תפקיד תיבות הילוכים ואברי העברת הכוח הוא להעביר את הכוח הנוצר במנוע אל גלגלי ההינע של המכונית. תפקידם גם לתאם את יחס המסירה של הסיבובים מן המנוע אל הגלגלים האחוריים בהתאם לנסיבות. כשהמכונית עוברת ממצב של תנוחה למצב של תנועה, במצב זה דרוש מומנט סיבוב רב ביותר, כשהמכונית נוסעת בדרך ישרה, בעליות או בירידות – תוך ניצול מלוא ההספק של המנוע, בחיסכון מכסימאלי בצריכת הדלק, תוך בטיחות נסיעה סבירה, ובנסיעות לאחור לפי הצורך.
המצמדמאפשר את העברת סיבובי גל הארכובה של המנוע אל תיבת ההילוכים ואת הפסקת העברת תנועה זו. תפקידו: לקיים את הקשר בין המנוע ובין תיבת הילוכים, לשם העברת סיבוביו של גל הארכובה אליה וממנה והלאה. קשר זה נוצר על ידי הצמדת חלקי המצמד זה לזה. הצמדתם של החלקים צריכה להיעשות במתינות, כדי למנוע זינוק המכונית כשהיא עוברת מתנוחה לתנועה או מהילוך אחד להילוך אחר, ההצמדה עצמה של חלקי המצמד צריכה להיות אמינה וחזקה כדי למנוע איבוד כוח המגיע מן המנוע וכדי למנוע חיכוך של חלקי המצמד בכל תנאי נסיעתה של המכונית.
תיבות הילוכים מקבלות את המהירות מהמנוע וצריכות להעביר אותו לגל ההינע, תיבות ההילוכים מדרגת את המהירות בהתאם לכוון ומהירות הנסיעה לפנים או לאחור.
גל ההינע תפקידו להעביר את התנועה מתיבת ההילוכים אל הדיפרנציאל.
מפרקי הקרדן הם מקנים לגל ההינע את הגמישות הדרושה לו לצורך פעולה בהפרשי גובה משתנים של מקומות הקישור שלו עם תיבת הילוכים ועם הדיפרנציאל.
הדיפרנציאל בו נעשה השלב השני של הפחתת המהירות הנמסרת מן המנוע והוא מעביר את התנועה מגל ההינע לסרן האחורי בזווית של 90 מעלות, תוך איזון הסיבובים בשעת הפניית המכונית לצד.