המרכיב המרכזי כיום בקביעת הדירוג של דף מסוים באינטרנט באמצעות מנועי החיפוש, הוא בניית או החלפת קישורים. בניית קישורים יכולה להעלות את דירוג האתר שלך. הגורמים המכריעים בעת בניית קישורים הם כמות הקישורים שמובילים לאתר, הדירוג של אותם מקשרים והנושא שמקשר אליך. בניית קישורים היא למעשה התחום היחיד בקידום אתרים שאינו דורש ממך להיות מומחה בתחום, אך דורש עשייה והכנות. אחד המרכיבים החשובים בבניית קישורים הוא "נושא הקישור". "נושא הקישור" הוא בעצם הביטוי\המילים, הלינק - שעליהם יש ללחוץ כדי להגיע אל העמוד אליו הקישור מוביל, ובמקרה הנדון אל האתר שלך. חשוב לשמור על רלוונטיות טקסט הקישור בעת בניית קישורים אך חשוב גם לגוון מידי פעם ע"מ שהאלגוריתם של מנוע חיפוש כלשהו לא יעניש אותנו. איך ניתן לגוון את טקסט הקישור בעת בניית קישורים ? אפשרות אחת היא להוסיף מילים מסוימות ואפשרות שנייה שראוי לבצע גם לעיתים תכופות היא להשתמש בחלופות מילים. לפי גוגל, קישורים המצביעים לאתר מסוים יקבעו את האמון של גוגל. אם נוצרה בניית קישורים איכותית לאתר מסוים, כאשר תחפשו את הביטוי\המילים שנכתבו, תמצאו את האתר שעבורו הכנתם את הקישורים. .זה קידום אתרים איכותי
ביטויים רבים יותר מופיעים יתנו התמקדות של מנועי החיפוש בביטויים המרכזיים. יש לגוון בעמוד שאליו מקשרים ולשים לב שלא כל בניות הקישורים הדדיות.
רוב האלגוריתמים של מנועי החיפוש בתקופתנו מסתמכים הרבה על שכיחות הקישורים המצביעים לאתר. קישורים אלה המצביעים לאתר מסוים נקראים קישורים נכנסים וראוי להפנות אליהם הרבה זמן בעת קידום אתר והחלפת קישורים. מספר הקישורים וכמובן הטיב שלהם, הם לכאורה ה-Link Popularity בעיני מנועי החיפוש. דירוג ה-Page Rank של גוגל מסתמך אך ורק על קישורים נכנסים. על פי האלגוריתם מבית גוגל - ככל שיש יותר קישורים נכנסים כך דירוג האתר יעלה.
תוכן האתר מאוד חשוב, ומשפיע מאוד בעת התחשבות מנוע החיפוש במאפיין מדד בניית קישורים. אם תוכן האתר שלך יהיה מעניין הקישורים יבואו מעצמם. כתיבת מאמרים בעלי תוכן טוב. זוהי אופציה טובה מאוד ליצירת קישורים נכנסים לאתר שלכם. מנועי החיפוש אוהבים לראות מאמרים עם תוכן טוב. הקישור הנכנס יגיע בצורת קרדיט לאתר שלכם שתוסיפו במאמר.
הוספת האתר למדריכים וספריות מקוונות, אתרי אינדקס ועוד.
לאחרונה הורגש שמנועי החיפוש מתמקדים יותר בקישורים מפוסטים בבלוגים איכותיים ומאתרי מדיה איכותיים - קחו זאת לתשומת לבכם.
בעת בדיקת העמוד ממנו התקבל קישור יוצא לאתר שלך, יש לבדוק האם הקישור שקבלתם לא מכיל JavaScript או Redirect וכמובן שלא יבוא בתור תמונה אלא אך ורק בתור קישור טקסטואלי.
מספר כללים נחוצים:
- מיקום הקישור בדף המקשר.
- קישור מעמוד בנושא שלכם.
- כמות הקישורים היוצאת מאותו עמוד.
- עמוד תוכן.
- קישור מודגש עם טקסט מצורף המסביר על האתר.
- בדקו שלעמוד צפוי או קיים דירוג PageRank -.
- בקשו שהקישור יופיע בעמודים ספציפיים ולא בכל האתר.
- יש עדיפות לעמודים שמופיעים ראשונים בתוצאות החיפוש אם יש לאותו ביטוימתחרים.
- וותק הדף.