מה באמת גורם לאנשים להקדיש המון לקידום אתרים?
קידום אתרים משמעותו הבאת האתר למיקום הכי גבוה למילת חיפוש ספציפית רלוונטית לתחום שלו במנוע החיפוש גוגל (למשל)
.
גוגל היום הוא מנוע החיפוש העיקרי, נתון סטטיסטי שאי אפשר להתווכח איתו.
לכן המקום היחיד שיש לשים עליו דגש שבאים לקדם אתר באינטרנט הוא במנוע החיפוש גוגל. לכן, כשתסיימו את בניית אתר האינטרנט שלכם, שימו על כך דגש.
ישנם המון דברים שאפשר לעשות על מנת לקדם את האתר שלנו.
מנוע החיפוש גוגל לא היה מנוע החיפוש הראשון שהוקם , קדמו לו רבים אך כולם היו גרועים עד כדי כך, שכמעט כולם בתעשיית האינטרנט, לא נתנו נפח אמיתי לאפשרות של החיפוש או לאפשרות של רווח אמיתי מטכנולוגיה זו, וזאת בגלל שמנועי חיפוש קודמים נתנו דגש הרבה יותר גדול על מיפתוח על כל צורותיו ואפשרויותיו. הכוונה היא שדף שעליו היו מונחים עשרות מילות מפתח הקשורות לנושא של האתר היה מגיע לתוצאות פנומנליות במנועי חיפוש מאחר ומנועי החיפוש בדקו רק את התוכן שיש באתר וקישרו לנושאים על פיו.
דבר שיצר סטייה רצינית מאחר ותארו לעצמכם מצב בו אני מוכר טלפונים סלולאריים ואני לוקח דףhtml ועליו זורק עשרות מילות מפתח שקשורות לתחום הטלפונים הסלולאריים וקורא לו www.telfonselolari.comומגיש אותו למנוע החיפוש וכך אני מגיע לתוצאה הראשונה או שנייה במקום מי שבאמת צריך להגיע לשם כמו אחת מחברות הסלולאר.
גוגל בא והביא משהו אחר מתוחכם הרבה יותר בעולם בניית אתר אינטרנט.
גוגל הביא את העולם האמיתי אל האינטרנט, העולם על פי גוגל נחלק לכמה דברים.
אין ספק בכלל שתוכן הוא קריטי, אבל כמו שכבר הבנתם זה לא חידוש. את זה עשו כבר כל מנועי החיפוש האחרים, הההתקדמות הגדולה הינה בהמלצות, ברלוונטיות ובפופולריות.
אם משרד התקשורת יחליט לשים קישור תחת המילה טלפון סלואלרי ויקשר לאתר שלי שמוכר טלפונים סלולאריים לא יקח יותר משלושה ימים ומיד אופיע בדף הראשון של הגוגל גם אם אין לי יותר מדי תוכן על דף הבית שלי.
התחכום של הגוגל הינו ביכולתו לזהות את הקישור המגיע מאותו אתר רלוונטי ודומיננטי לתחום ולזהות את הקישור אותו הוא נותן לגוף אחר בתחום.
כמו שאנחנו בוחרים מורה פרטי או מנתח אישי על בסיס המלצות, גם גוגל בוחר את מי שיופיע בתוצאות החיפוש על בסיס המלצות.
זה התנאי הקריטי ביותר למיקומים בגוגל – מי ממליץ עליך.
ואם שאלתם את עצמכם איך גוגל יודע מי ממליץ עליך ואיך הוא יודע אם הוא מהתחום שלכם או לא אז תתפלאו לדעת שגוגל יודע לקרוא תוכן ולהבין טוב מאד מה כתוב בו ועוד הוא יודע גם אם העתקתם תוכן מאתר אחר ויעניש אתכם אם עשיתם זאת על יד זריקה של האתר שלכם לצד האפל של הירח – הדף האחרון של התוצאות למילת מפתח.
חשוב לציין נושאים נוספים כמו כמות הזמן הממוצע שהגולש נמצא באתרנו לאחר שהגיע ממילת מפתח ספציפית או את כמות הדפים בהם ביקר באתר ובשביל זה יש כלים בגוגל לדוגמת SITEMAP גוגל המאפשרת לנו לקטלג את כל האתר שלנו בגוגל ולתת לעכביש שלו גישה מלאה ותקופתית לאתרנו כדי לבחון אם בוצע שינוי כלשהוא.
נושא עיקרי נוסף הינו המסוגלות לשינוי של האתר וכמות השינויים המבוצעים בו, גוגל אוהב לראות אתר שמשתנה כל הזמן, גדל ומתעדכן תכופות.
אני כבר מזמן לא בונה אתרים עבור הלקוחות שלי אלא עבור מנוע החיפוש גוגל, מדי פעם אני שם דגש על הגרפיקה אבל רוב המחשבה שלי בבניית אתר הוא גוגל עבור הלקוחות שלי כאילו זה היה האתר שלי כל פעם מחדש. כי אני פשוט יודע כמה זה חשוב. חשוב מדי.