חפש מאמרים:
שלום אורח
24.12.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הסודות מאחורי המדפים - רשתות המחשבון והנקודות

מאת: לובנשטיין יובלצרכנות26/06/2011847 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הסודות מאחורי המדפים – רשתות המחשבון והנקודות

כולנו אוהבים לקנות והכי חשוב לקנות בזול.

הרבה רשתות למדו שמה שחשוב לצרכן הישראלי, זה לא לצאת פרייאר.

ישנן רשתות אשר ממש מתמחות בנושא, אני קורא לרשתות אלו רשתות המחשבון, שכן בלי אביזר חיוני זה אפילו המוכרים הטובים ביותר הולכים כבר לאיבוד ולעיתים לאובדן שליטה ועשתונות.

לצרכן הישראלי לא אכפת שמחיר התווית על גבי המוצר מופקע ולא הגיוני, העיקר שהוא יקבל את ההנחה ושהוא דפק וסידר את כולם (את העובדה שכולם דופקים ומסדרים אותו הוא אוהב להדחיק)

המבצעים נהפכו ליצירתיים במיוחד, הנחה גבוהה ועוד הנחה על היתרה ועוד הנחה על יתרת הנקודות שיש בחשבון המועדון ועוד הנחה, רק תקנה ובכי חשוב עכשיו, כי הזמן אוזל ומחר כבר המבצע יגמר.

נכון ישנם מבצעים שהם באמת שווים, אך כמה הם מתוך סה"כ הפרסומות ? אולי אחוז אחד המקרה הטוב – וזה בדוק !

תנסו גם אתם לראות, כמה מצבעים באמת שווים, מבין המבצעים המפורסמים ואני מתכוון לאלה שבאמת שווים ולא מבצעים "שליד או באזור ?"

בשנים האחרונות, עם העמקת השימוש בכרטיסי אשראי, גובר השימוש בנקודות אשר "אין מה לעשות אתן" למעט צריכה נוספת על הצריכה הקיימת אשר לפחות 20% ממנה מוגדרת כקנייה מיותרת לחלוטין.

הנקודות אשר הופכות למעשה למטבע עובר לסוחר משמשות למתן הנחה, בדרך כלל בבתי עסק יקרים, אשר הנחה של 50% מערך המוצר אצלן נחשבת לקנייה סבירה/ טובה.

הבעיה הגדולה היא שמתן הנחה זו מותנה המימוש של נקודות בערך שהוא בלתי סביר ואו בערך שבעלי הכרטיס לא מודעים לו.

במילים אחרות הם חושבים שהם קבלו הנחה של 50% אולם בפועל מאחר ואין להם מספיק נקודות, יוצר שבמקרה הטוב הם קיבלו הנחה של 15% בלבד !

נתון זה מחזק את מה שאנו יודעים כבר מזמן, אולם נוח לנו להדחיקו.

קונים מה שצריך ולא קונים מבצעים. נכון ישנם מקרים שהמבצע יוצא בדיוק בזמן, אולם בניתוח אמיתי וקר, זה טוב אולי רק ב- 5% מהמקרים במקרה הטוב. במילים אחרות רק 5% מהמבצעים במקרה הטוב אולי בכלל מתאימים לנו וגם זה תלוי המחיר שלהם, בפועל אולי 1% מהמבצעים הם גם טובים וגם מתאימים לנו.

כלומר מבצע אחד לכול מאה פרסומות – ותעשו את החשבון שלכם !

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יובל לובנשטיין משמש כיועץ לחברות בתחום מוצרי הצריכה, בדגש אסטרטגי ושיווקי.

שימש בעבר במגוון תפקידי ניהול בכירים ברשתות גדולות כמו הום סנטר ושופרסל.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת לובנשטיין יובל

מאת: לובנשטיין יובלניהול05/10/111397 צפיות
ראש השנה עבר חלף לו ולרגע נדמה שגלי הים חזרו להרגלם מימים ימימה, האומנם ? האם השקט הזה מבשר לנו דברים אחרים, כמו למשל סערה ?

מאת: לובנשטיין יובלצרכנות02/10/111288 צפיות
כולנו מכירים את המכונות לממכר משקאות קלים. הן נוחות מרוות את הצמא ובעיקר מספקות נו משקה צונן ביום חח ולוהט. אולם מה עושים החיילים, אשר נמצאים בבסיס מרוחק ומבודד, אשר להם אין חלופפות אחרות, מלבד להשאיר שם את מחצית משכורתם החודשית ?

מאת: לובנשטיין יובלצרכנות28/08/111190 צפיות
החזרה לבית הספר מופרדת השנה מראש השנה, האם הרשתות ניצלו עובדה זו על מנת להוציא מאיתנו יותר כסף מבלי שנרגיש ?

מאת: לובנשטיין יובלצרכנות25/08/111411 צפיות
מחאות הן דבר שבאופנה והפייסבוק הוא כלי אדיר לבצען. הטרנד החדש הוא מחאת צרכנים נגד רמות המחיר הגבוהות של רשת שופרסל. האם הרשת רגישה לסוג זה של מחאות ? האם זו הדרך להתמודד עם עליות המחיר של הרשתות הגדולות ?

מאת: לובנשטיין יובלניהול24/08/111376 צפיות
רמת החובות של אזרחים,חברות נמצאת במגמת עליה. האם לא הגיע העת להאיט קצת את הקצב, גם במחיר של פגיעה בצמיחה, על חשבון עתיד בטוח יותר ?

מאת: לובנשטיין יובלצבא וביטחון22/08/111402 צפיות
האם מהפכת הפייסבוק במצרים, לוב, סוריה ותימן הקדימה את זמנה ? האם העם מוכן ובשל להכנס בריק שנוצר ? ואם לא מי עשוי להכנס לתוכו ?

מאת: לובנשטיין יובלניהול22/07/111504 צפיות
האם ניתן לקרוא לתנועות המחאה האחרונות בשם "הפנתרים הלבנים" ומה הקש בינן להוצאות התקשורת ?

מאמרים נוספים בנושא צרכנות

מאת: רוני הכהןצרכנות28/01/214736 צפיות
בעולם הצרכני שבו אנו חיים, יש מבחר מאוד רחב של מזרונים שמהם ניתן לרכוש בכל כמה שנים את זה שאמור להיות הכי נוח שאפשר, וכאן יש הרבה מקום לפרשנות לגבי מה נחשב בתור מזרון נוח עבור כל אדם.

מאת: רוני הכהןצרכנות14/12/204819 צפיות
רוב האנשים שזקוקים לרכישה של מזרון חדש, יחפשו אחר מזרון חדש ונוח שמגיע בעלות מבצע.

מאת: Daniel.Bצרכנות10/02/205698 צפיות
הרכוש שלנו יקר לנו. אנחנו משקיעים משאבים בלתי מבוטלים בהגנה ובאמצעי ביטחון למניעת נזקים שעלולים להתרחש. זה נכון באשר לבתי מגורים וכמובן גם לבתי עסק או משרדים. כל אחד חושש מגורמים מפוקפקים ואנשים עם כוונות זדון שעלולים לעשות פעולות אשר לא ייעשו.

מאת: SEONET קידום אתריםצרכנות12/04/194313 צפיות
אנו מגיעים לפקוד את הקבר אחת לשנה, לרוב ביום השנה, לעיתים אנו הולכים לקבר שקשה לנו, שאנו מתגעגעים או רוצים להתייחד עם היקר לנו. בחרנו מצבה יפה שתכבד את הנפטר אבל לאחר בחירת מצבה חשוב לשמור על המצבה ולדאוג לניקיונה ולתחזוקתה

מאת: רוני הכהןצרכנות12/02/193525 צפיות
העולם של הצבע מספק ציפוי חכם שגם מכיל גוון וגם מכיל את המענה לתכלית אשר לשמה הצבע הזה נרכש.

מאת: אבי דוידיצרכנות02/01/193629 צפיות
בקצרה על צביעה בתנור תוך סקירת היתרונות הרבים של השיטה.

מאת: רוני הכהןצרכנות18/11/183053 צפיות
גם רכישה של מזרון זול בעלות שהיא באופן משמעותי יותר נמוכה מביאה אל תפקוד נהדר, אם רק עושים בחירה נכונה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica