הצלחתה של כל חברה תלויה בנכונות של העובדים לתרום את חלקם למען הכלל. בין אם מדובר במקום קטן ובין אם בחברה גדולה המונה מאות עובדים, המוטיבציה של העובדים נובעת בראש ובראשונה מן התחושה כי שאר העובדים הם חברים ושותפים לאותה משימה. מנהלים רבים מבינים כי יש צורך לקיים פעילויות גיבוש במהלך השנה, ומנסים למצוא רעיונות מקוריים שיהיו גם מהנים עבור העובדים, גם מועילים לגיבוש החברתי וגם, אם אפשר, לא יקרים מדי.
החשיבות הכלכלית של יום גיבוש חברתי במקומות עבודה הוכחה במחקרים בתחום ניהול ארגונים. פעילויות גיבוש יכולות להיות מכוונות מטרה, כמו למשל בסדנאות out door training הנפוצות לאחרונה. סדנאות אלו מועברות על ידי קואוצ'רים מקצועיים אשר מנתבים את הדינאמיקה האישית שבין העובדים באמצעות מה שנראה לכאורה כ"משחקי חברה" פשוטים. יחד עם זאת ניתן לקיים גם פעילויות גיבוש כלליות יותר, שמסתפקות ביצירת אווירה חברית בין העובדים.
שבירת שגרה
אחד הדברים החשובים בארגון יום גיבוש בחברות הוא ליצור את התחושה של שבירת השגרה. בין היתר ניתן לעשות זאת על ידי יציאה ממקום העבודה לימי כיף כמו ספא או טיול בים המלח. לטיול המשותף יש אפקט מגבש בפני עצמו, אך תמיד אפשר להוסיף לו פעילויות גיבוש מודרכות. כך לדוגמא יכול הטיול בים המלח להפוך למשחק גילוי אוצרות, שבמהלכו צריכות הקבוצות המתחרות לפתור משימות הקשורות באתרים שבאזור ים המלח.
סוג נוסף של פעילויות גיבוש מוצלחות אותן ניתן לקיים כאשר מוציאים את העובדים מחוץ למשרד הוא למשל סדנאות בישול והכנת מאכלים עממיים. לדוגמא, ניתן לקחת את העובדים למאהל בדואי או לכפר דרוזי, ושם ללמד אותם כיצד להכין פיתה דרוזית בעבודת יד. פעילויות כאלו מלוות בדרך כלל באווירה משועשעת, שמאפשרת לעובדים "לשחרר עניבות" ולהתבדח קצת על חשבון עצמם ועם העובדים הנוספים.
אפשרויות נוספות
לאדרנלין יש השפעה חיובית על פעילויות גיבוש, ואפשר ללכת גם בכיוון הסוער יותר. יום כיף בלונה פארק הוא דוגמא טובה למקום שבו אפשר לקיים פעילויות בלתי שגרתיות שנועדו לגבש בין העובדים. גם הפעלות כגון רכיבה על סוסים או גמלים, טיולי טרקטורונים או שיט אבובים, משלבות בהנאה גם את אלמנט הריגוש. אפשר לכלול בטיולים כאלו משימות של ניווט ומציאת תחנות (בסגנון "חפש את המטמון"), או להחליט על מסלול קבוע מראש.
האפשרויות לפעילויות גיבוש עוד רבות, וחשוב לבחור את הפעילות המתאימה למקום העבודה הספציפי. כדי להגדיר מראש את החלק שאפשר להקדיש לגיבוש מתוך תקציב החברה, ולפי זה להתחיל בבחירת פעילויות גיבוש. כאשר מדובר בפעילויות המתקיימות בחוץ צריך כמובן לקחת בחשבון שיקולים כמו שינויי מזג האוויר וכדומה. מסיבה זו כדאי תמיד לדאוג לכך שיהיו גם כמה פעילויות "אקסטרה", שיוכלו להוות תחליף למקרה שיש צורך לבטל פעילות מסוימת.