אחד מהכלים החשובים ביותר שמציעה תוכנת ניהול קשרי לקוחות נוגע למכירות. זהו הכלי שמאפשר לכם להפוך לקוחות שמתקשרים או מגיעים אליכם- לקונים. כמו שיודע כל מי שמנהל עסק קטן, הבעיה היא לא כיצד לאסוף מידע ולנתח אותו. הבעיה היא מה אתם עושים עם המידע הזה. תוכנת ניהול קשרי לקוחות מבטיחה לכם תהליך מאורגן ועקבי שיעזור לכם לקחת את המידע הזה ולהפוך אותו לאסטרטגיית מכירות, על ידי ביסוס קשרי לקוחות טובים ויצירת לקוחות נאמנים יותר. מסיבה זו, תוכנת ניהול קשרי לקוחות יכולה להביא תועלת רבה לא רק לעסקים גדולים אלא גם לעסקים קטנים!
תוכנת ניהול קשרי לקוחות טובה מאפשרת לעסק קטן לנהל את כל המידע שלו, וכך לתכנן אסטרטגיית שיווק ומכירות של התמקדות בקבוצות מסויימות, חזרה ללקוחות קיימים ועריכת תחזיות לגבי המכירות הצפויות. להלן רשימת קריטריונים אשר לפיה מומלץ לבחור תוכנת ניהול קשרי לקוחות עבור עסקים קטנים.
תוכנת ניהול קשרי לקוחות טובה צריכה:
· להיות יותר מספר כתובות וטלפונים. תוכנות המשמשות כספרי טלפונים הן מצויינות לצרכים מסויימים, אבל קשרי לקוחות הם נושא הדורש יותר מרק ריכוז של מידע. תוכנת ניהול קשרי לקוחות צריכה לספק לעסק שלכם את היכולת לפתח קשרי לקוחות, לסגור עסקאות, לערוך תחזיות לגבי מכירות עתידיות, לעקוב אחר התנהלות של הלקוחות והעובדים ועוד.
· לאפשר שליחת דואר אלקטרוני. שליחת אי-מיילים היא קריטית בעולם העסקים של ימינו, ואם תצטרכו להעתיק ולהדביק כל הזמן את המידע מהתוכנה אל תיבת המייל שלכם- תרגישו שאתם מבזבזים זמן יקר.
· לאפשר גישה קלה לייבוא וייצוא מידע. זה חשוב מאוד, בשביל לחסוך לכם זמן ומאמץ. גם תוכנת ניהול קשרי לקוחות מצויינת תמאס עליכם מהר מאוד אם השימוש בה יהיה מסורבל מדי.
· לציע כלים שיווקיים. התוכנה צריכה להיות מסוגלת לעזור לכם כאשר אתם מתכננים ומנהלים פרוייקטים שיווקים.
· לאפשר שיתוף פשוט של מידע בין העובדים, בין אם מדובר במנהלים או בצוות המכירות. מומלצות במיוחד הנן תוכנות ניהול קשרי לקוחות אשר יש להן תוכנה לכתיבת מסמכים, משום שהניסיון מראה שאם אין בתוכנה דרך פשוטה ביותר לניהול מסמכים, שמופיעה מול עיניהם של העובדים בכל פעם שהם פותחים את המחשב, העבודה הזאת פשוט לא תעשה, ולא יהיה שיתוף מספיק של מידע בין אנשי הצוות.
· להציע כלים נוספים מלבד אגירת מידע. כאשר אתם מתקינים תוכנת ניהול קשרי לקוחות, אתם לא רוצים רק לתעד מידע, אתם גם רוצים להיות מסוגלים לעשות איתו דברים. לכן, אתם צריכים כלים שיאפשרו לכם לבחון את המידע הזה, לנתח אותו ולהדפיס אותו בדו"חות.
· להתאים לתקציב שלכם. העולם מלא בתוכנות ניהול קשרי לקוחות מצויינות, אך על רבות מהן מודבק תג מחיר שמתאים לעסקים גדולים. לכן, שימו לב לכך שאתם בוחרים תוכנה שתתאים לא רק לדרישות שלכם, אלא גם לתקציב שתיכננתם.
לסיכום- לעסקים קטנים יש צרכים מיוחדים. עסקים קטנים ועסקים גדולים פועלים בשיטות שונות ויש להם צרכים שונים כאשר מדברים על ניהול קשרי לקוחות. אתם מכירים את העסק שלכם הכי טוב מכולם- ויודעים מה דרוש לכם ומ הם הצרכים של העובדים שלכם. בחרו תוכנה שתתאים לכם ושתרגישו איתה בנוח, כדי שתוכלו להפיק את כל היתרונות שתוכנת ניהול קשרי לקוחות טובה יכולה להציע.