בניית אתרים עכשיו היא תעשייה ענפה המשמשת כחוד החנית של שיווק חברות או אירגונים בעולם ההאינטרנטי, בין אם מדובר בעסקים בעלי נוכחות ברשת או לחילופין עסקים עם ותק שעדיין לא נכנסו לחיי האון ליין. בניית אתרים ברשת הוא תהליך שדורש לא מעט מחקר מקדים וגם איזשהו איפיון על מנת שיהיה אפשרי לשאוף לתוצאות הכי מוצלחות עבור הדרישות האישיות של בעלי העסק.
בדיקה וחיפוש קהל יעד - בניית אתרים
טרם הקמת אתר עבור לקוח, קיים צורך משמעותי ללמוד את קהל היעד שלו, מה בדיוק הקהל רוצה ובמה הינו חפץ. רק אחרי שיודעים זאת, יהיה ניתן לדעת איך בדיוק לפנות לאותו קהל יעד ולהציע להם את השירות או המוצרים שהכי נכונים לו, כאלו שאכן מציעים מענה לפרובלמה כלשהי. במקרה שעוסקים בקהל יעד יותר גנרי אפשר בוודאות לבצע קצת מחקר בתעשייה ולבחון איך בדיוק המתחרים הפוטנציאליים בנישה הנ"ל פונים אל מול הלקוחות על ידי האתר שלהם.
לאחר הגדרת המטרות ובידינו אפיון הקהל יעד ומטרותיו, אנחנו יכולים לחשוב על הסגנון העיצובי וממשק המשתמש. זאת בעצם התשתית ההתחלתית שעליה יבנה האתר וכמו כן יש מהותיות עצומה לדברים אלה. הסגנון העיצובי הוא באופן בדוק הדבר הראשוני המבחינים בו כאשר מבקרים מגיעים לאתר מסוים. עיצוב בהחלט עשוי לקבוע האם מבקרי האתר ישארו באתר למעלה ממספר רגעים קטנים או לחילופין ימהרו לחזור לדף הקודם ממנו באו. מסיבה זאת, משמעות העיצוב באתר האינטרנט היא בהחלט גבוהה ביותר.
עם זאת, בניית אתרים ממש לא יכולה להיות מבוססת על עיצוב בלבד, שכן גם אם לאתר אינטרנט ישנו מראה מדהים, אם התוכן בו רחוק מלהיות משובח להפליא וכמו כן לא פונה אל קהל גולשים מאד מסוים, לאתר אין עתיד חיובי. תוכנו של האתר הוא האלמנט הכי חשוב בכל אתר, אפילו ענקית החיפוש גוגל נוהגת לחזור על המנטרה הזו לעיתים קרובות. זאת מפני שמטרתו של המילים זה בעצם לשרת את באי האתר שלך יותר מהכל. כפועל יוצא, לגמרי כדאי להשקיע בתוכן ברמה גבוהה וגם רלוונטי כמה שיותר - זוהי בלי ספק השקעה קטנה שתשתלם בטווח הארוך.
בסוף ההליך של בניית אתרים, כבר יש ברשותנו למעשה אתר אינטרנט עומד וקיים. עם זאת האם זה טוב מספיק? התשובה הינה ממש לא. בשביל שמשתמשים יגיעו לאתר האינטרנט שלך, עדיף לקדם ולשווק את האתר ואחת מן השיטות הפופולאריות לבצע את זה היא ע"י קידום אתרים, זוהי פעולה שמטרתה לשפר בצורה משמעותית את הנראות של אתרי האינטרנט במנועי החיפוש בשיטה טבעית, כלומר אינה בתשלום ישיר.