להוביל עסק להצלחה ולרווחיות זו משימה מאתגרת. אומרים שאין מעלית לקומת ההצלחה ושחייבים לעלות במדרגות. צודקים! אבל בפורמט של זכיינות תוכלו לעלות במדרגות מהר יותר, ואפילו לדלג על חלקן בדרככם אל ההצלחה העסקית עליה אתם חולמים.
אם אתם מתכננים לפתוח בקרוב עסק עצמאי, כדאי שתיקחו בחשבון את הנתון המעניין הבא: בכל שנה עולה מספר העסקים הנסגרים, כאשר בשנת 2018 הוא הגיע לשיאו ועמד על מעל 44 אלף עסקים. במקביל, בכל שנה יותר עסקים חדשים נפתחים מאשר אלו שנסגרים, וגם נתון זה נמצא בעלייה מתמדת. כלומר, מתברר שלפתוח עסק זה די פשוט, אבל לתחזק ולפתח אותו כך שיהיה רווחי, ז ה כבר סיפור מורכב יותר.
לכן, יזמים רבים בוחרים להגדיל את סיכויי ההצלחה שלהם באמצעות כניסה לעולם הזכיינות. וכן, זה באמת עולם שלם, הכולל זכיינות לרשתות מובילות בתחומים שונים ומגוונים: זכיינות בתחום המזון, זכיינות של מותגי ביגוד והנעלה, זכיינות בתחום הביוטי והקוסמטיקה ועוד. אם אתם יזמים המחפשים הזדמנויות עסקיות, חשוב שתכירו את כל היתרונות שיש לעולם הזה להציע לכם.
זכיינות – מה זה בכלל?
זכיינות היא שיטה להקמה ולתפעול של עסק, המציעה מעין "קיצור דרך" להצלחה עסקית. בשיטה זו, בעל העסק הוא זכיין הרוכש מחברה או מרשת כלשהי את הזכות להשתמש בשמה ובסימני המסחר שלה, לתקופת זמן מסוימת. למעשה, הזכיין מפעיל סניף של אותה רשת. הזכיין נדרש לשלם סכום ראשוני לחברה המזכה (דמי זיכיון) ולאחר מכן להעביר תשלום חודשי בהתאם להסכם שסיכמו ביניהם. בתמורה לכך, הזכיין נהנה מהמוניטין שרכשה החברה וממעטפת שלמה של ליווי ותמיכה עסקית, ניהולית ושיווקית.
זכיינות – מה יוצא לך מזה?
שיטת הזכיינות הוכיחה עצמה כמודל מצליח בארץ ובעולם. נכון שהזכיינות מגבילה את הזכיין בהיבטים מסוימים ומחייבת אותו לעמוד בסטנדרטים של החברה המזכה, אבל היתרונות שלה מפצים על כך בגדול:
· ביטחון - ככל שהמותג יותר ותיק ומצליח, כך תהיו בטוחים יותר בסיכויי ההצלחה שלכם ותתנו יותר אמון בשיטות העבודה והכלים שיציעו לכם.
· מוניטין – אחד הקשיים העיקריים של עסק חדש הוא יצירת מוניטין וקהל לקוחות מתמיד. הזכיינות מביאה עימה את קהל הלקוחות הראשוני שמגיעים בגלל המוניטין של הרשת. המשימה שלכם היא לשמר את אותו קהל ולהגדיל אותו עם לקוחות נוספים.
· חיסכון בזמן – הקמת עסק מצריכה הרבה ניסוי וטעיה. הזכיינות חוסכת לכם את השלב הזה ומקפיצה אתכם לשלב הבא עם ידע וניסיון מצטברים. מישהו אחר כבר ניסה וטעה ושילם על כך את המחירים, ואתם מקבלים את פירות ההשקעה שלו.
· חיסכון בעלויות – ההצטרפות לרשת פעילה מעניקה לכם יתרון כספי. ספקים רבים מעניקים תנאים מסחריים טובים יותר לחברות גדולות בעלות פוטנציאל רכישה גבוה.
· שיווק ופיתוח המותג – במקביל למאמציכם לקדם את העסק שלכם, הרשת מעניקה דחיפה נוספת באמצעות פעולות שיווק ופיתוח המותג ברמת הרשת.
· ייעוץ, ליווי ותמיכה - היתרון הכי גדול של הזכיינות הוא התחושה שאתם לא לבד. הרשת מעניקה מעטפת של ייעוץ, ליווי ותמיכה בשלבי ההקמה ובתפעול השוטף.
כשבוחנים את היתרונות של פורמט הזכיינות, די ברור למה סניפי זכיינות מכל תחומי המסחר צצים בכל מקום כמו פטריות אחרי הגשם. זוהי לא ערובה להצלחה אבל יש כאן פוטנציאל עצום שכדאי לאמץ. שלבו את כל היתרונות שמעניקה לכם הזכיינות עם המוטיבציה שלכם להצליח ולהשקיע - ואתם לגמרי בדרך הנכונה!