אם הגעתם עד לכאן כדי לקרוא את המאמר הזה, אתם מבינים שאתם ראויים גם כן להגיע לתוצאות החיפוש הרלוונטיות לכם ולהופיע בהתאם ראשונים בגוגל. יותר מכך, אם הגעתם לקרוא את המאמר הזה, אתם רוצים מאוד להיות בעמוד התוצאות הראשון של גוגל.
אין כמו ההרגשה להיות בעמוד הראשון של תוצאות מנוע החיפוש של גוגל, בעיקר אם מדובר באתר האינטרנט שלכם. וככל הנראה לא ניתן להגיע לזה רק בתהליך סיום פיתוח אתרים באינטרנט שלכם,בעצם, המשמעות היא שהשמיים הם הגבול עבור האתר והפוטנציאל שלו מבחינת הגדלת המכירות והחשיפה לקהל היעד באינטרנט.
תחשבו על זה, מתי בפעם האחרונה הקלדתם ביטוי חיפוש בגוגל והמשכתם לדפדף לעמוד השני של גוגל? אני חושב שהתשובה לכך, מבחינה סטטיסטית מובהקת.
אל תשלו את עצמכם. גם למי שמופיע כבר בעמודי התוצאות הראשונים של מנועי החיפוש כדוגמת גוגל לא מצפים חיים פשוטים וקלים. גם בתוצאות העמוד הראשון כמחצית הגולשים מקליקים על התוצאה הראשונה וכשמונים אחוזים מהם מקליקים על שלושת התוצאות הראשונות. ניתן כמובן, לשים דגשים רבים ואיכותיים בנושא ה"עתידי" הזה כבר בשלבי פיתוח אתרים באינרטנט.
חישוב והבנה פשוטים למדי יובילו אתכם למסקנה הפשוטה שאי לכך, האתר שלכם בעצם צריך להיות בתוצאה הראשונה ואולי אף יספיקו לכם המיקומים השני והשלישי. יחד עם זאת, נהוג לחשוב (ואנחנו בהחלט מחזקים את המחשבה הזו) כי מי בכלל שנמצא בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש בגוגל נצפה ברמה כזו או אחרת כשווה בין שווים.
ובכן, כדי שתופיעו בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש בגוגל למשל, חשוב קודם כל ולפני כל דבר אחר ששמעתם עד כה, כי זהו תהליך ואין קיצורי דרך (חוקיים שגוגל לא מעניש עליהם).
הדבר הבא, הלא פחות חשוב כמובן יהיה להכין כבר בשלבים הראשונים של פיתוח אתרים באינטרנט את תשתית האתר כידידותי למנועי החיפוש, כלומר בשפה פשוטה – להתאים עצמו תיקנית למה ואיך שמנועי חיפוש מדרגים את האתרים, לענות על הקריטריונים שלהם.
גם הדבר הבא לא פחות חשוב: ביצוע מחקר ותחרות ובחירת ביטויי חיפוש רלוונטיים ואיכותיים שעליהם נרצה להתמקד בתהליך קידום אתר האינטרנט שלנו. כי בעצם, בחירה נכונה של ביטויי חיפוש יניבו גם כניסה של גולשים והגדלת המכירות. בחירה לא מיטבית של מילות חיפוש תביא אולי למקום הראשון אבל לא למכירות.
בחירה נכונה של מילת מפתח לקידום תביא כמות מסוימת של גולשים נוספים בחודש לאתר שלכם, שזה עוד הכנסה/מכירה, בעיקר אם אתם פונים לקהל היעד הספציפי שלכם.
תנסו לחשוב הפוך ממה שאתם חושבים כשעולה נושא הקידום לאתר. צריך לחשוב כמו הגולשים ולא כמו אתר שמנסה ליצור הגדלת רווחים.