו גופים שעוסקים בתחומים רגישים כמו השקעות, יפתו לקוחות בעזרת מידע שיווקי שיקרי, כזה או אחר.
אבל בואו נחזור רגע לאותו עורך דין פלילי שסיים את לימודיו ממש עכשיו והוא מחפש לפתוח משרד משל עצמו. בואו נעקוב אחרי מלך העניינים שלו לשנייה אחת:
אותו עורך הדיו פותח משרד חמוד באיזור מגוריו, מגיע בבוקר, מתיישב מאחורי השולחן ומחכה שמשהו יקרה. הבעיה היא שאין לו לקוחות בכלל כרגע, כך שלמעשה הוא מנוע לחלוטין מלעשות עבודה משפטית כל שהיא.
הוא מתחיל לנסות לחשוב מה הוא יכול לעשות כדי להסביר לעולם שהוא עורך דין מעולה, הבעיה היא שכמעט כל פעילות פרסומית היא אסורה מבחינתו. אז מה עושים בכל זאת? אלו האפשרויות שעומדות בפני אותו עורך דין:
1. קידום אתרים בגוגל- בניגוד להרבה מאוד איסורים אחרים, המחוקק לא הספיק להגיע לתחום האינטרנט, כנראה שעוד לא הגיעו לחשוב על כל מה שקורה ברשת. כך או אחרת, הרעיון של לקדם אתר אינטרנט לדף תוצאות הראשון בגוגל, כאשר מישהו מחפש עורך דין פלילי או עורך דין אחר לפי תחום, האתר של אותו עורך הדין יופיע בין הראשונים.
2. פרסום בקישורים ממומנים- אותו רעיון כמו הסעיף הקודם, אך מתאים יותר לאותו עורך דין צעיר שכרגע תקוע במשרד ולא מצליח לשרת אף לקוח, כי אין לו לקוחות בכלל. כך או אחרת, כפי שאתם מבינים, שהמצב שלו לא מדהים.