חפש מאמרים:
שלום אורח
22.12.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

לא האמנתי שתנועת גוף קטנה תעזור לי ללמוד !!!!!/ ריקי קאופמן

מאת: ריקי קאופמןליקויי למידה26/08/20091716 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ליקוי למידה – דרכים אחרות ללמידה ולשיפור איכות החיים

הוא נראה איש גדול.  הכרתיו כשהיה בכיתה יא' . הגעתי אליו ואל קבוצת תלמידים על מנת להעביר סדנה, בכיתת מב"ר . (כיתה המקבלת שעות נוספות כדי להגיע לתעודת בגרות מלאה . בכיתה זו יושבים תלמידים המתקשים בתהליכי למידה ויש להם רצון להצליח .)

הציונים שלו היו בינוניים ואף מעט נמוכים,לפי הגדרתו - הרצון שלו להצליח היה גדול . בדרך דיבורו ניכר המון לחץ .

ראיתי אותו בוחן את פועלי, לרוב יושב בשקט, לא מדבר ולא משתף את הקבוצה ברגשותיו או בתחושותיו הגופניות .

לאט לאט ,ראיתי מבטים של הבנה ובעיקר מבטים של אמון עד שיום אחד פנה אלי באופן אישי.הוא דאג שאף אחד לא יהיה בסביבה וביקש שאנחה אותו ובעצם שאתן לו מספר תרגילים לצורך הצלחה בטסט – במבחן נהיגה . זה היה הסימן הראשון לאמון שלו בטכניקה שלימדתי אותם .

הוא אכן השתמש בטכניקה זו ועבר את הטסט בפעם השנייה . 

מה לימדתי אותו ואת חבריו ? קינסיולוגיה לימודית-חינוכית  .

שיטה שפותחה ע"י פול דניסון, ד"ר לחינוך מיוחד. דניסון הוא חלוץ המחקר השימושי של המוח ,מחבר השיטה של שילוב נפש-גוף . דניסון עבד שנים רבות עם אנשים הסובלים מבעיות למידה ופיתח כלים שיסייעו להם בנושא.

למידה היא למעשה תהליך של יצירת קשרים ואסוציאציות ברמה השכלית, הרגשית והגופנית. מכך משתמע שלא ניתן לנתק את הרגש מהחשיבה, ולמעשה, בלי תחושות ורגשות הלמידה תהיה פחות יעילה.

קינסיולוגיה לימודית (או חינוכית) עוסקת בשיפור נושאים הקשורים ללמידה, כגון: פניוּת ומוטיבציה ללמידה, קשב, ריכוז, היפראקטיביות (ADHD), כתיבה , ראייה , חשיבה חיובית , לקויות למידה ועוד.

בתוקף תפקידי כמורה , מחנכת בחטיבת ביניים , ראיתי מאות ואלפי מקרים של תלמידים נבונים אשר לא מצליחים לממש את הטוב והחוכמה שבהם . בשיחות אישיות עם רבים יכולתי להבחין ברצון העז שלהם להשתלב ולהצליח .לא נתקלתי באחד או באחת שאמרו שהם רוצים להיכשל . כולם דברו על התסכולים הרבים שלהם בדרך ויש גם רבים שהרימו ידיים והייתה צריכה להיעשות עבודה רבה של מוטיבציה, כדי להחזירם לרצון ללמוד ולהתקדם .

יותר מכך , כאשר ילדי נכנסו למערכת החינוך, הבנתי כי עלי למצוא דרך חדשה,אשר תעזור לילדים להתפתח ולהיות מה שהם, בטוב ובמירבי עבורם .( זהו ביטוי שלמדתי תוך כדי תהליך הלימודים  הארוך שלי ) . את הדרך מצאתי ב"קינסיולוגיה חינוכית" .

כבר מספר שנים,אני מעבירה במערכת החינוך סדנאות העוסקות בשיפור יכולות הלמידה דרך שיטה נפלאה זו . תלמידים רבים אשר חוו למידה זו ובצעו את אותם תרגילים ספציפיים, שיפרו, במידה רבה, את הישגיהם האישיים הלימודיים ואת הרגשתם . הביטחון העצמי שלהם השתפר והשמחה נכנסה לחייהם.אופן הקניית השיטה מאפשר לכל אחד למקד את מטרותיו בחיים ולהגיע למימוש המטרות ע"י תרגול תנועתי.

התנועה היא שער ללמידה

הנחת היסוד הבסיסית של הקינסיולוגיה החינוכית היא שהתנועה היא אלמנט בסיסי בלמידה . המוח הוא אומנם האיבר המרכזי המבצע את הלמידה, אולם הוא אינו היחיד! מסתבר שלמידה מתרחשת בכל הגוף, ולא רק במוח. נמצא שתנועה וקלט חושי חיוניים ללמידה, כיוון שכך מופעלות מספר מערכות גופניות שעוזרות לנו לקלוט. התנועה מעגנת ומשלבת את החוויות  החדשות שלנו ברשתות העצביות. כל תנועה היא אירוע חושי מוטורי, שמקושר להבנת העולם הפיסי, ממנו נגזרת למידה חדשה. כשהגוף מעורב בלמידה, הקליטה משתפרת, כיוון שחלק גדול יותר במוח מופעל, לא רק חלק מצומצם.

מה כתב תלמיד זה בסיום מחצית השנה בעקבות סדנה?

"למדתי שיש הרבה דרכים לשיפור יכולות הלמידה והריכוז. בעתיד אשתמש בטכניקות שלמדתי (לפני כחודש בערך שיחקתי מול חבר שלי טניס , בהתחלה לא הייתי מפוקס ואז עשיתי תרגיל אחד של "קינסיולוגיה" ומיד אחרי התרגיל חזרתי לעצמי ) . חשוב לי להגיד לך שדרך כזו עוד לא ראיתי , התנסתי בה ואהבתי אותה מאוד וחבל שזה נגמר . למדתי המון מסדנה זו ."

 מה כתבו תלמידות  נוספות ?

"למדתי תרגילי ריכוז במבחנים שעוזרים לי להתרכז במבחן והשתמשתי בהם . למשל : נשימות עמוקות ושתייה . בעתיד אשתמש בתרגילי נשימה . הסדנה הזו חשובה כי היא עוזרת לילדים בריכוז ובחיים ."

 " לא האמנתי שעושים תנועת גוף אחת בלי ממש מאמץ וזה עובד עלי , זה משפר לי את הכתיבה שלי במבחנים . פעם כתבתי בקושי שורה במבחן , במשך הסדנה כבר כתבתי פסקה ועכשיו אני ממש כותבת !!!"

תגובות אלו ותגובות נוספות מתלמידים רבים על שיפור בתוצאות המבחנים ועל שיפור כללי בלמידה שלהם יצרו בי רצון להעביר את הידע הנפלא הזה לכמה שיותר תלמידים ומורים . 

ריקי קאופמן

יועצת ומורה מוסמכת לשיטת "מוח אחד "  (  (THREE IN ONE  CONCEPT מטעם המרכז בקליפורניה .  מטפלת בכירה בהילינג , קינסיולוגיה חינוכית ,"איזונים", קראניו-סאקראל ,מטפלת מוסמכת לסו- ג'וק.

שחרור מתחים ,חרדות,קשיי למידה, היפראקטיביות, קשב וריכוז, מערכות יחסים ,קבלת החלטות ,מיגרנות, כאבי פרקים , אבחון אלרגיות  ,טיפול במגוון מכאובי הגוף בדיקור קוריאני.

B.A  בהיסטוריה של עם ישראל וארץ ישראל באוניברסיטת ת"א.

M.A במנהל ציבורי  וחינוכי , ניסיון רב במערכת החינוך.

rickyk@013.net  , www.rickyk.co.il. 054-6827767

"איזונים" קליניקה בבנימינה בבעלותה של ריקי קאופמן . מטפלת כבר 10 שנים בתחום הרפואה הטבעית על גווניה השונים .

פיתחתי שיטה ייחודית לטיפול בילדים עם בעיות למידה ,התנהגות ורגש . שיטה המשלבת את ההורים כחלק מהתהליך התומך בילדים.  פיתחתי את שיטת ההילינג דרך הצבעים, אשר יוצרת שחרור ורוגע.

היום אני מורה לשיטת מוח אחד ,הבודקת ע"פ מבחן שרירים, את תגובות הגוף לבעיות ודרך שיטה זו אני מאתרת את הפתרונות והתיקונים לבעיות . יחד עם זאת , הנני מטפלת מוסמכת לסו-ג'וק ,שיטה קוריאנית לריפוי מכאובי הגוף והנפש דרך דיקור,הנחת זרעים ועוד.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ריקי קאופמן

יועצת ומורה מוסמכת לשיטת "מוח אחד "  

(  (THREE IN ONE  CONCEPT מטעם המרכז בקליפורניה .  מטפלת בכירה בהילינג , קניסיולוגיה חינוכית ,"איזונים", קראניו-סאקראל ,מטפלת מוסמכת לסו- ג'וק.

שחרור מתחים ,חרדות,קשיי למידה, היפראקטיביות, קשב וריכוז, מערכות יחסים ,קבלת החלטות ,מיגרנות, כאבי פרקים , אבחון אלרגיות  ,טיפול במגוון מכאובי הגוף בדיקור קוריאני.

B.A בהיסטוריה של עם ישראל וארץ ישראל באוניברסיטת ת"א.

M.A במנהל ציבורי וחינוכי , ניסיון רב במערכת החינוך.

rickyk@013.net  , www.rickyk.co.il. 054-6827767

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ריקי קאופמן

מאת: ריקי קאופמןאורטופדיה ופיזותרפיה26/08/091462 צפיות
זה אמנם לקח לי ארבעה חודשים אבל חיי השתנו . הברכיים שלי צועדות ללא שום כאב .

מאת: ריקי קאופמןאבחון בצבעים26/08/099248 צפיות
דרך ייחודית לטיפול בהילינג דרך צבעים . בטיפול של הילינג אני רואה את הצבעים האנרגטיים העוטפים את המטופל וכך אני מקבלת יודעת היכן ואיך לטפל ואיך להגיע לאיזון השדה האנרגטי של האדם .

מאת: ריקי קאופמןרפואה משלימה26/08/091639 צפיות
טיפול המשלב מגוון של שיטות משלימות הביא למיגור המיגרנות ולהפסקת השימוש במשככי כאבים .

מאמרים נוספים בנושא ליקויי למידה

מאת: vodplaceליקויי למידה22/03/173762 צפיות
על אבחון קשב וריכוז ומה צריך לעשות כשילד מראה סימנים

מאת: vodplaceליקויי למידה26/05/161938 צפיות
סיפור אישי של רווית ע. על הילד ועל אבחון דידקטי

מאת: לירון תמםליקויי למידה27/12/152242 צפיות
מדוע אבחון פסיכודידקטי נחוץ כל כך? מאמר זה מבקש לענות על כל השאלות בנושא, אתם מוזמנים להיכנס ולקרוא

מאת: Droxitליקויי למידה14/10/152559 צפיות
בישראל, על פי חוק חינוך חובה, נכנס כל ילד למסגרת חינוכית החל מגיל חמש. בתחילה זהו גן - כבר שם נדרש כל ילד לגלות כישורי למידה, התארגנות והסתגלות. בכיתות הנמוכות בבית הספר לומד הילד כי הדרישות ממנו הופכות מורכבות יותר.

מאת: ציפי כץליקויי למידה02/11/144097 צפיות
ללקויות למידה יש השלכות תפקודיות. אולם עיקר התסמינים השליליים נובע דווקא מהשלכות משניות של התופעות, שבסיסן בתסכולים הנובעים מהפער בין ציפיות הסביבה לבין ההתנהגויות של בעלי הלקויות. המאמר מסביר את מהות הפער וגורמיו, ונוגע באפשרויות הטיפול היעיל, שיסייע להתגבר על הקשיים ולמצות את הפוטנציאל הטמון בכל אחד.

מאת: אורי כהןליקויי למידה01/09/143639 צפיות
רבים מתלמידי ישראל כמו גם תלמידים בעולם כולו סובלים מקשיי למידה, קשיים שיכולים להופיע ממספר סיבות וביניהם לקויות למידה שונות. בעבר, ילד שלא היה מצליח להדביק את בני כיתתו בחומר הלימוד היה נשאר בצד ללא טיפול מתאים מה שהיה גורם לו להרגיש דחוי, להורדת הביטחון העצמי שלו, מה שהיה יוצר כדור שלג ובסופו של דבר גם בהמשך חייו הוא היה מרגיש שאינו מספיק אנטלגנטי כבני גילו והדימוי העצמי שלו היה נמוך מאוד. היום על ידי אבחון ליקויי למידה ניתן בשלב מוקדם לזהות את הבעיה ולהתמודד איתה.

מאת: אורי כהןליקויי למידה29/06/144251 צפיות
אבחון TOVA הוא נכון להיום חלק בלתי נפרד מכל מערך אבחונים הבודקים את לקויות הלמידה, מכיוון שהוא נועד לבדוק האם הנבחן סובל מהפרעות קשב וריכוז והאם טיפול תרופתי יכול לשפר את המצב. הסיבה לכך היא שבלא מעט מקרים נמצא כי אבחון לקויות למידה שאינו מתמקד באספקט הנוירולוגי שבוחן את יכולות הקשב והריכוז, לא תמיד מסוגל להצביע בצורה מדויקת על הסיבה לקשיים בלימודים. למעשה, מבדקי טובה עצמם יכולים בלא מעט מקרים לספק את התשובות לשאלה מה גורם לקשיים בלימודים וזה בתורו יכול לקצר את התהליך וגם להוזיל אותו בצורה...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica