הסודות מאחורי המדפים – האם פיצול הוא כוח ?
פיצול קניות או לקנות את מה שאנו צריכים בהתאם למחיר, האם זו קנטרנות וקטנוניות או צרכנות נכונה שבסופה של דבר תשתלם לנו ?
מי מאיתנו לא נתקל בשאלה זו ?
הרשתות השונות מנסות ללא הרף להביא אותנו למגרש הפרטי שלהן בכול מיני דרכים.
הרי זה ברור לכולנו שהרשתות לא רוצות למכור לנו רק את המוצר שנמצא במבצע, אלא סל מוצרים רחב ככול שניתן, אשר עליו הן "עושות עלינו " קופה ולעיתים קופה יפה מאוד.
האם אנו צריכים לפצל את הקניה ? האם זה נכון לבדוק ולתור אחרי מבוקשנו בין מספר חנויות ולבזבז זמן יקר ?
אין תשובה ברורה וחד משמעית לנושא שהרי האלטרנטיבה לזמן שונה בין אחד לשני.
מחקרים מראים שהצמדות למקום קניה אחד, מקהה את החושים שלנו וטוב אם נרגיל לבצע את קניותינו ביותר ממקום אחד ולו רק לשם הבקרה וההשוואה.
עצם הביקור שלנו בחנות אשר הורידה מחיר במוצר מסוים, תעודד בעל חנות זה לבצע מבצעים כאלו בעתיד וכמובן יניעו את מתחריו להגיב, כלומר עצם התגובה שלנו לפעולה, יוצרת תגובת שרשרת, אשר מניעה את תהליך התחרות.
האמריקאים אשר רמת המודעות הצרכנית שלהם היא הגבוהה בעולם, נוהגים לתור אחרי המבצעים ואחרי הקופונים השונים ומוכנים לקחת את רכבם ולנסוע לעיתים מרחק רב, על מנת לזכות בהטבה.
האם הם טועים ? נראה שאם לא היו נוהגים כך מצבם הכלכלי היה אפילו מורע שכן עלות המוצרים הייתה גבוהה יותר.
האמריקאים הם אלופי הפיצול ונאמנותם היא למחיר ואיכות שהם מקבלים בלבד ולא למקום הקניה.
הפיצול דורש משמעת והתמדה ואמונה שבכוח של כול אחד להשפיע.
אומנם כול צרכן הוא יחיד ובודד אולם תגובה דומה של עשרות ואו מאות אלפים, יכולה לשנות את ההתנהלות ובגדול.
הפיצול למרות הטרחה, הוא כוח צרכני בלתי רגיל ומשמעו "להצביע ברגלים". הרשת אשר מצוידת במיטב כלי המחשוב, יודעת לזהות ברמה יומית ואפילו ברמה של שעה, על שינויים בהיקף הקנייה אצלה ועל כן בסופו של דבר, תגיב ותמיד בכיוון שיהיה טוב יותר לנו, הצרכנים.