בעידן של היום, כל עסק, תאגיד או עמותה מחזיקים ברשותם אתר אינטרנט. אתר יכול להיות אתר תדמיתי, דינמי, בלוג או אפילו דף עסק בפייבוק.
לא נרחיב כאן על תהליך בניית האתר, מאחר והוא נושא לפוסט נפרד. אנו יוצאים בהנחה שכבר יש לכם אתר בנוי לשביעות רצונכם, וכל מה שנשאר הוא להביא אליו גולשים.
איך מביאים גולשים?
על מנת שהגולשים השונים יוכלו למצוא את האתר שלכם, לא מספיקה העובדה שבניתם אתר. אתם צריכים ליידע את מנוע החיפוש על עצם קיומו. בלשון מקצועית זה נקרא "לאנדקס" את האתר.
כמה מילים על מנועי החיפוש: מנוע החיפוש העיקרי בישראל, הוא גוגל (google), גוגל נוסד תחילה כאינדקס אתרים (סוג של דפי זהב לאתרי אינטרנט), ולאחר מכן הפך למנוע חיפוש. מנוע החיפוש של גוגל שולט היום על שוק מנועי החיפוש ומספק שירותים נוספים כמו ג'ימייל, גוגל דוקס ועוד.
ובחזרה לענייננו: לאחר שאינדקסתם את דפי האתר, מנוע החיפוש יודע אודות קיומכם, אך זה לא מספיק. אתם הרי רוצים שהאתר שלכם יופיע בתוצאות החיפוש, ולשם כך עליכם 'לקדם' את האתר בתוצאות החיפוש.
איך גוגל יודע למקם אתכם בתוצאות החיפוש?
במילה אחת: רלוונטיות. ככל שהאתר שלכם יהיה רלוונטי יותר למילת החיפוש אותה הקיש הגולש, כך הוא יופיע גבוה יותר בתוצאות החיפוש.
רלוונטיות של אתר לפי גוגל, מתחלקת למספר פרמטרים:
· תוכן: ככל שיהיה יותר תוכן איכותי ובעל משמעות לגולש, כך הוא יהיה רלוונטי יותר גם לגוגל. כתיבת מאמרים, פוסטים, כתבות ובלוגים יסייעו בקידום האתר שלכם.
· קישורים: ככל שאתרים אחרים ישימו אצלם קישור לאתר שלכם, האתר שלכם יהיה רלוונטי יותר. קישורים עבור גוגל, הם סוג של 'המלצה', וככל שיהיו יותר המלצות מאתרים איכותיים, כך תגדל האמינות והרלוונטיות שלכם בעיני גוגל. כך לדוגמא, אם יש לכם משרד אדריכלים ואתר עסקי, עליכם לנסות להחליף קישור למילים רלוונטיות לאתר כמו "אדריכל" או "אדריכלים" עם אתרים אחרים.
· אופטמיזציה של האתר: גוגל מייחס חשיבות רבה גם לצורת הבניה של האתר. אתר הבנוי בהיררכיה נכונה, כותרות דפים מתאימות, וכותרות תקניות בגוף הטקסט, כך האתר שלכם יטפס יותר ויותר במעלה דף התוצאות של גוגל.
חברות קידום אתרים בעצם מספקות תכנים וקישורים עבור הלקוחות שלהן.