הסודות מאחורי המדפים – רשתות המחשבון והנקודות
כולנו אוהבים לקנות והכי חשוב לקנות בזול.
הרבה רשתות למדו שמה שחשוב לצרכן הישראלי, זה לא לצאת פרייאר.
ישנן רשתות אשר ממש מתמחות בנושא, אני קורא לרשתות אלו רשתות המחשבון, שכן בלי אביזר חיוני זה אפילו המוכרים הטובים ביותר הולכים כבר לאיבוד ולעיתים לאובדן שליטה ועשתונות.
לצרכן הישראלי לא אכפת שמחיר התווית על גבי המוצר מופקע ולא הגיוני, העיקר שהוא יקבל את ההנחה ושהוא דפק וסידר את כולם (את העובדה שכולם דופקים ומסדרים אותו הוא אוהב להדחיק)
המבצעים נהפכו ליצירתיים במיוחד, הנחה גבוהה ועוד הנחה על היתרה ועוד הנחה על יתרת הנקודות שיש בחשבון המועדון ועוד הנחה, רק תקנה ובכי חשוב עכשיו, כי הזמן אוזל ומחר כבר המבצע יגמר.
נכון ישנם מבצעים שהם באמת שווים, אך כמה הם מתוך סה"כ הפרסומות ? אולי אחוז אחד המקרה הטוב – וזה בדוק !
תנסו גם אתם לראות, כמה מצבעים באמת שווים, מבין המבצעים המפורסמים ואני מתכוון לאלה שבאמת שווים ולא מבצעים "שליד או באזור ?"
בשנים האחרונות, עם העמקת השימוש בכרטיסי אשראי, גובר השימוש בנקודות אשר "אין מה לעשות אתן" למעט צריכה נוספת על הצריכה הקיימת אשר לפחות 20% ממנה מוגדרת כקנייה מיותרת לחלוטין.
הנקודות אשר הופכות למעשה למטבע עובר לסוחר משמשות למתן הנחה, בדרך כלל בבתי עסק יקרים, אשר הנחה של 50% מערך המוצר אצלן נחשבת לקנייה סבירה/ טובה.
הבעיה הגדולה היא שמתן הנחה זו מותנה המימוש של נקודות בערך שהוא בלתי סביר ואו בערך שבעלי הכרטיס לא מודעים לו.
במילים אחרות הם חושבים שהם קבלו הנחה של 50% אולם בפועל מאחר ואין להם מספיק נקודות, יוצר שבמקרה הטוב הם קיבלו הנחה של 15% בלבד !
נתון זה מחזק את מה שאנו יודעים כבר מזמן, אולם נוח לנו להדחיקו.
קונים מה שצריך ולא קונים מבצעים. נכון ישנם מקרים שהמבצע יוצא בדיוק בזמן, אולם בניתוח אמיתי וקר, זה טוב אולי רק ב- 5% מהמקרים במקרה הטוב. במילים אחרות רק 5% מהמבצעים במקרה הטוב אולי בכלל מתאימים לנו וגם זה תלוי המחיר שלהם, בפועל אולי 1% מהמבצעים הם גם טובים וגם מתאימים לנו.
כלומר מבצע אחד לכול מאה פרסומות – ותעשו את החשבון שלכם !