הסודות מאחורי המדפים – האם כול המבצעים שווים ?
מאמר זה מוקדש לצרכנים אשר אוהבים במיוחד להקדיש זמן, תשומת לב וכמובן את כרטיסם למבצעים.
חלק מאיתנו מוגדר כלקוחות מבצעים, אשר המזווה או המקרר שלהם מתחלף ומשתנה בהתאם למבצעים בסופר.
האם כול המבצעים שווים ?
איך הרשתות שורדות, אם אנו קונים רק את המבצעים שלהם ?
ממה אנו צריכים להיזהר ואו לשים לב ?
נקדים ונאמר שיש מבצעים שהם כדאיים ושווים, אך בדרך כלל משקלם נמדד באחוזים בודדים מסל הקנייה, אחרת הסופר יהיה בצרות גדולות, משהו כמו 2-3% מערך סל הקנייה ולא יותר מזה בממוצע.
ישנם צרכנים אשר רגישים לנושא יותר ואו צרכנים אשר זמנם בידם ויש להם את היכולת לשוטט בין הרשתות השונות "ולדוג" פריטים אלה, אולם משקלם זניח בתמהיל הכולל.
כעת עם "ידיעה מסעירה זו" שסך חלקם של המבצעים הוא גג 3% , איך זה קורה הרי אנו קונים הרבה מבצעים ?
התשובה היא פשוטה מאוד, אנחנו קונים הרבה "כאילו מבצעים" או הרבה מבצעי ישראבלוף.
לא מעט מוצרים מתומחרים באופן חריג וקיצוני ולעיתים מופקע, כאשר חלקם "מחכים לתורם להיכנס למבצע מדהים" של 1+1.
הצרכנים אוהבים את המבצעים ולכן הרשתות אכן מספקות להם את מבוקשם – ובשפע.
מקרה שקרה לי, אך אתמול ברשת עדן טבע מרקט.
המחלקה מרשימה במגוון העשיר שלה, בסדר וברמת השירות הגבוהה .בעודי מסתובב עם העגלה נתקלתי בעשרות רבות של מוצרים המשולטים בשילוט מבצע, אולם התבוננות במחיר גילתה לי שהמחיר לא משהו.
הסתובבתי כמו סביבון בין המדפים, ניגש עלי אחד המוכרנים ושאל אותי אם הוא יכול לסייע. התבוננתי בו ואמרתי לו שהמקום נראה טוב ויש הרבה מבצעים, אך הם יקרים לדעתי ואין לי חשק להוציא סתם על כלום.
המוכר שתק והיה נבוך, אולם לאחר מספר שניות אמר "אבל יש לנו מבצע מדהים בשוקולד מריר 60% שלוש יחידות בעשרה שקלים".
המוכר אכן צדק, המבצע בשוקולד היה אכן טוב, אולם הוא היה אחד מתוך כ- 35 מבצעים.
גם כאן "כלל האצבע" עובד – גג 3% !
אז בפעם הבאה שאתם עושים קניות, כדאי גם לשים לב לנקודה זו, לצד בדיקת תוקף המוצר, הכמות הנדרשת לכם בבית על מנת לזכות "בהנחה" וכמובן איכות המוצר שנמצא "במבצע".