|
|
|
|
|
תאונות דרכים - אופנועים וקטנועים
|
|
|
תאונות דרכים - אופנועים וקטנועים מרבית תאונות הדרכים הקטלניות הן תאונות דרכים מסוג תאונות אופנוע או תאונות קטנוע. במרבית המקרים תאונת האופנוע (או הקטנוע) היא תאונה קשה שמלווה בפציעות קשות ומותירה את הנפגע עם פגיעות גוף קשות בהשוואה לתאונות דרכים בהן מעורבים כלי רכב עם ארבעה גלגלים. הסיבות למרבית תאונות האופנוע או הקטנוע: · תאונות החלקה - החלקה על כביש רטוב ו/או החלקה על כתם שמן ו/או החלקה על מעבר חצייה חלק. · כביש משובש עם מכשולים כגון מהמורות ובורות, שנמצאים בכביש. · אובדן שליטה על האופנוע במהלך הנסיעה. · אי ציות לחוקי התנועה לרבות אי ציות לרמזור. · נסיעה במהירות מופרזת. · התנגשות בהולך רגל. · נפילה של האופנוע או הקטנוע על הרוכב בעת עליה או ירידה ממנו. · פגמים טכניים שיש לאופנוע או לקטנוע, לרבות פגם בייצור. · תיקוני דרך של האופנוע/ הקטנוע. · כוויה מאגזוז רותחשלה אופנוע / הקטנוע. · נהיגה בשכרות או נהיגה תחת השפעת סמים. · תאונה באשמת כלי רכב אחר. כאן המקום לציין, שקיים הבדל מהותי בין רוכבי אופנוע שנפצעים בתאונת דרכים לבין רוכבי קטנוע, שנפצעים בתאונת דרכים. האופנוע, הוא כלי רכב יציב יותר בהשוואה לקטנוע. לכן, הסיכוי לתאונת אופנוע עקב איבוד שיווי משקל (כתוצאה ממשב רוח לדוגמא) נמוך, בהשוואה לתאונת קטנוע. יחד עם זאת, אם כבר התרחשה תאונת דרכים עם כלי רכב דו גלגלי, התאונות עם אופנועים הן קטלניות יותר לעומת תאונות דרכים בהם מעורבים קטנועים. מרבית האופנועים והקטנועים מבוטחים בפוליסת ביטוח חובה במאגר לביטוחי רכב חובה ("הפול") בע"מ הידוע בכינויו המקוצר "הפול". הסיבה לריכוזן של כמעט כל הפוליסות של האופנועים והקטנועים בהפול היא, ששאר חברות הביטוח מסרבות לבטח את רוכבי האופנוע והקטנוע. סירובן של חברות הביטוח לבטח את האופנועים והקטנועים נובעת מהסיכון הרב לפציעות קשות כתוצאה מתאונות דרכים הטמון בכלי רכב אלה. חשוב לציין, שכמו בכל תאונות הדרכים, אין חשיבות לשאלה מי אשם בתאונה. גם אם רוכב האופנוע אשם בתאונה, הוא זכאי לפיצוים בשל נזקי גוף על פי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים. הפציעות כתוצאה מתאונות האופנוע הן בדרך כלל קטלניות ואנו עדים לפציעות כגון: שברים פתוחים, שברים מרוסקים, שברים עם תזוזה ושברי ענף ירוק במקומות שונים בגוף לרבות בעמוד השדרה, באגן הירכיים, ברגליים, בידיים, בצלעות וכו.. בנוסף, במקרים רבים סובלים הפצועים מתאונות אופנוע מכוויות ושפשופים נרחבים, בכל הגוף, המטומות (שטפי דם תת עוריים), פגיעות ראש וכמובן הם גם עלולים לסבול מתופעות של פוסט טראומה (תסמונת בתר חבלתית) שנקראת גם Post Traumatic Stress Disorder או בקיצור PTSD . היות ומרבית הפציעות של רוכבי האופנוע והקטנוע אינן חבלות יבשות אלא פציעות הנראות לעין, חשוב מאוד לצלם את הפציעות כבר ביום התאונה. עיכוב בתצלום של אפילו מספר ימים, מוריד את איכות התצלום, וזאת מכיוון שלאחר מספר ימים חלק מהפצעים מגלידים, המצב הרפואי של הנפגע משתפר והוא מרגיש ונראה הרבה יותר טוב. תשלום תכוף במקרים של פציעה חמורה אשר כתוצאה ממנה הנפגע אינו מסוגל לשוב לעבודתו למשך תקופה ממושכת, חשוב להיות מיוצג בהקדם על ידי עורך דין מומחה לתאונות אופנוע וזאת על מנת שעוה"ד יפנה לחברת הביטוח בדרישה לקבלתשלום תכוף. התשלום התכוף מהווה בעצם מעין מקדמה על חשבון הפיצויים המגיעים לנפגע תאונת דרכים. כל סכום שיתקבל במסגרת התשלום התכוף בסמוך למועד הפציעה, יקוזז בסופו של דבר מסכום ההפיצוי הסופי שהנפגע יהיה זכאי לו בסיום התיק. יש להדגיש, שמרבית תאונות הדרכים של רוכבי האופנוע ורוכבי הקטנוע הן תאונות דרכים קטלניות והפציעות של רוכבי האופנוע והקטנוע הן בדרך כלל קשות. לכן, הפרמיות המשולמות עבור פוליסות ביטוח החובה לאופנועים ולקטנועים הן יקרות ביותר בהשוואה לכלי רכב אחרים. כתוצאה מכך, בעלי האופנועים והקטנועים בדרך כלל לא רוכשים פוליסת "ביטוח לכל נהג" שהיא פוליסה יקרה במיוחד, ומסתפקים בביטוח שמי לנהג אחד בלבד. תאונת אופנוע כשאין ביטוח בתוקף אם רוכב אופנוע או קטנוע שיש לו ביטוח שמי בלבד משאיל את האופנוע / קטנוע לחבר ומתרחשת תאונה, פוליסת ביטוח החובה אינה בתוקף. יש לציין, שבמקרה כזה בו פוליסת ביטוח החובה אינה בתוקף יכול לעיתים רוכב האופנוע / קטנוע שנפצע בתאונת הדרכים לתבוע את הרכב הפוגע על פי פקודת הנזיקין. במילים אחרות, אם לא ניתן לתבוע על פי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים והרכב השני אשם בתאונה, לעיתים ניתן להגיש תביעת נזיקין בגין נזקי הגוף שנגרמו לרוכב האופנוע שנפצע. במקרה זה מתנהל הליך משפטי שבו יש צורך להוכיח שהאשמה בתאונה הינה של הנהג השני. אם יתברר בבית המשפט, שהנהג השני אכן אשם, קרוב לוודאי שפוליסת ביטוח החובה של הרכב הפוגע אינה מכסה את הנזק, לכן במקרה זה הפוליסה הרלוונטית היא "פוליסת ביטוח צד ג' גוף". אנו ממליצים לכל בעל רכב להשקיע עוד סכום פעוט ולרכוש בצמוד לפוליסת ביטוח החובה שלו גם פוליסת ביטוח לצדדים שלישיים. היות וכלתאונת אופנוע או קטנוע היא בעצם תאונות דרכים, מומלץ לקרוא גם את המאמר שכתבנו בנושא "תאונות דרכים " ובכך לקבל תמונה רחבה ומדויקת יותר על תאונות אופנוע. תאונת אופנוע / קטנוע שהן גם תאונות עבודה תאונות אופנוע / קטנוע רבות נחשבות גם כתאונות עבודה וגם כתאונת דרכים. התאונות מתרחשות בשלושה מצבים: 1. תאונות בזמן עבודה (שליחים וכו'..) 2. תאונות בדרך מהבית לעבודה 3. תאונות בדרך מהעבודה הביתה. תאונת אופנוע מסוג זה נקראת "תאונה משולבת". על תאונה משולבת חלים כללים מיוחדים לכן מומלץ לקרוא את המאמר שכתבנו בנושא זה: "תאונות דרכים שהן גם תאונות עבודה". תאונת פגע וברח גם הולכי רגל, שנפגעו מאופנוע או מקטנוע בתאונת פגע וברח, זכאים לקבלת פיצוי על פי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים. הזכות לפיצוי קיימת גם אם לא ניתן לאתר את פרטי האופנוע או הקטנוע, שגרם לנזק הגוף. במקרה זה, אפשר לתבוע את "קרנית" שהינו תאגיד שקם על פי חוק ומשמש כמאין חברת ביטוח לתאונות פגע וברח. חשוב לציין, שבכדי שניתן יהיה לתבוע את קרנית חייבים לעמוד במס' כללי התנהגות, לרבות היכולת להוכיח, שהפצוע עשה מאמצים כנים וסבירים כדי לאתר את האופנוע / קטנוע הפוגע. מומלץ לקחת את הפרטים של העדים לתאונה ולהתייעץ בדחיפות עם עורך דין המומחה לנזקי גוף ובעיקר מומחה לתאונות אופנוע. לסיכום - המלצות וטיפול ? מומלץ, לכל מי שנפגע בתאונת אופנוע, או תאונות קטנוע או בכל תאונות דרכים אחרת, לפנות לקבלת ייעוץ וייצוג משפטי מעורך דין לתאונות דרכים ורצוי מעורך דין שהוא מומחה לתאונות אופנוע או קטנוע. הכוונה לעו"ד המתמחה בתחום נזקי גוף. ? יש לפנות לייעוץ משפטי ראשוני סמוך למועד אירוע התאונה. רוכבי אופנוע ותיקים ובעלי עבר של פציעות מתאונות דרכים, נוהגים להתקשר למשרדינו לצורך קבלת ייעוץ טלפוני ראשוני, כבר ממקום התאונה, כשהם עדיין שרועים ומדממים על הכביש והאמבולנס טרם הגיע. זו הדרך הנכונה למקסם את הזכויות של הפצועים מהתאונה. בייעוץ ראשוני, שניתן על ידי עורך דין לתאונות דרכים רק לאחר מס' שבועות לא תמיד ניתן לתקן את הטעויות של הנפגע שכבר נעשו בתום לב בשבועות הראשונים בתקופה שלפני קבלת הייעוץ מעוה"ד.
אנא פנה אלינו לקבלת יעוץ חינם!
1800-229-444
אתרנו באינטרנט:
www.gil-law.co.il
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
אודות כותב המאמר:
עורך דין גיל גולדרייך
עורך דין גולדרייך,הוא משפטן המתמחה בתחום נזקי הגוף. הוא בעל מספר תארים אקדמיים ממספר אוניברסיטאות בישראל לרבות בתחום המשפטים, כלכלה ומנהל עסקים, ותחום החשבונאות. בנוסף, עו"ד גולדרייך בעל השכלה פרה-רפואית נרחבת שנרכשה במסגרת תפקידי הוראה שונים בבית הספר לרפואה צבאית ובמגן דוד אדום. כיום מעביר עו"ד גולדרייך הרצאות במוסדות ובפורמים שונים לרבות במס' אוניברסיטאות ומכללות, כגון: אוניברסיטת חיפה, המכללה למנהל חיפה, מ.ט.י (מרכז טיפוח יזמות) חיפה ועוד .בנוסף, עו"ד גולדרייך מתנדב בארגונים ובמוסדות שונים ובן השאר הוא מתנדב וכן משמש כחבר בחבר הנאמנים של "אחווה-ארגון נכי חיפה והצפון"
עו"ד גולדרייך הוא מומחה לנזקין ועוסק בתביעות ביטוח אך ורק בתחום נזקי הגוף. בתחום נזקי הגוף אנו כוללים בן השאר: את כל הנזקים שנגרמים לגוף האדם כתוצאה מתאונות,פציעות,חבלות,נפילות,מעידות וכו.. כמובן, שהמומחיות של עו"ד גולדרייך היא לתרגם את אותם נזקים למישור כלכלי, כך שבתביעות הביטוח ניתן יהיה למקסם את הפיצויים.
עורך דין גולדרייך צבר ניסיון של שנים בטיפול בנפגעי תאונות ובתחום נזקי הגוף בכלל. לכל נפגע בהתאם לפגיעתו נבנית אסטרטגיית טיפול המתאימה למקרה שלו וזאת על מנת למקסם את הסכומים להם הנפגע יהיה זכאי בסיום הטיפול בתיק. בבניית אסטרטגיית ניהול התיק יש לקחת בחשבון פרמטרים שונים לרבות סוג הפציעה, גיל הנפגע, מין הנפגע, דרגת הנכות, זהות חברת הביטוח, סוג בית המשפט אשר בו יש להגיש תביעות מסוג זה ומיקומו, זהות השופט ועוד.
עו"ד גולדרייך ניחן בסבלנות אין סופית ובעיקר, כשמדובר בלקוחות, הוא נותן יחס אישי וחם לכל ציבור הלקוחות, ולעולם הוא אינו מסרב לקיים פגישה עם לקוח, הן בנוגע לטיפול בתביעה, והן בנוגע לכל נושא אחר. כמובן, הפגישות עם הלקוחות אינן כרוכות בתשלום.
אנא פנה אלינו לקבלת יעוץ חינם!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
מאמרים נוספים מאת עו"ד גיל גולדרייך
רישיון נהיגה בטרקטורון
החוק בישראל קובע, שכדי לנהוגבטרקטורון על הנהג להחזיק ברישיון נהיגה על טרקטור. רישיון הנהיגה על טרקטור נחשב לרישיון נהיגה, שבאופן יחסי קל להוציאו. הגיל המינימאלי הנדרש לצורך קבלת רישיון נהיגה על טרקטורון הוא 17 שנה. נהגים, שהוציאו רישיון נהיגה על טרקטור לפני שמלאו להם 17 אביבים, רשאים לנהוג בטרקטורים או בטרקטורונים לצורכי עבודה בלבד, קרי נהיגה במקרה זו תותר רק בשטחי השיפוט של ישובים חקלאיים ובמהירות שלא תעלה על 40 קמ"ש.
יש לציין, שמשרד התחבורה הנפיק תקנה, שלפיה נהיגה בטרקטורונים של משא כגון ריינג'ר, מיול, וטומקאר תוגבל לבעלי רישיון לרכב פרטי בלבד. טרקטורונים אלה, שייעודם המקורי היה לשימוש חקלאי, שימשו בעבר בני נוער לנסיעות רגילות במקום מגוריהם. מסתבר, שבני נוער רבים התפרעו בנהיגה באותם טרקטורונים. רק לאחר שנערה נהרגה, בעת שנסעה בטרקטורון כזה הותקנה התקנה..
|
לא רק ניצולי שואה זכאים לקבל גמלה מאוצר המדינה
מרבית האנשים, שעלו לישראל ממדינות אירופה ומצפון אפריקה בין השנים 1939 ל 1953 זכאים לקבל גמלה חודשית מאוצר המדינה, על פי חוק נכי רדיפות הנאצים
|
ירידה בשמיעה בגין חשיפה לרעש
תביעה להכרה בנזקי שמיעה כתוצאה מחשיפה לרעש במקום העבודה כפגיעה בעבודה, הפכה בשנים האחרונות לתביעה מסובכת ביותר. הקושי הוא בעיקר להוכיח תביעות, שהן תולדה של חשיפה ממושכת לרעש במקום העבודה. פגיעה בשמיעה כתוצאה מאירוע חד פעמי כגון פיצוץ במפעל היא תביעה פשוטה יותר להתמודדות ועל כן במאמר זה לא נתמקד בה.
|
נכות כללית - ישום מסקנות ועדת לרון
בחודש יולי 2008,עבר בכנסת תיקון בחוק הביטוח הלאומי, שמתייחס להשתלבותם של נכים קשים במעגל העבודה בישראל. במאמר זה נתמקד בהסברים, שנתנו בהקשר ליישום התיקון בחוק הביטוח הלאומי לעידוד השתלבותם של אנשים עם מוגבלויות בשוק העבודה, בהתאם למסקנות ועדות לרון (להלן: "חוק נכות כללית החדש").
"
|
פגיעות ברחוב - תאונה בשטח ציבורי
נפגעת עקב נפילה ברחוב ? נפלת בשטח ציבורי ונפצעת? האם הגורם לתאונה נובע מרשלנות עירייה או מרשלנות של גורם אחר ? אם כן, כדאי שתקרא את המאמר הזה הוא מיועד במיוחד בשבילך! כאשר אדם נופל ונחבל או נפצע במקום ציבורי, יתכן שמגיע לו פיצוי כספי. השאלה שיש לשאול היא האם האחראים או הבעלים של המקום הציבורי התרשלו וכתוצאה מכך התרחשה התאונה
|
גם לחולי פוליו שנפגעו במחלה לפני קום המדינה מגיע פיצוי!
המוסד לביטוח לאומי ממשיך כהרגלו "להראות את נחת זרועו" לציבור הנכים. הפעם מדובר בהתייחסותו של המוסד לביטוח לאומי לציבור חולי הפוליו (שיתוק ילדים) שלקו במחלה לפני קום המדינה.
לדאבוני הרב החוק לפיצוי לנפגעי פוליו נוסח באופן לקוי, וכבר במרץ 2007 (לאחר שהחוק עבר בקריאה שלישית) התרעתי על כך שהמוסד לביטוח לאומי עלול לפרש באופן מצמצם את המילה "ישראל
|
זהירות - התיישנות בחוק הפוליו
בחודש מרץ 2007 חוקק בכנסת חוק פיצוי לנפגעי פוליו (להלן: חוק הפוליו). חוק הפוליו נועד לפצות את נפגעי הפוליו בין השאר בשל מחדליה של ממשלת ישראל בטיפול בנפגעי הפוליו. חוק הפוליו עבר בכנסת, לאחר מאבקים קשים של ארגון נכי הפוליו. ארגון נכי הפוליו בהנהגת מר דורון יהודה ועוד מספר נכים, שמהווים את הגרעין הקשה של הארגון, אילצו את הממשלה להצביע בעד חוק שמלכתחילה התנגדה לו.
|
מאמרים נוספים בנושא חוק ומשפט - כללי
ההנחה שבדרך כלל החזקים הם אלו שגוברים על החלשים מהם, גורמת לכך שכאשר הגורם החלש יותר זוכה למעט צדק, הדבר מעניק לנו תחושה של עדנה מסוימת. לכן נדמה ששמענו לא מעט סיפורים בהם הודות להתערבות חיצונית זוכה הגורם הנפגע לצדק מסוים, או לכל הפחות מסופר כי הגורם שעשה את מעשה העוולה נענש על כך.
|
https://www.tel-aviv.gov.il/Residents/Construction/DocLib1/%D7%A8%D7%A9%D7%99%D7%9E%D7%AA%20%D7%9E%D7%91%D7%A0%D7%99%D7%9D%20%D7%9E%D7%A1%D7%95%D7%9B%D7%A0%D7%99%D7%9D%20%D7%A4%D7%A2%D7%99%D7%9C%D7%99%D7%9D.pdf
|
מדיניות אכיפת עבירות תכנון ובניה – הרשות לאכיפה במקרקעין מדיניות אכיפה הינה כלי מרכזי הנתון בתחום האכיפה באמצעותו מבטיח הגוף האוכף למקד את משאביו המוגבלים בעבירות המשמעותיות ביותר ובאופן האפקטיבי ביותר. מיקוד משאבי האכיפה לפי סדרי עדיפות קבועים מראש מאפשר הגברת אפקטיביות האכיפה באמצעות פעילות יזומה, צמצום המשאבים המופנים כלפי עבירות בעלות ערך נמוך יותר, והבטחת השוויון באכיפה. יובהר, כי מדיניות אכיפה היא מסמך המתווה את הדרך אך אינו מסמך מחייב, שלא מאפשר בחינה מחודשת, עדכון וסטייה ממנו במקרים שיש לכך הצדקה.
|
על מנת להבין מדוע אדם ניגש על מנת לבצע תרגום של תעודות ומסמכים רשמיים מסוימים צריכים להבין את התהליכים שאותם עוברים אנשים ברחבי העולם כולו.
|
מתי נדרש לפעולה של תרגום עבור תעודת לידה?
|
הרשויות ממשיכות בקצב רב בהוצאת צווי הריסה. מאמר שכדאי לקרוא אם ביצעת חריגות בניה , ביקרו או רוצים לבקר בנכס מטעם הפיקוח על הבניה/ הוועדה לתכנון ובניה או שכבר הוזמנת לשימוע או אולי כבר קיבלת צו הריסה.
המאמר מיועד לכל העוסקים בתחום. עורכי דין, שמאים, מהנדסים, קבלנים, וועדי בתים, אדריכלים, מפקחי בניה ועוד.
|
הסכם מייסדים מוצלח בחברות סטארט אפ
|
|
|
|
|