הקמת אתרים עכשיו זוהי תעשייה שמהווה את הקידמה העכשווית בכל הקשור לשיווק ארגונים וחברות ברשת, לא משנה אם אנו דנים בעסקים בעלי נוכחות ברשת האינטרנט או בתי עסק עם ותק שעוד לא התקדמו לקיום הרשת הגלובלית. בניית אתרים באינטרנט זהו הליך הדורש לא מעט מחקר מקדים ואפיון כדי שיהיה אפשר להגיע להישגים והתוצאות הכי מוצלחות עבור הצרכים המסוימים.
ועכשיו מתחילים את התהליך - הקמת אתרים
כצעד מקדים לפני בניית אתר עבור לקוח, ישנו צורך משמעותי לדעת מי קהל היעד של העסק, מה הוא רוצה וגם באילו עניינים הוא מתעניין. רק לאחר שיודעים זאת, אנו יכולים לדעת כיצד בעצם לגשת לאותו קהל יעד ולהציע להם את השירותים או הסחורה שיותר מכל נכונים עבורו, כאלה שבאמת מציעים מענה לבעיה ספציפית. במידה ומדובר בקהל עם אופי כללי יותר אפשר ללא צל של ספק לערוך קצת מחקר תעשייתי ולערוך בדיקה באיזו דרך מתחרינו האפשריים בנישה הנ"ל פונים אל מול הלקוחות שלהם באמצעות האתר.
זמן קצר לאחר שהחלטנו על היעדים ובידינו איפיון הקהל יעד ומטרותיו, אפשר להתחיל לחשוב על ברמת הגרפיקה באתר וגם על ממשקו. זאת בעצם התשתית הבסיסית עליה יבנה אתר האינטרנט וכמובן קיימת מהותיות רבה לאותם שלבים. סגנון עיצוב האתר הינו בעצם הדבר הראשון שרואים אותו כאשר אנשים מגיעים לאתר אינטרנט ספציפי. עיצוב מסוגל להכריע באם המבקרים ישארו באתר מעבר ממספר רגעים או שאולי יזדרזו לחזור לעמוד האינטרנט הקודם שממנו ניווטו לאתר. מסיבה זאת, חשיבותו של עיצוב האתר באתר אינטרנט היא ללא ספק רבה מאד.
יחד עם זאת, הקמת אתרים ממש לא אמורה להתבסס על עיצוב בלבד, מפני שגם אם לאתרך יש עיצוב מהמם, אם התוכן בו רחוק מלהיות איכותי וכמו כן לא ממש משרת קהל מבקרים מאד ממוקד, לאתר לא כ"כ יש עתיד ורוד. תוכנו של האתר הינו הדבר הכי קריטי בכול אתר אינטרנט, אפילו ענקית החיפוש גוגל נוהגת לחזור על זה כמעט בכל הזדמנות. זאת מפני שמטרתו של התוכן זה בעצם לשרת את מבקרי האתר שלך מעל הכל. לכן, מומלץ להשקיע בתוכן משובח וגם רלוונטי כמה שיותר - זוהי בלי ספק השקעה קטנה שתביא להישגים בטווח הארוך.
סוף תהליך הקמת אתרים
בקץ התהליך של הקמת אתרים, כבר יש ברשותנו בפועל אתר חזק ויציב. אבל האם זה עומד בפני עצמו? תשובה לזה הינה ב-100% לא. על מנת שלקוחות אפשריים יגיעו לאתר האינטרנט שלך, מומלץ לקדם ולשווק את האתר ואחת הדרכים הכי חזרות לעשות את זה היא על ידי קידום אתרים, פעולה שמטרתה לשפר משמעותית את הנראות של אתרים באינטרנט במנועי חיפוש באופן אורגני, זאת אומרת לא בתשלום.