אחד הנושאים העיקריים בקידום אורגני הוא דרוג אתרים מקומי או בינלאומי. מנועי החיפוש מסייעים לגולש להגיע לתוצאות חיפוש מיטביות, מדורגות ומוכוונות עבור כל חיפוש נתון רצוי.
לכן, למנועי החיפוש ובעיקר לגוגל, קיים אלגוריתם שמדרג אתרים ולעמודי האתרים הפנימיים לפי קשר לביטויי החיפוש הרלוונטיים.
למשל, אם ננסה לחפש בגוגל "אופניים להשכרה", אותו האלגוריתם יתן דירוג לעמודי האתרים השונים שיוצגו ויציג לכם הגולשים המחפשים את התוצאות שקיבלו את הציונים הגבוהים ביותר לצורך העניין.
הדירוג שכל עמוד תוייג לפיו בגוגל מורכב מכמה מרכיבים עיקריים.
1.דירוג העמוד – ציון שנקבע לפי רמת טיב ההעמוד, תאימותו לביטוי אותו מחפשים, וכולל את תקינות הקוד, תאימות ותקינות התכנים באתר או בעמוד, זמן הטעינה של העמוד והאתר (תלוי לעיתים קרובות ברמת האופטימיזציה של העמודים, התכנים והגרפיקה באתר ולעיתים קרובות אף יותר גם באחסון) וקירבה של תיאורי העמוד לביטוי החיפוש.כל אלו נקבעים בעצם בראשית דרכינו בעת תהליך פיתוח אתר האינטרנט שלנו.
2.קישורים מדפים אחרים ולדפים אחרים באינטרנט הינם משפיעים חלקית על הדירוג אך מהווים בהחלט סוג של המלצה הדדית לעמודי תוכן של אתרים שונים ויוצרים רלוונטיות מסויימת המשפיעה על הדירוג. מומלץ לחשוב על החלפת קישורים והטמעתם במקום אידיאלי לחשיפה בעת פיתוח אתר האינטרנט שלנו.
קידום אתרי אינטרנט הינו תהליך שעל ידי שלבים וסדרי פעולות מביאים לשיפור דירוג האתר והעמודים הספציפיים בו.
קידום אתרים נחלק לשני סוגים עיקריים:
1.קידום ממומן – פרסום, קמפיין, מימון בגוגל, על ידי תשלום לפי כל קליק, מודעות פרסומת מקושרות לנושאים וקטגוריות שונות בחיפוש, הן התוצאות המפורסמות לצד עמוד תוצאות החיפוש או מעל.
2.קידום אורגני –סידרת תהליכים ופעולות ידניות וממושכות על פני תקופה של 3+ חודשים עבודה, בהם מבצע מקדם אתרים מקצועי עבודת קידום.
הקידום האורגני כאמור, תהליך שמביא קודם כל את האתר למצב של התאמה מיטבית לסטנדרטים בינלאומיים של מנועי החיפוש, ואלו באים לידי ביטוי, בתקינות הקוד, זמני טעינת עמודי האתר, אופטימיזציה של תכנים, התאמת תכנים לרלוונטיות שייכות ביטויי חיפוש מומלצים לנושא האתר, קישורים, כתיבת מאמרים, הצעת הצעות מפתות ומושכות גולשים לאתר ועוד. חשיבות גדולה לאמור לעיל כבר בפיתוח אתר האינטרנט.
קידום אורגני מתייחס לרוב לגוגל. גוגל הינו מנוע החיפוש המשמעותי והנפוץ ביותר בעולם, ולכן הופך להיות לכלי עזר משמעותי למקדמי אתרים. מקדמי אתרים משקיעים בכלי עבודה מחשוביים, שדרוגי אתרים, פיתוח יכולות להכיר את המד השני בגוגל על מנת להתאים את יכולותיהם ולהביא אותן לידי ביטוי בסיפורי ההצלחה שלהם בתהליכי ותכניות קידום אתרים.
קידום אתרים ללא תקציב חודשי, כמוהו כפרסום שאמור לתת חשיפה מקסימלית ללקוחות ולקהל היעד העיקרי, אבל לא רק, בלי אמצעים.