מקצוע קידום אתרים הוא מקצוע יחסית חדש של העשור האחרון. מקצוע זה החל להתפתח מרגע שהאינטרנט הוכרז כזירה עסקית כלכלית בעלת משמעויות שיווקיות. בהתחלה קידום האתרים לא היה מאוד מקצועי ובעיקר נשען על שיתוף פעולה בין אתרים שונים, ובעיקר במה שמכונה "החלפת לינקים". עם הזמן, ככל שיותר מקדמי אתרים נכנסו לזירה האינטרנטית, מנועי החיפוש החלו להקשות על קידום אתרים .
האינטרס של מנועי החיפוש הוא כלכלי גם- הם רוצים לאפשר ללקוחות שלהם, הגולשים, חווית גלישה נעימה, פשוטה ויעילה. אם מנוע חיפוש לא יהיה מדוייק או טוב, אנשים לא יחפשו בו. באופן זה, הוא יאגור אצלו פחות מידע, ויהיו לו פחות רווחים מפרסום וממכירת הפרטים לחברות רלוונטיות. מתוקף כך, מנועי החיפוש ובראשם גוגל משנים כל העת את האלגוריתם הקובע את מידת החוזק של האתר, מדד שמשפיע על מיקומו של האתר במנוע החיפוש.
כיום עיקר העבודה של קידום אתרים מתבססת על כתיבת תוכן רלוונטי ומקצועי. כדאי לבעלי אתרים לפנות היום יותר מתמיד לחברות של קידום אתרים שעוסקות גם ב בניית אתרים ומבטיחות הבנה מהותית ורחבה של הפרסום באינטרנט. שיפור האתר מבחינת קוד תיכנות, אופטימיזציה וקטגוריזציה יכולה להשפיע רבות על המיקום של האתר ועל פעילות הקידום. לאחר שנושאים אלו הוסדרו, חשוב לוודא שכותבי התוכן בחברות לקידום אתרים הם כותבים מקצועיים ומנוסים, שהרי "התוכן הוא המלך".