כולנו מבינים שהמנגנון הזה של קידום אתרים בגוגל, זה קצת עניין של הימורים. הרי בעצם יש לנו ידע רק לגבי כמה אחוזים בודדים של מנגנון החיפוש המורכב מכמה מאות פרמטרים. האם בכלל ניתן לבסס את העסק שלך מאתר אינטרנט.
לפני כמה ימים כנראה התרחש שינוי גדול באחד ממנגנוני החיפוש של גוגל והתוצאות הן שונות לגמרי ממה שהכרנו עד היום. מה זה אומר? כל התוצאות הראשונות בתחום קידום אתרים וקידום אתרים בגוגל עפו אחורה, חלקם רק לסוף הדף האשון וחלקם לסוף הדף השני וחלקם בכלל לעמודים שלישי וכן הלאה.
רבות כבר נידון על ההשפעות של השינוי הזה על כל מה שאנחנו מכירים כתחום קידום אתרים בגוגל, האם האתרים שעפו אחורה יצליחו למצוא את דרכם חזרה למקומות שהם שייכים אליהם או לא? אך אני רוצה לדון בנקודה שהיא קצת אחרת.
מעבר לעניין עצמו של מיקום האתרים החזקים האלו, האם השינוי הוא קבוע, הרי חברה לקידום אתרים כמו נניח אלו שהיו מקום ראשון לביטוי קידום אתרים בנתה מערך של עובדים ולקוחות שנבנה כולו על בסיס המיקום שלה במקום הראשון לביטוי קידום אתרים. מה יהיה עכשיו ומה הלקח שניתן להסיק מזה?
האם לא ניתן יותר לבנות עסק בהתבסס על מיקום באינטרנט? אני תמיד טענתי שלבנות ולבסס עסק על סמך מיקומים נטו בביטוי חיפוש כזה או אחר זה רעיון גרוע מאוד, אך היום או יותר נכון בימים האחרונים ההצהרה הזו מקבלת מימדים חדשים ואמיתיים. נניח שרציתי להביא עובדים או להרחיב את מערך הפרסום שלי ופתאום איבדתי את המיקום שלי בגוגל, האם אני אמור לבטל את כל התוכניות וללכת לעשות משהו אחר? האם יחסי ציבור באינטרנט, זה כבר תחום שאף אחד לא צריך בכלל? באמת, שאלה מעולה.
האם השינוי הזה הוא סוף תקופה? האם לא יהיו יותר גופים הנקראים חברה לקידום אתרים? האם מעכשיו אנשים יפחדו להביא עובדים ולפתוח עסק של קידום אתרים בגלל שהם יפחדו לקחת על עצמם את הסיכון של איבוד המקום שלהם בתוצאות החיפוש של גוגל? זאת לפחות התחושה שלי כרגע. אני הייתי מדורג זמן רב כשני או ראשון לביטוי חיפוש קידום אתרים בגוגל וכרגע עפתי לתוצאה עשרים. מה אני אמור לעשות? כרגע אני קצת מבולבל ולא יודע מה לעשות. סתם רציתי לשתף אתכם במחשבות שלי ואולי לקבל כמה הצעות, שיהיה לכם שבת שלום חברים יקרים.