חפש מאמרים:
שלום אורח
22.11.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הסודות מאחורי המדפים - האם כול המוצרים שנמצאים מבצע, שווים ?

מאת: לובנשטיין יובלצרכנות25/05/20111051 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הסודות מאחורי המדפים – האם כל המוצרים שנמצאים במבצע, שווים ?

יובל לובנשטיין

כולנו רואים אותם, הם נמצאים בכול מקום. קנה אחד קבל את השני ב- 50% הנחה, קנה 2 קבל 3 ואו להפך.

איך הגיעו המוצרים למשבצת המבצע, או איך הגיע המבצעים למוצרים ?

האם ישנה שיטה ? האם כול המוצרים אשר מוצעים לנו אכן שווים ?

המבצע, זו דרך אשר נוהג הקמעונאי לעודד מכירות, לחשוף מוצר חדש, לקדם מוצר עייף ולעיתים גם לחסל מוצר אשר קיים על המדף ורמת המכר שלו נמוכה.

איך נולד המבצע ?

תלוי כמובן באיזה רשת מדובר. אם מדובר ברשת אשר יש לה מערכת מסודרת של מבצעים ואו עלון רשת, אזי הפעילות יותר מובנת ומסודרת, שהרי ישנה "הקצאה" לכל מנהל קטגוריה של כמות מבצעים מפורסמים ובנוסף ישנן פעילויות קבועות ורגילות של הרשת, כמו מבצעי קופה, מבצעים למועדון לקוחות, מבצעים להשקה של חנות חדשה, מבצעים לעידוד המכירות של חנות קיימת וכמובן מבצעים לשם מתן תשובה למתחרים ארציים וכן למתחרים ברמת החנות הבודדת.

כאמור במצב זה משובצים המוצרים, בהתאם לצרכים ובהתאם למבצעי הספקים, אשר משלמים כסף עבור הפרסום שלהם.

במילים אחרות, חלק לא מבוטל בפרסומי הרשתות, בעיקר בעלונים או בפליירים, זו פעילות וחשיפה של הספקים, אשר משלבים זאת כחלק מהמאמצים שלהם לקדם את המוצר או במסגרת פעילות שיווקית ארצית או קמפיין כזה או אחר.

במקרים כאלה כל המחירים גם הם מתוכננים מראש ובדרך כלל שיעור ההנחה הוא על חשבון הספק ולא על חשבון הרשת .

לגבי המבצעים המפורסמים בעיתונות הכתובה, קל לזהות זאת, במידה ורואים עמוד שלם ואו חלקים נכבדים ממנו, אשר כול המוצרים נושאים את שם הספק ואו המותג, זה עמוד אשר מי שנשא בנטל המימון שלו זה הספק והרשת קיבלה חשיפה במידיה ומנגד רוכשת את המוצרים ומקצה להם שטחי מכירה.

ישנם גם מוצרים אשר הובאו במיוחד לפרסום ולמכירה מוזלת והם נועדו להכניס קהל לחנויות ואו לייצר מכירות של מוצרים, אשר נהוג לקרוא להם מוצרים עונתיים.

לעיתים ניתן לראות גם מבצעים, אשר בפועל זה חיסול פריטים אשר הובאו מחו"ל הן על ידי הרשת ואו ספקים, אשר המכר בגנם כה נמוך שמורד להם המחיר על מנת למכור אותו "בכול מחיר".

כמו בהרבה מקרים ומצבים בחיים גם כאן אין מה להתרשם משלט מבצע ויש לבחון כול מקרה לגופו ולא להסתכל רק בקנקן אלא גם מה שיש בתוכו ותמיד אבל תמיד לשאול את עצמנו, אם המוצר אכן נחוץ גם לנו !

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יובל לובנשטיין משמש כיועץ לחברות בתחום מוצרי הצריכה, בדגש אסטרטגי ושיווקי.

שימש בעבר במגוון תפקידי ניהול בכירים ברשתות גדולות כמו הום סנטר ושופרסל.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת לובנשטיין יובל

מאת: לובנשטיין יובלניהול05/10/111393 צפיות
ראש השנה עבר חלף לו ולרגע נדמה שגלי הים חזרו להרגלם מימים ימימה, האומנם ? האם השקט הזה מבשר לנו דברים אחרים, כמו למשל סערה ?

מאת: לובנשטיין יובלצרכנות02/10/111282 צפיות
כולנו מכירים את המכונות לממכר משקאות קלים. הן נוחות מרוות את הצמא ובעיקר מספקות נו משקה צונן ביום חח ולוהט. אולם מה עושים החיילים, אשר נמצאים בבסיס מרוחק ומבודד, אשר להם אין חלופפות אחרות, מלבד להשאיר שם את מחצית משכורתם החודשית ?

מאת: לובנשטיין יובלצרכנות28/08/111183 צפיות
החזרה לבית הספר מופרדת השנה מראש השנה, האם הרשתות ניצלו עובדה זו על מנת להוציא מאיתנו יותר כסף מבלי שנרגיש ?

מאת: לובנשטיין יובלצרכנות25/08/111403 צפיות
מחאות הן דבר שבאופנה והפייסבוק הוא כלי אדיר לבצען. הטרנד החדש הוא מחאת צרכנים נגד רמות המחיר הגבוהות של רשת שופרסל. האם הרשת רגישה לסוג זה של מחאות ? האם זו הדרך להתמודד עם עליות המחיר של הרשתות הגדולות ?

מאת: לובנשטיין יובלניהול24/08/111364 צפיות
רמת החובות של אזרחים,חברות נמצאת במגמת עליה. האם לא הגיע העת להאיט קצת את הקצב, גם במחיר של פגיעה בצמיחה, על חשבון עתיד בטוח יותר ?

מאת: לובנשטיין יובלצבא וביטחון22/08/111394 צפיות
האם מהפכת הפייסבוק במצרים, לוב, סוריה ותימן הקדימה את זמנה ? האם העם מוכן ובשל להכנס בריק שנוצר ? ואם לא מי עשוי להכנס לתוכו ?

מאת: לובנשטיין יובלניהול22/07/111496 צפיות
האם ניתן לקרוא לתנועות המחאה האחרונות בשם "הפנתרים הלבנים" ומה הקש בינן להוצאות התקשורת ?

מאמרים נוספים בנושא צרכנות

מאת: רוני הכהןצרכנות28/01/214656 צפיות
בעולם הצרכני שבו אנו חיים, יש מבחר מאוד רחב של מזרונים שמהם ניתן לרכוש בכל כמה שנים את זה שאמור להיות הכי נוח שאפשר, וכאן יש הרבה מקום לפרשנות לגבי מה נחשב בתור מזרון נוח עבור כל אדם.

מאת: רוני הכהןצרכנות14/12/204754 צפיות
רוב האנשים שזקוקים לרכישה של מזרון חדש, יחפשו אחר מזרון חדש ונוח שמגיע בעלות מבצע.

מאת: Daniel.Bצרכנות10/02/205629 צפיות
הרכוש שלנו יקר לנו. אנחנו משקיעים משאבים בלתי מבוטלים בהגנה ובאמצעי ביטחון למניעת נזקים שעלולים להתרחש. זה נכון באשר לבתי מגורים וכמובן גם לבתי עסק או משרדים. כל אחד חושש מגורמים מפוקפקים ואנשים עם כוונות זדון שעלולים לעשות פעולות אשר לא ייעשו.

מאת: SEONET קידום אתריםצרכנות12/04/194286 צפיות
אנו מגיעים לפקוד את הקבר אחת לשנה, לרוב ביום השנה, לעיתים אנו הולכים לקבר שקשה לנו, שאנו מתגעגעים או רוצים להתייחד עם היקר לנו. בחרנו מצבה יפה שתכבד את הנפטר אבל לאחר בחירת מצבה חשוב לשמור על המצבה ולדאוג לניקיונה ולתחזוקתה

מאת: רוני הכהןצרכנות12/02/193510 צפיות
העולם של הצבע מספק ציפוי חכם שגם מכיל גוון וגם מכיל את המענה לתכלית אשר לשמה הצבע הזה נרכש.

מאת: אבי דוידיצרכנות02/01/193596 צפיות
בקצרה על צביעה בתנור תוך סקירת היתרונות הרבים של השיטה.

מאת: רוני הכהןצרכנות18/11/183040 צפיות
גם רכישה של מזרון זול בעלות שהיא באופן משמעותי יותר נמוכה מביאה אל תפקוד נהדר, אם רק עושים בחירה נכונה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica