אז במזל טוב יש לכם מעריצים רבים, והחלטתם שאתם מקנאים בג'סטין ביבר, בוב דילן ושאר הגדולים בתחום הבידור. אבל מה זה בדיוק אתר מעריצים ולמה הוא משמש?
מטרות ושימושים של אתר מעריצים
אתר מעריצים הוא הקשר בין אדם מסוים, מוסד מסוים או אפילו פריט כלשהו, לבין ציבור האנשים שרוצים לקבל מידע שוטף לגביו ולהעביר ביניהם חוויות. אתר מעריצים בדרך כלל מהווה את החיבור בין אישיות מעולם הבידור לבין קהל המעריצים שרוצה עדכונים לגבי הופעות, מידע לגבי שירים או כל דבר אחר הקשור בחיי הסלבס.
אתר מעריצים יכול להיות בעלי מספר אופנים
- יש אתר מעריצים סטטי שאינו משתנה כמעט וכולל פרטים קבועים כגון ביוגרפיה על האדם, רשימת התקליטים שהוציא, מילות השיר, ולפעמים גם את לוח המופעים הקרוב.
- יש לעומת זאת גם אתר מעריצים דינמי, המאפשר החלפת מידע ודיונים בין הגולשים השונים, חידוני טריוויה נושאי פרסים, מבצעי הנחה, אירוח סלבס ועוד...
היתרון של אתר מעריצים פשוט - הוא מאפשר לשמור על קשר רצוף בין הזמר/שחקן לבין קהל המעריצים שלו, מבלי להיות תלויים באמצעי פרסום אחרים ובהשקעה נוספת. זה שיווק פשוט , זול, קל ומהיר. ברור לפיכך מדוע אחד האמצעים החשובים של שיווק סלבריטאים למיניהם הוא דרך קידום ופיתוח של אתר מעריצים.
קידום אתר מעריצים
בדיקת הדרכים של קידום אתרים למעריצים צריכה להיות אחד השיקולים המרכזיים של כל מי שעוסק בתחום בניית אתרים מסוג זה. קידום אתרים של מעריצים צריך לקחת בחשבון את קהל הלקוחות ואת הדרכים השונות להגיע אליהם.
כך למשל חשוב לבדוק את אמצעי התקשורת החדשים כגון פייסבוק וטוויטר, לדעת איפה בדיוק יש את הציבור הרחב ביותר של מעריצים פוטנציאלים וללמוד איך להגיע אליהם בדרכים הקלות והמהירות ביותר.
עיצוב אתר מעריצים
עיצוב אתר מעריצים צריך לקחת בחשבון מרכיבים שלא תמיד באים לידי ביטוי באתרים אחרים, במיוחד אם מדובר באתר שמתעדכן באופן שוטף. אתר כזה צריך להיות בנוי באופן אחר לגמרי מאתר תדמית או שיווק רגיל.
- הוא צריך לאפשר דיונים והחלפת דעות.
- הוא צריך להתעדכן באופן שוטף לגבי הטכנולוגיה החדשה שבה משתמשים המעריצים ולדאוג להתאמתה לאתר.
- הוא צריך לאפשר שינוי במידע המוצג באתר, למשל הצגת שינויים בלוח המופעים.
כל אלה מחייבים תכנון קפדני מראש ותשומת לב רבה להיבטים השונים של האתר.