קטלוגים הם מוצר דפוס שאנחנו אוהבים לאהוב. בית דפוס בדרך כלל גאה מאוד בקטלוגים שהוא מוציא. הסיבה שקטלוגים הם מוצרים כל כך אייכותיים שמדפסי בית דפוס היא שקטלוגים הם הפנים של העסק או של המותג. כולנו מכירים את הקטלוגים של בתי האופנה. בית דפוס עומל קשה מאוד על מנת להדפיס קטלוגים שונים של חברות אופנה מכיוון שקטלוגים שלאופנה הם קטלוגים שעוברים ליטוש רב בבית דפוס.
כל דוגמנית ו דוגמן שמופיעים בקטלוג אופנה שיוצא מבית דפוס עובר תהליך קשה מאוד מול תוכנות לעריכה גרפית, עם זאת קיימים קטלוגים אחרים למוצרים אחרים שהם לא פחות מושקעים מקטלוגים של בית אופנה.
קטלוגים ועורכי דין
אחד הדברים המדהימים שאני ראיתי לאחרונה זה הדבר הבא: תיק בית משפט כאשר הדיון הוא על נושא הזוי ביותר בעולם, האם משרד של עורך דין פלילי רשאי להחזיק אצלו במשרד קטלוגים משפטיים? למקרה שזה נשמע לכם הזוי- אתם צודקים זה באמת הזוי- כל כך טיפשי שלא להאמין. את מי זה מעניין בכלל האם עורך דין פלילי מחזיק בחדר קבלה שלו קטלוגים של אופנה או של כל דבר אחר?
אחד הקטלוגים שהכי כיף לעיין בהם שיוצאים מבית דפוס הם קטלוגים של רהיטים וחנויות של ציוד לבית. כולנו מכירים טוב מאוד קטלוגים של חברות כמו איקאה למשל. אנחנו יכולים לשבת שעות מול קטלוג של איקאה שהודפס בבית דפוס ולפנטז על בית החלומות שלנו. אחד מהדברים שבית דפוס מנסה לעשות כאשר הוא מוציא קטלוגים של חנויות רהיטים הוא למכור לנו את החלומות הללו. בית דפוס שמצליח להוציא קטלוגים של חנויות רהיטים ולגרום לנו לפנטז הוא בית דפוס שעשה את העבודה שלו נאמנה. בית דפוס יכול להישתמש בכל האמצעים שיש בידיו על מנת שהקטלוג שלנו יהיה יפה יותר.
בית דפוס יכול להעביר גם את הרהיטים בקטלוג ואת הפריטים לבית בתוכנות עיצוב גרפי שיגרמו להם להראות יפים יותר בעיניים של הלקוחות. בית דפוס יכול לשלוט בתאורה שיש בחדר בקטלוג על ידי תוכנות גרפיקה ויכול לשלוט גם בצבעים של הרהיטים שיש בחדר בקטלוג על ידי שינוי הצבעים בתוכונות גרפיקה. תוכנות גרפיקה מאפשרות לבית דפוס להפוך כל חלום למציאות.תודות לתוכנות של עיצוב גרפי אנחנו יכולים להנות מקטלוגים של אופנה ושל רהיטים ושל כל נושא אחר שמוכרים לנו חלומות.
קיימיות חנויות שהן אינן רשתות גדולות מחליטיןת להוציא קטלוגים של מוצרים ולחלק אותם בדואר ממש כמו שמחלקים פליירים. חנויות כאלו הן חנויות שנעזרות בבית דפוס על מנת לצאת במסע פירסום גדול שמטרתו למשוך את הלקוחות לבוא ולקנות את המוצרים שלו. לעיתים כאשר אנחנו מקבלים בתיבת הדואר קטלוגים שמודפסים בבית דפוס ומעוצבים בצורה מושקעת אנחנו מקבלים את החשק ללכת ולרכוש את אחד הפריטים שראינו בקטלוג. קטלוג במקרה הזה הוא דרך מצויינת לגרום לנו לרצות לרכוש רהיט מסויים. העיצוב גרפי שעושה בית דפוס יכול לגרום לנו להיתעניין בפריט מסויים תודות לעיצוב ולליטוש שעובר הפריט.
קיימים אנשים שאוספים קטלוגים של רהיטים שמדפיס בית דפוס ואוהבים לעיין בקטלוגים הללו שוב ושוב בכל פעם שיש להם זמן פנוי. קטלוגים כאלו יכולים להיות חומר קריאה נהדר שיוצא מבית דפוס ומונח בשירותים, באמבטיה או בפינת ישיבה חמודה בבית עם ספרים.