יחסי ציבור בדגש על האינטרנט
אחד הדברים שמטרידים את כל משרדי יחסי ציבור בזמן האחרון זה מה בדיוק עושים עם עולם האינטרנט. הרי הכוח המרכזי של משרדי י"חצ הוא מסורתית נמצא בעיתונות הכתובה ובמדיה המסורתית. לכן רובם לא מצליחים להבין מה בעצם אמורים לעשות עם עולם האינטרנט. מצד אחד כמובן שניתן להיכנס לתחום האינטרנט, מצד שני עולם האינטרנט כבר מלא במיליון ואחת חברות שעוסקות בתחום השיווק באינטרנט. לא באמת חסר אנשים שיפרסמו מאמרים באתרי מאמרים ועוד הרבה מאוד אנשים שייצרו לינקים נכנסים. את זה כבר יש הרבה מאוד.
נכון שתמיד ניתן להוסיף מימד של יחסי ציבור בהקשר של להכניס כתבות באתרים הגדולים, אך זה ככל הנראה לא יהיה מספיק. העניין הוא שמרד יחסי ציבור רגיל לעשות הרבה מאוד דברים שהם לא רק מאמרים אלא תרומה משמעותית לתדמית החברה אותה הוא מייצג. בוא ננסה להפעיל דוגמה דווקא מתחום שלא קשור בכלל לאינטרנט. משרד יחסי ציבור שמקבל על עצמו טיפול בחברה מסוימת, יכול לתת ערך מוסף מיידי וגדול מאוד.
כבר מהתחלה ניתן לייצר תדמית בעיני הלקוח עצמו- על ידי עיצוב לוגו, כרטיסי ביקור, ניירת משרדית וכל שאר הדברים שקשורים לנושא. הרי בניית תדמית זה חלק קריטי בעניין יחסי ציבור. ברגע שאבן הדרך הראשונה נמצאת במקום- אפשר להמשיך הלאה. כבר כאן ניתן לתת ערך מוסף אמיתי. לעומת זאת אתר אינטרנט קיים כבר, קשה מאוד לייצר ערך, הרי לוגו כבר קיים, כרטיס ביקור כבר קיימים, רק ליצור מאמרים כנראה שלא יעשה הרבה תועלת עבור הלקוח.
אז יש בעיה אמיתית שקשה מאוד למצוא לה פיתרון מהיר. חלק מהמשרדים ממשיכים לדבוק באסטרטגיה המסורתית של פעילות אוף ליין בשפה המקצועית וחלק מתקרבים יותר אל אולם האינטרנט. הבעיה הגדולה היא שאלו שנכנסים לעולם האינטרנט מתחילים לאבד את הזהות כמשרדי יחסי ציבור ומתחילים להיות משרדי אינטראקטיב. לכאורה זה דבר טוב, עם בעיה קטנה- הם מתחילים לאבד את המיתוג היוקרתי שלהם כמשרדי יחסי ציבור.
מצד שני בעיה אחרת, אלו שלא נכנסים לתחום וממשיכים לשמור על מיתוג מסורתי סובלים מירידה רצינית בהכנסה, מה הולך להיות העתיד? קשה מאוד לענות. העניין הוא שהמדיה זולגת לתוך האינטרנט, כך שיהיה קשה מאוד לשמור על פעילות שלא כוללת את הנישה הזו. מצד שני עדיין צריך לשמור על מיתוג אוף לייני מסורתי. בהחלט בעיה שיהיה צריך לתת עליה מענה. כנראה שהתחום הולך להתפצל לכאלו שלא יבחרו לעשות שינוי וכאלו שכן, השאלה היא מה יהיו התוצאות?