הסודות מאחורי המדפים – האם במכירות חיסול המלאי תמיד מתחסל ?
יובל לובנשטיין
לצערנו ישנן חנויות אשר לא מצליחות להיות רווחיות ואו בעליהן החליט והשקיע את האנרגיה שלהם בפעילויות ואו במקומות אחרים.
במצבים אלו נראה שלט מאיר עיניים על חיסול המלאי, כל הקודם זוכה, תאריך סיום, תודה לציבור הלקוחות וכדומה.
שאני קורא מודעה כזו,אני מדמיין לעצמי, ים אנשים, דחיפות ומלאי אשר יורד ויורד, תוך השארת הפריטים הפחות מעניינים על המדף.
האם גם אתם הייתם עדים למכירת חיסול בתיאור שונה ?
מכירת חיסול אשר מידי יום המדפים מלאים, בסחורות שלא ראית אתמול ?כלומר בסחורות חדשות, ישר מהקרטון. מסתבר שתופעה זו קיימת ולא בגלל שבעלי החנות עובדים עלינו, או מספרים לנו מעשיות.
מסתבר שישנם ספקים אשר,במצבים של חיסול מקשים מאוד על הבעלים ולא מאפשרים להם להחזיר להם סחורה לאחר תהליך סגירת החנות. הדבר פוגע בבעלי חנויות, אשר בדרך כלל אינם מאורגנים במסגרת רשת אשר לה מספר חנויות, אשר שבמקרים אלו מעבירים את המלאים לחנות אחרת.בעלי חנויות אלה לעיתים נשארים עם קרטונים של סחורה ונאלצים לפנות את החנות בלחץ המשכירים.
מנגד ישנם ספקים אשר זוכרים לבעלי החנות חסד נעורים ועושים מאמצים לסייע להם ובקשרים שלהם על מנת לעזור להם להיפתר מהמלאים שיישארו עם הסגירה.
לפעמים ישנם ספקים אשר מגיעים להסדר עם בעלי החנות ומזרימים להם גם מלאים חדשים, מאחר וימי החיסול קיימת תנועת קונים ערב במיוחד, דבר שמסייע גם להם להיפתר מעודפי סחורה שהם נתקעו ובדרך אלגנטית, עם מינימום צעקות מצד בעלי החנויות האחרות.
במילים אחרות, כולם מתמרנים, על מנת להקטין את הנזק.
במציאות הישראלית הנוכחית, אנו רואים יותר ויותר, בעלי עסקים ואו חנויות פרטיים, אשר נאלצות להגיף ולסגור את שעריהם ובמקומם סביר להניח שיכנסו עסקי מזון מהיר ואו רשתות מוכרות, אשר הופכות את מרכזי הקניות והקניונים לאחידים ומשוכפלים יותר ויותר.
משהוא כמו אותה גברת, אבל בדיוק אותה גברת, רק בשינוי האדרת/המיקום. אחידות זו מקטינה לאורך זמן את האטרקטיביות של המרכז, שכן הצרכנים מחפשים גם גיוון ושינוי.