הפריחה הכלכלית של השנים האחרונות והפיכתה של ישראל למדינה קפיטליסטית לכל דבר, הובילו לפריחה של עסקים קטנים. יותר ויותר בעלי מקצוע מתחומים שונים ומגוונים מחליטים שהם מעדיפים להיות עצמאים ופותחים עסק קטן בתחום עיסוקם. מנגד, לאור ריבוי התאגידים והחברות הגדולות, יש תחושה שהלקוחות מצידם מעוניינים לעיתים קרובות לפנות דווקא לעסק קטן, שיכול להציע להם יחס אישי וחם ומוצר המותאם למידותיהם האישיות ומעוצב לפי רצונם, תנאים אותם לא יקבלו בחסות התאגיד.
אחת הבעיות שבהן נתקלים עסקים קטנים היא כיצד לקדם את עצמם. בעלי עסקים רבים, שחסרי הבנה שיווקית או תקשורתית של צרכנות ישראלית בשנות האלפיים, בוחרים לפרסם את עצמם בדרך הישנה, קרי באמצעות מודעות בעיתונים או על ידי חלוקת פליירים לתיבות הדואר. בעשותם כך, אותם בעלי עסקים מתעלמים מהאפשרויות שרשת האינטרנט מציעה להם בכל הקשור לקידום באינטרנט באמצעות קידום בגוגל.
בעלי עסקים אלו צריכים לזכור כי כיום רבים מהלקוחות הפוטנציאליים שהם מעוניינים למשוך אליהם, ובודאי שהצעירים שבהם, מחפשים אחר אפשרויות קניה, כאשר הם מעוניינים ברכישה, דרך האינטרנט או יותר נכון באמצעות מנוע החיפוש הפופולארי של גוגל. נתון זה הופך קידום בגוגל לכלי מפתח בעולם העסקים של ימינו.
קידום בגוגל עובד לטובת בעלי עסקים קטנים בזכות היעילות והזמינות של כלי החיפוש הזה, הנמצא במרחק הושטת יד בבתים פרטיים ובמשרדים. אישה העומדת לפני נישואיה תחפש בגוגל את שמלת הכלה שלה, אב שמעוניין לרשום את בנו לחוג כדורגל יחפש מידע ברשת, אפילו ילדים כבר למדו שכל מה שהם רוצים למצוא נמצא במרחק כמה נקישות על המקלדת.
כיום, העסקים הגדולים כבר למדו את חשיבותו של קידום בגוגל ורבים מהם מחזיקים יועצי שיווק באינטרנט וכותבי תוכן שעוזרים להם להימצא במקומות הראשונים. דבר זה יכול על פניו להרתיע עסקים קטנים מלהיכנס לשוק התחרותי הזה, אך למעשה עסקים קטנים הם בעלי תכונות מאפיינות המייחדות אותם מעסקים גדולים ומאפשרות להם קידום בגוגל טוב יותר אף מבעלי עסקים גדולים ובעלי תקציבי פרסום גדולים יותר.
עסקים קטנים יכולים לייחד את עצמם לא רק בכל הקשור למוצרים שהם מציעים או לעיצוב החנות והעסק, אלא גם על ידי בידול באמצעות קידום בגוגל. אם למשל את בעלת עסק קטן לעיצוב שמלות כלה ואינך יכולה להתחרות במילות המפתח שמלות כלה מאחר והמעצבים הגדולים מופיעים בקטגוריה זו ראשונים, חשבי על קהל הלקוחות שאליו את מבקשת לפנות. אולי תעדיפי להופיע תחת קטגוריה של "שמלות כלה זולות" או "שמלות כלה מיוחדות" או "שמלות כלה תקופתיות". כך, באמצעות בידול ופנייה לפלח השוק המיוחד להם, יכולים בעלי עסקים קטנים להגיע דרך קידום בגוגל ללקוחות בעלי סיכויים גבוהים יותר לרכוש מוצרים מהם.
בנוסף, המוצרים המיוחדים של בעלי עסקים קטנים מאפשרים להם יצירתיות בכל הקשור למטרות קידום בגוגל. כך למשל לבעלי עסקים קטנים יש יותר סיכוי שבלוגרים עצמאיים יזכירו אותם (למשל בלוגי צרכנות, אופנה או תרבות) . בעלי עסקים קטנים יכולים גם לפתוח בלוג קטן בעצמם למטרות קידום בגוגל ולמסור מידע על עצמם ועל העסק שלהם באופן אישי הפונה אל הגולש בגובה העיניים.
כבעל עסק קטן ועצמאי לא כדאי לך להירתע מפרסום באינטרנט עקב תחושה כי האינטרנט שמור לעסקים הגדולים ולתאגידים. ההפך הוא הנכון, האינטרנט נתפס ככלי אלטרנטיבי על ידי משתמשיו, וככלי הנכנס לביתם ולחייהם הפרטיים של המשתמשים ברשת, יטו הלקוחות לתמוך יותר בעסקים קטנים המופיעים בו.