העולם הגלובאלי והצורך להרחיב את שווקי הפעילות, מגבשים את הצורך של בניית אתרים לחו"ל. תהליך בניית אתרים לחו"ל, הינו תהליך מורכב מהמקובל. הסיבה לכך נובעת מהצורך של אפיון אתרים על פי התרבות של המדינה אליה אנו מכוונים פעילות עסקית, השקעה בשפה, סמלים חזותיים מקובלים וכדומה.
איך מגבשים רעיון של בניית אתרים לחו"ל?
בשלב ראשון, יש לבחור דומיין (שם האתר) עם סיומת של אותה מדינה. כך ניתן יהיה לרכז פעילות ונתונים עסקים על ציבור הלקוחות שמגיע מאותה מדינה.
בשלב השני, יש לפנות אל חברות בניית אתרים אשר נותנות שירות של אחסון אתרים. אם עיקר הפעילות היא בחו"ל, אין סיבה לאחסן את האתר בארץ, אלא במדינה שבה מרוכזת עיקר הפעילות.
בשלב הבא, יש לפנות אל חברת בניית אתרים המנוסה בהקמת אתרים בחו"ל. עיקר הניסיון אינו רק על האופן שבו מעצבים וכותבים את האתר אלא, דיוק בשפה, שליטה במנהגים מקובלים, סמלים חזותיים, ימים ושעות פעילות המתאימים לאורח החיים המקובל ונהוג במדינה.
תהליך אפיון אתרים הוא תהליך חשוב בכל נושא בניית אתרים. חשיבותו מקבלת משמעות נוסף כאשר מדובר על בניית אתרים בחו"ל. הסיבה לכך, שהאפיון הוא מעין תכנית עבודה. תכנית עבודה במחוזות שהם פחות מוכרים, הופכת לתהליך ארוך יותר מהמקובל.
מדוע כדאי להשקיע בבניית אתרים עבור קהל יעד בחו"ל?
יזמים רבים, גילו את הפוטנציאל העסקי הגלום בפעילות מול חו"ל. היתרון לגודל, כוח קנייה עצום יכול להוות יתרון עסקי ותחרותי. כמו כן, כל חברה באשר היא מעוניינת להגדיל את נפח הפעילות ולא להיות תלויה במוקד פעילות אחד.
מה שחשוב, הוא שכאשר מתחילים בתהליך של בניית אתרים לחו"ל, יש לעשות זאת לאחר הבנה עסקית ושיווקית כי אכן יש בשורה, או חידוש שמביאים לשוק הקיים. כל זמן, שהיתרון והחידוש אינם נגלים לעין, קשה יהיה לחדור לשוק ולמודעות הצרכנים וכפועל יוצא מכך, קשה יהיה לראות התרחבות עסקית מיוחלת.
טיפ אחרון לסיום, חשוב להכיר ולהיחשף לתרבות המקומית בארץ אליה אתם פונים. תרבות צריכה ותרבות מחירים הם אבני היסוד לכל פעילות עסקית בחו"ל.